גרף

הסיבוב המהיר של משה ממרוד (וביתו) על מניית תדיראן - ותודה לתחקיר בערוץ 10

יוסי פינק | (5)
נושאים בכתבה תדיראן

ב-3 באפריל, לפני קצת יותר מחודש, שודרה כתבה בערוץ 10 על "המזגנים המתלקחים". מדובר היה בתחקיר לפיו עשרות דגמים של מזגנים מתוצרת תדיראן שיוצרו במהלך השנים 2008-2002 עלולים להתלקח, אפילו כשהם כבויים. מניית תידראן הגיבו באותו היום בנפילות של 9% במחזור הגבוה מזה שנים, וביום שלמחרת צללה עוד 6.3%.

עוד באותו היום הוציאה החברה תגובה ברורה בניסיון להרגיע את המשקיעים. אבל בעל השליטה בחברה משה ממרוד (מחזיק 74%) שהינו גם המנכ"ל הלך צעד אחד קדימה ויום לאחר מכן, בצעד בונה אמון, רכש ממניות החברה ב-200 אלף שקלים לפי שער של 56.94 שקלים. באותה הזדמנות רכשה גם ביתו מורן ממרוד לביאד ממניות החברה בסכום של 85 אלף שקלים ובשער נמוך יותר של 54 שקלים (ביצעה את הרכישה יום אחרי אביה). 

הבוקר (אחרי הדו"חות) מניית תדיראן מטפסת למחיר שיא כל הזמנים של 67.7 שקלים ומשה ממרוד מורווח על הרכישה האחרונה כבר 19% וביתו מורווחת 25%. תשואה לא רעה תוך חודש. החברה נסחרת כעת בשווי של 570 מיליון שקלים. 

והיום תדיראן הולדינגס מפרסמת דו"חות חזקים לרבעון הראשון של 2016. החברה מציגה גידול של 17.5% בהכנסות לרמה של 152.5 מיליון שקלים וזינוק של 147% ברווח הנקי לרמה של 8.6 מיליון שקלים. השיפור המהותי נבע  בעיקר משיפור בעלויות הרכש ומתיסוף בשער החליפין שקל-דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כמו גם מגידול בהיקף המכירות. 

משה ממרוד אמר הבוקר בצמוד לדו"חות: "תדיראן פתחה את שנת 2016 עם תוצאות חזקות המשקפות המשך צמיחה בפעילות הליבה. לצד צמיחה דו-ספרתית במכירות נמשך השיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים השוטף. הישגים אלו הינם תוצאה של שילוב בין צמיחה בריאה בשוק המזגנים לבין התמקדות בתחומי הליבה תוך חתירה מתמדת לשיפור שולי הרווח ומבנה ההוצאות של הקבוצה".

 

לגבי התחקיר, אמר ממרוד כי "בתחילת אפריל האחרון התמודדנו עם כתבה בערוץ 10 בעלת קונוטציות שליליות על החברה, על אף שהכתבה עסקה במוצרים שייצורם הופסק כבר בתחילת שנת 2008, עוד בתקופת הבעלות הקודמת של חברת Carrier האמריקאית על תדיראן, כאשר להערכתנו טופלו מאז שנת 2008 ועד היום מרביתם המכרעת של המזגנים הלקויים שעוד נותרו בשימוש. דירקטוריון החברה קבע כי אין בשידור הכתבה כשלעצמה כדי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה הכספיות של החברה, זאת בהתבסס, בין היתר, על הערכות הנהלת החברה ועל נתונים ראשוניים בדבר המשך קצב הגידול במחזור המכירות של מגזר מיזוג אוויר של החברה בחודש אפריל, זאת בהמשך לגידול שנרשם ברבעון הראשון של השנה. תדיראן חרטה על דגלה לספק ללקוחותיה מוצרים מתקדמים ואמינים, וכן שירות איכותי ומקצועי. אלו הובילו את תדיראן למעמדה המוביל בתחום מיזוג האוויר, ואנו נמשיך לפתח את מוצרינו ולטפח את השירות שלנו ללא פשרות".

