לאומי: "שוק המניות בישראל זול לעומת ארה"ב"

איל דבי מלאומי שוקי הון: "ת"א 35 מתומחר בצורה הנדיבה ביותר. מדד ת"א 90 נראה כמדד האטרקטיבי ביותר להשקעה"

|
(15)
מגמת מסחר, צילום: Istock
"מדדי המניות המקומיים נסחרים בדיסקאונט ברור ביחס למדדים בחו"ל", כך כותב היום איל דבי מנהל מחקר מניות ישראליות בלאומי שוקי הון. לדבריו, קשה למצוא לכך הצדקה, לפחות לא בצד הריאלי של המשוואה. 
לשם המחשה, במהלך 12 החודשים האחרונים מדד ת"א 35 רשם עלייה של 6.5% בלבד. מנגד, בוול סטריט מדד הדאו ג'ונס עלה 32% במהלך 12 החודשים האחרונים ומדד הנאסד"ק בשיא לאחר עלייה של 35% במהלך אותה תקופה.
דבי: "ת"א 35 מתומחר בצורה הנדיבה ביותר ביחס ליתר המדדים, כאשר לא בטוח שיש הצדקה לפער מול מדד ת"א 90 - לא ברווחיות הממוצעת ולא בצמיחה". נזכיר את את השנה החולפת מדד ת"א 35 סיים בעלייה של כ-3% ומנגד ת"א 90 בזינוק של כ-20%. "ת"א 90 נראה לנו כמדד האטרקטיבי ביותר להשקעה, מהסיבות הבאות: פיזור וגיוון, צמיחה נאה ומכפיל רווח נקי אטרקטיבי", כותב דבי.

ת"א נדל"ן - "מכפיל הרווח הנקי הנוכחי גבוה ביחס לממוצע בחמש השנים האחרונות, על רקע הירידה החדה בריבית. מדובר במהלך שמוצה, כך שנדמה כי התמחור הנוכחי מלא". 
ת"א פיננסים - "גם כאן התמחור הנוכחי נדיב ביחס לממוצע ההיסטורי, אבל בניגוד למדד ת"א נדל"ן, אנו סבורים שהפער לא נסגר במלואו - בפרט במניות הביטוח".
בשורה התחתונה, דבי ממליץ לקנותאת מדד ת"א 125 ולמכור מנגד את S&P 500; לקנות את מדד ת"א 90 ולמכור את מדד ת"א 35; ולקנות את מדד ת"א פיננסים ולמכור את ת"א נדל"ן.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מדדי תל אביב מתחילים לתמחר את סוף הקריירה של ביבי
    גידי 22/01/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביבי הרס אותם 10 שנים. היו צריכים להיות כמעט כפולים לפחות כמו עלית ה-S&P 500 באותה התקופה. יתכן שישרוד בלי בית כלא ב-2018. אבל, הוא סוס מת. ומי שרגיש לאמת הפיננסית יכול להצביע עבורו בקלפי, אבל מצביע נכון בבורסה.
    סגור
  • 12.
    לעולם אל תאמינו לעצות שנותנים שליחי של בתי השקעות
    שט 22/01/2018 09:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העצות הן במגמה לפתות את השומעים לעצות להשקיע בניירות ערך שבהם בתי ההשקעות מורווחים. כמו שאמרו אחרים, הנתונים בישראל אינם ניתנים להשוואה עם נתוני בורסות אחרות. למשל, המיסוי בישראל גורם בפועל להקטנת התשואה הריאלית וזה מגדיל דה פקטו את משקל המכפיל.
    סגור
  • 11.
    מפולת נדלן ובנקים
    גולד 22/01/2018 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור לכולם שהנדלן עומד לפני מפולת !!!! מה יגרור את מניות הבנקים וחברות תלויות נוספות. זו רק שאלה של זמן שמדד הנדלן יקרוס ויגרור אחריו את כל השוק .
    סגור
  • ההיפך, הנדלן עולה כי לא מאמינים בהשקעות בנירות ערך.
    שט 22/01/2018 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חוץ מזה אין בסיס לפנטזיות על נפילה במחירי הנדלן, כי מחירים אילו אינם נובעים מספקולציות אלא נובעים מעלויות בניה כבדות (לעלויות יש הרבה שמות ותיאורים), אבל בסך הכל כ- 85 אחוז לפחות ממחיר הדיור הם העלויות.
    סגור
  • 10.
    סליחה על התגובה אבל ת"א זה פח אשפה של מניות
    רביד 22/01/2018 07:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בורסה מלאה בהונאות, אלגו-טריידינג ושקרנים. לא אין הוכחות אבל רואים וחחוים את זה. מניות טובות רק נופלות כי אין שם משקיעים ובעלי אינטרסים. עדיף כבר נסדק ששם יש רווח קטן אבל חיובי.
    סגור
  • 9.
    שחקני המעו"ף עושים מניפולציות להוריד את השוק!!! (ל"ת)
    איפה פחלון??? 22/01/2018 01:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    דבי- באמת אתה לא מבין למה???
    deby 21/01/2018 23:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי הנגידים בעולם קונים את מדדי ארהב ולא את מדדי ת"א-זה הכל כל השאר בולשיט
    סגור
  • 7.
    אף מילה על השקל החזק? (ל"ת)
    םםם 21/01/2018 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מעוף
    שלי 21/01/2018 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קומץ מנהלי תיקים עם כסף מעט מזיזים את השוק לפי רצונם.צריך לסגור את אופציות המעוף
    סגור
  • 5.
    מניות זולות ? אולי חברות פחות מוצלחות ? נכון אין קשר .
    ר 21/01/2018 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשצריך לשווק בועת אשראי . החברה האלה אוכלי נ....ת
    סגור
  • 4.
    לא לגעת במנוות בארץ לא טבע לא פרוטרום לא בזק (ל"ת)
    אביב 21/01/2018 18:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    יש סיבה שהוא זול- השחיתות בישראל,הרגולציה
    ן 21/01/2018 18:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והזירה הבטחונית.
    סגור
  • 2.
    אתה באמת לא מבין מה הבעייה ?
    יהודה 21/01/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אז אני אסביר לך : השוק בישראל נתון בידי מספר קטן של בתי השקעה אינטרסנטים אשר מניעים את המניות לפי רצונם ורצון לקוחותיהם תוך ניצול המחזורים הנמוכים של השוק והיכולת הקלה להניע מניות . כאן זה לא שוק משוכלל בעליל . רק משקיע פרטי מזוכיסט ישקיע בשוק המניות כאן .
    סגור
  • התשובה לתהיותך נמצאת בתגובה שלך. אם בנק לאומי ממליץ,
    ממי 22/01/2018 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז יעלה גם אם לא היה צריך לעלות...
    סגור
  • 1.
    הגדרות מטופשות