הסיבוב המהיר של משה ממרוד (וביתו) על מניית תדיראן - ותודה לתחקיר בערוץ 10
ב-3 באפריל, לפני קצת יותר מחודש, שודרה כתבה בערוץ 10 על "המזגנים המתלקחים". מדובר היה בתחקיר לפיו עשרות דגמים של מזגנים מתוצרת תדיראן שיוצרו במהלך השנים 2008-2002 עלולים להתלקח, אפילו כשהם כבויים. מניית תידראן הגיבו באותו היום בנפילות של 9% במחזור הגבוה מזה שנים, וביום שלמחרת צללה עוד 6.3%.
עוד באותו היום הוציאה החברה תגובה ברורה בניסיון להרגיע את המשקיעים. אבל בעל השליטה בחברה משה ממרוד (מחזיק 74%) שהינו גם המנכ"ל הלך צעד אחד קדימה ויום לאחר מכן, בצעד בונה אמון, רכש ממניות החברה ב-200 אלף שקלים לפי שער של 56.94 שקלים. באותה הזדמנות רכשה גם ביתו מורן ממרוד לביאד ממניות החברה בסכום של 85 אלף שקלים ובשער נמוך יותר של 54 שקלים (ביצעה את הרכישה יום אחרי אביה).
הבוקר (אחרי הדו"חות) מניית תדיראן מטפסת למחיר שיא כל הזמנים של 67.7 שקלים ומשה ממרוד מורווח על הרכישה האחרונה כבר 19% וביתו מורווחת 25%. תשואה לא רעה תוך חודש. החברה נסחרת כעת בשווי של 570 מיליון שקלים.
והיום תדיראן הולדינגס מפרסמת דו"חות חזקים לרבעון הראשון של 2016. החברה מציגה גידול של 17.5% בהכנסות לרמה של 152.5 מיליון שקלים וזינוק של 147% ברווח הנקי לרמה של 8.6 מיליון שקלים. השיפור המהותי נבע בעיקר משיפור בעלויות הרכש ומתיסוף בשער החליפין שקל-דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמו גם מגידול בהיקף המכירות.
- תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד
- בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משה ממרוד אמר הבוקר בצמוד לדו"חות: "תדיראן פתחה את שנת 2016 עם תוצאות חזקות המשקפות המשך צמיחה בפעילות הליבה. לצד צמיחה דו-ספרתית במכירות נמשך השיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים השוטף. הישגים אלו הינם תוצאה של שילוב בין צמיחה בריאה בשוק המזגנים לבין התמקדות בתחומי הליבה תוך חתירה מתמדת לשיפור שולי הרווח ומבנה ההוצאות של הקבוצה".
לגבי התחקיר, אמר ממרוד כי "בתחילת אפריל האחרון התמודדנו עם כתבה בערוץ 10 בעלת קונוטציות שליליות על החברה, על אף שהכתבה עסקה במוצרים שייצורם הופסק כבר בתחילת שנת 2008, עוד בתקופת הבעלות הקודמת של חברת Carrier האמריקאית על תדיראן, כאשר להערכתנו טופלו מאז שנת 2008 ועד היום מרביתם המכרעת של המזגנים הלקויים שעוד נותרו בשימוש. דירקטוריון החברה קבע כי אין בשידור הכתבה כשלעצמה כדי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה הכספיות של החברה, זאת בהתבסס, בין היתר, על הערכות הנהלת החברה ועל נתונים ראשוניים בדבר המשך קצב הגידול במחזור המכירות של מגזר מיזוג אוויר של החברה בחודש אפריל, זאת בהמשך לגידול שנרשם ברבעון הראשון של השנה. תדיראן חרטה על דגלה לספק ללקוחותיה מוצרים מתקדמים ואמינים, וכן שירות איכותי ומקצועי. אלו הובילו את תדיראן למעמדה המוביל בתחום מיזוג האוויר, ואנו נמשיך לפתח את מוצרינו ולטפח את השירות שלנו ללא פשרות".
מניית תדיראן בשנה האחרונה
- 3.גיא 07/05/2016 00:03הגב לתגובה זוהשידור היה בחודש אפריל נכנס לרבעון 2 (אפריל-מאי-יוני) שם אפשר יהיה לבדוק ולבחון אם וכאשר את ההשפעה של השידור
- 2.dw 05/05/2016 17:39הגב לתגובה זוכאשר אתה יוסי, תלך לחנות לבחור מזגן, האם פרשת התדיראנים הנשרפים לא תשפיע עליך בבחירת המזגן הבא? מן הסתם סביר שכן תשפיע, בהשפעה כזו או אחרת. מכאן החשש הלגיטימי לגבי ביצועי החברה ברבעונים הבאים. רבעון 1 זה פרה היסטוריה, מלפני הפרשה. גם סביר שכל מי שתהיה אצלו שריפה בבית, חס וחלילה, בשנים הקרובות יבדוק אם יש לו תדיראן ויתבע את החברה. בלי קשר, טוב שהחברה פועלת לטיפול בלקוחות שכבר רכשו מזגן תקול וגם הבעת האמון מצד בעל השליטה, שלא הסתפק רק בדיבורים אלא שם גם מזומנים, ועוד שלו ולא של החברה. כדי להבין עד כמה זה לא ברור מאליו - האם רמי לוי מוכן לסכן את כספו הפרטי בהשקעה במניית רמי לוי בתמחורה הנוכחי, או שהוא מתמקד בלריב עם רביד, אבל לא מוכן לשים מזומן?
- 1.טכנאי מזגנים 05/05/2016 09:08הגב לתגובה זואין על המזגנים של אלקטרה התקנה אחת ואפס תקלות להמון שנים מוצר הרבה יותר איכותי
- dw 05/05/2016 17:49הגב לתגובה זולדבריו שלושתם טובים. הוא פחות אהב את טורנדו. כיום ראיתי ביריד שיש גם סמסונג. בנוסף יש מוצרי מדבקה סיניים זולים. לממרוד ותדיראן נכונה עבודה קשה בקיץ הקרוב כדי לנסות לשמר את נתח השוק הגדול שלהם. זה לא יהיה פשוט.
- לקוח אמיתי 05/05/2016 12:09הגב לתגובה זועל מי אתה עובד תגיד לי? ככה שולחים אותך מחברת אלקטרה לרשום בטוקבקים? כמה פעמים שעבדתי עם המוצרים של חברת אלקטרה, כל כך גרועים, החברה מרמה את הלקוחות שלה ובנוסף לכל זה שירות הכי גרוע שיכול להיות

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
