לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס'

מערכת Bizportal | (1)

מגזין "פורבס" פרסם את רשימת 100 עשירי ישראל כאשר יותר מהכל בולטת העדרותם של שני טייקונים ששמם השתרברב בכל שנה ברשימה המכובדת - לב לבייב ושאול אלוביץ. 

העשירייה הראשונה עדיין נשלטת על ידי אנשי התעשייה והפיננסים הוותיקים, אך משנה לשנה אפשר לראות כיצד אילי הטכנולוגיה והסטארט־אפ הצעירים מתעשרים ונושפים בעורפם – חלקם ותיקים יותר כמו מייסדי צ׳ק פוינט, וחלקם חדשים יחסית כמו טדי שגיא ומייסד Wework אדם נוימן.

לאחר שהודח בשנה שעברה מהמקום הראשון על ידי אייל עופר, חוזר פטריק דרהי השולט באימפריית התקשורת אלטיס, לכבוש את תואר האיש העשיר בישראל. הונו של דרהי עומד כיום על כ-49 מיליארד שקל.

מי שעוד הגדילו את הונם באופן משמעותי השנה הם שמואל חרל"פ שזינק בעקבות מכירת מובילאיי אל המקום ה-19 ברשימה עם הון של 7.1 מיליארד שקל ורמי לוי, שעל אף החקירות, שווה כיום כ-2.1 מיליארד שקל. בראיון מיוחד הוא משיב לטענות המופנות כלפיו בפרשת הקניון במבשרת ומסמן את הסכנה הגדולה לרשת הקמעונאות שלו – הקניות באינטרנט. הונו של ארנון מילצ'ן עוד כיום על 19.5 מיליארד שקל, כמעט ללא שינוי מהשנה שעברה. מן הצד השני, כמה שמות חדשים נכנסו השנה אל הרשימה, ביניהם בעלי הפועל ירושלים בכדורסל, אורי אלון, ומשפחת רוטלוי, מבעלי רציו.

העשיריה הראשונה:

פטריק דרהי - 49 מיליארד שקל

אייל עופר - 33.6 מיליארד שקל

משפחת ורטהיימר - 20 מיליארד שקל

שרי אריסון - 20 מיליארד שקל

ארנון מילצ'ן - 19.5 מיליארד שקל

משפחת עזריאלי - 18 מיליארד שקל

יצחק תשובה - 14.1 מיליארד שקל

טדי שגיא - 13 מיליארד שקל

שאול שני - 12.1 מיליארד שקל

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמית 21/09/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    קראו להם טייקונים על כספי-ציבור ולאנשים כאלה אין מקום במדינת-חוק!! כסף שלא היה שלהם אף פעם!
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.21%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ועידת ההשקעות תשתיות
צילום: שלומי יוסף

האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?

דירוג ביזפורטל למניות התשתיות ייחשף בוועידת ההשקעות בתשתיות ביום שני הקרוב; מוזמנים - רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות

רן קידר |
נושאים בכתבה תשתיות

ועידת ההשקעות בתשתיות של ביזפורטל ביום שני הקרוב תארח מנכ"לים, רגולטורים, יזמים בתחומים שונים - אנרגיה, תחבורה, תקשורת ועוד. תשתיות זה תחום לכאורה משעמם, אבל התשואות בו טובות. בשנים האחרונות, אפילו טובות מאוד. האם זה יימשך?

ננסה לענות על זה במושבי הועידה כשבמקביל המנכ"לים והרגולטורים יתארו את התחום, החברות, הסיכויים והסיכונים.  במהלך הוועידה נחשוף למשתתפים דירוג שלוקח בחשבון את האיתנות של החברות, את הרווחים שלהם, את הצבר, את הפוטנציאל קדימה. ביזפורטל בעזרת מומחי השקעות ידרג אחת לתקופה תחום מסוים ויספק תובנות על חברות ספציפיות. נזכיר כי עשינו זאת בעבר לפני שנתיים. הגדרנו תיק של 5 מניות גדולות ו-5 מניות חלום. בתיק של המניות הגדולות, הצלחנו עם אלביט, טבע, בזק, וצים (צים חילקה דיבידנדים ענקיים מאז). בסולאראדג "נפלנו" כשלאחרונה היא מתקנת. ועדיין התשואה של התיק היא כ-120% (בשקלול הדיבידנדים). בתיק של פינת החלומות, הרווח גדול כי יש שם את נאוויטס וסופווייב. הנה הכתבה שהציגה את הדירוג בוועידת ההשקעות לפני כשנתיים - דירוג ביזפורטל - 5 המניות הגדולות המעניינות להשקעה

  רישום לוועידת ההשקעות בתשתיות