הסיבוב המהיר של משה ממרוד (וביתו) על מניית תדיראן - ותודה לתחקיר בערוץ 10
ב-3 באפריל, לפני קצת יותר מחודש, שודרה כתבה בערוץ 10 על "המזגנים המתלקחים". מדובר היה בתחקיר לפיו עשרות דגמים של מזגנים מתוצרת תדיראן שיוצרו במהלך השנים 2008-2002 עלולים להתלקח, אפילו כשהם כבויים. מניית תידראן הגיבו באותו היום בנפילות של 9% במחזור הגבוה מזה שנים, וביום שלמחרת צללה עוד 6.3%.
עוד באותו היום הוציאה החברה תגובה ברורה בניסיון להרגיע את המשקיעים. אבל בעל השליטה בחברה משה ממרוד (מחזיק 74%) שהינו גם המנכ"ל הלך צעד אחד קדימה ויום לאחר מכן, בצעד בונה אמון, רכש ממניות החברה ב-200 אלף שקלים לפי שער של 56.94 שקלים. באותה הזדמנות רכשה גם ביתו מורן ממרוד לביאד ממניות החברה בסכום של 85 אלף שקלים ובשער נמוך יותר של 54 שקלים (ביצעה את הרכישה יום אחרי אביה).
הבוקר (אחרי הדו"חות) מניית תדיראן מטפסת למחיר שיא כל הזמנים של 67.7 שקלים ומשה ממרוד מורווח על הרכישה האחרונה כבר 19% וביתו מורווחת 25%. תשואה לא רעה תוך חודש. החברה נסחרת כעת בשווי של 570 מיליון שקלים.
והיום תדיראן הולדינגס מפרסמת דו"חות חזקים לרבעון הראשון של 2016. החברה מציגה גידול של 17.5% בהכנסות לרמה של 152.5 מיליון שקלים וזינוק של 147% ברווח הנקי לרמה של 8.6 מיליון שקלים. השיפור המהותי נבע בעיקר משיפור בעלויות הרכש ומתיסוף בשער החליפין שקל-דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמו גם מגידול בהיקף המכירות.
- תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד
- בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משה ממרוד אמר הבוקר בצמוד לדו"חות: "תדיראן פתחה את שנת 2016 עם תוצאות חזקות המשקפות המשך צמיחה בפעילות הליבה. לצד צמיחה דו-ספרתית במכירות נמשך השיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים השוטף. הישגים אלו הינם תוצאה של שילוב בין צמיחה בריאה בשוק המזגנים לבין התמקדות בתחומי הליבה תוך חתירה מתמדת לשיפור שולי הרווח ומבנה ההוצאות של הקבוצה".
לגבי התחקיר, אמר ממרוד כי "בתחילת אפריל האחרון התמודדנו עם כתבה בערוץ 10 בעלת קונוטציות שליליות על החברה, על אף שהכתבה עסקה במוצרים שייצורם הופסק כבר בתחילת שנת 2008, עוד בתקופת הבעלות הקודמת של חברת Carrier האמריקאית על תדיראן, כאשר להערכתנו טופלו מאז שנת 2008 ועד היום מרביתם המכרעת של המזגנים הלקויים שעוד נותרו בשימוש. דירקטוריון החברה קבע כי אין בשידור הכתבה כשלעצמה כדי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה הכספיות של החברה, זאת בהתבסס, בין היתר, על הערכות הנהלת החברה ועל נתונים ראשוניים בדבר המשך קצב הגידול במחזור המכירות של מגזר מיזוג אוויר של החברה בחודש אפריל, זאת בהמשך לגידול שנרשם ברבעון הראשון של השנה. תדיראן חרטה על דגלה לספק ללקוחותיה מוצרים מתקדמים ואמינים, וכן שירות איכותי ומקצועי. אלו הובילו את תדיראן למעמדה המוביל בתחום מיזוג האוויר, ואנו נמשיך לפתח את מוצרינו ולטפח את השירות שלנו ללא פשרות".
