מכריחים את הפועלים למכור את ישראכרט, האם זו הזדמנות לעשות קופה?
השלב הציבורי בהצעת המכר של חברת ישראכרט מתקיים היום (ב') וישנם משקיעים רבים שמבקשים להשתתף בהנפקה, המבוצעת במכפיל נמוך יחסית, עבור חברת כרטיסי אשראי אשר הציגה תוצאות חזקות לאורך שנים. האם האילוץ שניתן לבנק ה פועלים 0.62% להיפרד מהחברה מהווה הזדמנות לעשות קופה? לא בטוח.
במסגרת דיווחי בנק הפועלים לצורך ההנפקה, מצורפים דו"חות פרופרמה הכוללים את תוצאות החברה המאוחדות עם חברת פועלים אקספרס אשר נרכשה על ידי ישראכרט בחודש פברואר, לקראת ההנפקה. על פי הדו"חות, הרווח הנקי של החברה המאוחדת הסתכם בשנת 2018 בכ-318 מיליון שקל, המשקף מכפיל 8.5 על השווי שנקבע בשלב המוסדי, של כ-2.7 מיליארד שקל, או 13.5 שקלים למניה.
מהי השפעת חלוקת הדיבידנד הענק על הרווח?
עם זאת, במסגרת הדו"חות לא כלולה השפעת חלוקת דיבידנד ענק בהיקף של 867 מיליון שקל לבנק הפועלים (כ-32% משווי ישראכרט כפי שנקבע בשלב המוסדי), אשר בוצעה רגע לפני ההנפקה, ולצורך מימונו עשתה ישראכרט שימוש בהלוואה, אשר צפויה להקטין את הרווח הנקי בשל הוצאות המימון.
במסגרת דירוג האשראי של ישראכרט על ידי מידרוג, הוענק לחברה דירוג Aa2, כלומר מחיר החוב של החברה נאמד בכ-2%, או במילים אחרות, עלות מימון הדיבידנד צפויה לעמוד על כ-17 מיליון שקל בשנה. ביצוע התאמה זו לרווח הנקי פרופורמה, מביא את הרווח הנקי המתואם לכ-305 מיליון שקל, כלומר מכפיל הרווח (פרופורמה מתואם) לשנת 2018 מעט גבוה יותר.
- נבאן רוצה לגייס לפי 6.5 מיליארד - מתחת לשווי בגיוס פרטי לפני שלוש שנים
- דרכים להרוויח מעיוותים בשוק המניות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עקרונית, ביחס לתוצאות העבר של חברות כרטיסי האשראי (שהיו מצוינות) רכישת המניות במכפיל 9 על הרווח נחזית כעסקה מצוינת, אולם צריך לזכור כי המניע המרכזי לאילוץ בנק הפועלים להיפרד מחברת כרטיסי האשראי, הינו הגברת התחרות בענף, והרגולטור מבצע מהלכים שונים ומגוונים נוספים לצורך כך.
כלומר, התוצאות בעתיד צפויות להיות פחות מזהירות מתוצאות העבר ובהתאמה המכפילים (ואיתם שערי המניות) עשויים להשתנות לרעה. לא ברור עד כמה יצליח הרגולטור להגביר את התחרות בתחום האשראי, ועד כמה קשה תהיה הפגיעה בחברות כרטיסי האשראי בעתיד כתוצאה מכך, אולם סביר להניח כי תחול הרעה בתנאים המסחריים בענף.
העבר מפואר, העתיד צפוי להיות פחות
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
במסגרת דירוג האשראי של ישראכרט, מעריכים בחברת דירוג האשראי מידרוג כי ענף כרטיסי האשראי בחלקו התפעולי, הכולל את מגזרי ההנפקה והסליקה, מאופיין בסיכון ענפי נמוך יחסית ואילו בתחום האשראי ובפרט באשראי צרכני רמת הסיכון גבוהה יותר, נוכח ריבוי מתחרים משמעותיים ובפרט מערכת הבנקאות.
בנוסף, מציינים במידרוג כי קצב הגידול המהיר במינוף של משקי הבית בשנים האחרונות, בתיקים הקמעונאיים של גורמי המימון וחקיקה מקלה לאחרונה בדבר כניסה ויציאה מהליך חדלות פירעון מהווים אתגר לשימור איכות הנכסים. "לדעתנו, הסביבה העסקית צפויה להיות מאתגרת יחסית עבור חברות כרטיסי האשראי בטווח הזמן הקצר והבינוני. זאת, למרות סביבה כלכלית התומכת בהמשך גידול במחזורי ההנפקה, בשיעורי החדירה של תשלומים דיגיטליים וירידה באמצעי תשלום במזומן, תוך המשך גידול במחזורי המסחר המקוון", מציינים במדרוג.
"רמת התחרות צפויה להתגבר"
- 2.בן 08/04/2019 18:39הגב לתגובה זותשואה יפה.
- 1.גרשון 08/04/2019 15:37הגב לתגובה זומספר 1 בשווקים.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