מניית תדיראן בשנה האחרונה
- 3.גיא 07/05/2016 00:03הגב לתגובה זוהשידור היה בחודש אפריל נכנס לרבעון 2 (אפריל-מאי-יוני) שם אפשר יהיה לבדוק ולבחון אם וכאשר את ההשפעה של השידור
- 2.dw 05/05/2016 17:39הגב לתגובה זוכאשר אתה יוסי, תלך לחנות לבחור מזגן, האם פרשת התדיראנים הנשרפים לא תשפיע עליך בבחירת המזגן הבא? מן הסתם סביר שכן תשפיע, בהשפעה כזו או אחרת. מכאן החשש הלגיטימי לגבי ביצועי החברה ברבעונים הבאים. רבעון 1 זה פרה היסטוריה, מלפני הפרשה. גם סביר שכל מי שתהיה אצלו שריפה בבית, חס וחלילה, בשנים הקרובות יבדוק אם יש לו תדיראן ויתבע את החברה. בלי קשר, טוב שהחברה פועלת לטיפול בלקוחות שכבר רכשו מזגן תקול וגם הבעת האמון מצד בעל השליטה, שלא הסתפק רק בדיבורים אלא שם גם מזומנים, ועוד שלו ולא של החברה. כדי להבין עד כמה זה לא ברור מאליו - האם רמי לוי מוכן לסכן את כספו הפרטי בהשקעה במניית רמי לוי בתמחורה הנוכחי, או שהוא מתמקד בלריב עם רביד, אבל לא מוכן לשים מזומן?
- 1.טכנאי מזגנים 05/05/2016 09:08הגב לתגובה זואין על המזגנים של אלקטרה התקנה אחת ואפס תקלות להמון שנים מוצר הרבה יותר איכותי
- dw 05/05/2016 17:49הגב לתגובה זולדבריו שלושתם טובים. הוא פחות אהב את טורנדו. כיום ראיתי ביריד שיש גם סמסונג. בנוסף יש מוצרי מדבקה סיניים זולים. לממרוד ותדיראן נכונה עבודה קשה בקיץ הקרוב כדי לנסות לשמר את נתח השוק הגדול שלהם. זה לא יהיה פשוט.
- לקוח אמיתי 05/05/2016 12:09הגב לתגובה זועל מי אתה עובד תגיד לי? ככה שולחים אותך מחברת אלקטרה לרשום בטוקבקים? כמה פעמים שעבדתי עם המוצרים של חברת אלקטרה, כל כך גרועים, החברה מרמה את הלקוחות שלה ובנוסף לכל זה שירות הכי גרוע שיכול להיות
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
רובריק (רובריק)רובריק זינקה - צמיחה של 48% והימור על בינה מלאכותית לאבטחת נתונים
אחרי זינוק דו-ספרתי במניה, רובריק נשענת על צמיחה של 48%, קפיצה בתזרים ובאזז סביב פתרונות AI לאבטחת נתונים ומנסה לבסס את הרמה החדשה
המניה של רובריק Rubrik 22.49% , חברת אבטחת הנתונים והסייבר האמריקאית, קפצה בימים שאחרי פרסום התוצאות לרבעון השלישי של שנת הכספים 2026 בכמעט 20%-25%, יחד עם העלאת תחזיות. מאחורי המהלך הזה עומדים שילוב של צמיחה מהירה במנויי תוכנה, מעבר לרווח מתואם ותזרים מזומנים חופשי שנשען כבר על עשרות מיליוני דולרים, יחד עם קו מוצרים חדש סביב בינה מלאכותית לניהול סוכני AI בארגונים.
רובריק, הפועלת בתחום אבטחת נתונים, גיבוי ענן והתמודדות עם מתקפות כופרה, הונפקה ב-2024 וממשיכה להציג קצב צמיחה גבוה בעיקר ממנויי תוכנה. בשנים האחרונות החברה מזיזה את מרכז הכובד למודל מנוי, ועד הרבעון האחרון חלק גדול מההכנסות כבר מגיע ממנויי תוכנה והכנסות חוזרות.
הצמיחה במספרים - יותר מנויים, יותר מזומנים
רובריק מדווחת על הכנסות רבעוניות של כ-350.2 מיליון דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. מתוך זה, הכנסות ממנויים מגיעות לכ-336.4 מיליון דולר, עלייה של 52% בשנה. כלומר, עיקר הפעילות כבר יושב על חוזים מתחדשים ולא על מכירות חד פעמיות.
הכנסות חוזרות שנתיות ממנויים, Subscription ARR, מגיעות לכ-1.35 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 34% בשנה. מספר הלקוחות שמניבים לחברה מעל 100 אלף דולר בשנה גדל ל-2,638, קפיצה של 27% לעומת התקופה המקבילה. אלה בדרך כלל ארגונים גדולים, וביניהם גם מוסדות פיננסיים, עם שימוש עמוק יותר בפלטפורמה.