 

מניית תדיראן בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיא 07/05/2016 00:03
    הגב לתגובה זו
    השידור היה בחודש אפריל נכנס לרבעון 2 (אפריל-מאי-יוני) שם אפשר יהיה לבדוק ולבחון אם וכאשר את ההשפעה של השידור
  • 2.
    dw 05/05/2016 17:39
    הגב לתגובה זו
    כאשר אתה יוסי, תלך לחנות לבחור מזגן, האם פרשת התדיראנים הנשרפים לא תשפיע עליך בבחירת המזגן הבא? מן הסתם סביר שכן תשפיע, בהשפעה כזו או אחרת. מכאן החשש הלגיטימי לגבי ביצועי החברה ברבעונים הבאים. רבעון 1 זה פרה היסטוריה, מלפני הפרשה. גם סביר שכל מי שתהיה אצלו שריפה בבית, חס וחלילה, בשנים הקרובות יבדוק אם יש לו תדיראן ויתבע את החברה. בלי קשר, טוב שהחברה פועלת לטיפול בלקוחות שכבר רכשו מזגן תקול וגם הבעת האמון מצד בעל השליטה, שלא הסתפק רק בדיבורים אלא שם גם מזומנים, ועוד שלו ולא של החברה. כדי להבין עד כמה זה לא ברור מאליו - האם רמי לוי מוכן לסכן את כספו הפרטי בהשקעה במניית רמי לוי בתמחורה הנוכחי, או שהוא מתמקד בלריב עם רביד, אבל לא מוכן לשים מזומן?
  • 1.
    טכנאי מזגנים 05/05/2016 09:08
    הגב לתגובה זו
    אין על המזגנים של אלקטרה התקנה אחת ואפס תקלות להמון שנים מוצר הרבה יותר איכותי
  • dw 05/05/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    לדבריו שלושתם טובים. הוא פחות אהב את טורנדו. כיום ראיתי ביריד שיש גם סמסונג. בנוסף יש מוצרי מדבקה סיניים זולים. לממרוד ותדיראן נכונה עבודה קשה בקיץ הקרוב כדי לנסות לשמר את נתח השוק הגדול שלהם. זה לא יהיה פשוט.
  • לקוח אמיתי 05/05/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    על מי אתה עובד תגיד לי? ככה שולחים אותך מחברת אלקטרה לרשום בטוקבקים? כמה פעמים שעבדתי עם המוצרים של חברת אלקטרה, כל כך גרועים, החברה מרמה את הלקוחות שלה ובנוסף לכל זה שירות הכי גרוע שיכול להיות
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

איציק פרנק - ברן
צילום: אתר החברה
דוחות

ברן: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, אבל יש כוכבית

קבוצת ברן מסכמת רבעון של צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות, בעיקר בזכות פרויקטים בינלאומיים; עם זאת, המאזן חושף עלייה בחובות לקוחות ובהיקף ההכנסות שטרם נגבו, חלקם במדינות בעלות סיכון גבוה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה איציק פרנק ברן

קבוצת ברן ברן -0.1%  מסכמת רבעון חיובי עם צמיחה בהכנסות ושיפור בשורת הרווח, המשקפים האצה בפעילות הן בישראל והן בחו"ל. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו לכ-202 מיליון שקל, לעומת כ-157.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של כ-28% שמבטא התקדמות בפרויקטים הגדולים של הקבוצה. גם הרווח מפעולות רגילות השתפר משמעותית והגיע לכ-18.3 מיליון שקל, יותר מפי שניים מהרבעון המקביל, והרווח הנקי מפעילויות נמשכות עלה לכ-10.5 מיליון שקל לעומת כ-5.9 מיליון שקל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה מציגה ברן צמיחה יציבה: ההכנסות הסתכמו בכ-549.9 מיליון שקל לעומת כ-494.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה, והרווח התפעולי לפני מימון ומיסים עלה לכ-42.9 מיליון שקל. פעילות התשתיות, ההנדסה והאנרגיה המתחדשת ממשיכה לתרום למנועי הצמיחה של הקבוצה, ובמקביל נרשמה התקדמות בפרויקטים אסטרטגיים במסגרת מגזר ברן אינטרנשיונל, שממשיך לבסס את מעמדו כמנוע פעילות מרכזי.

מבט לחטיבות מגלה תמונה מאוזנת יחסית: מגזר ברן ישראל שמר על היקפי פעילות גבוהים והציג הכנסות של מעל 107 מיליון שקל ברבעון, בעוד מגזר ברן אינטרנשיונל רשם צמיחה להכנסות של כמעט 94 מיליון שקל, לצד שיפור ברווחיות. הנהלת החברה מציינת כי הגידול בפעילות בחו"ל נובע מהתקדמות במספר פרויקטים קיימים ומהרחבת פרויקטים בתחום האנרגיה והתשתיות במדינות בהן החברה פועלת.

בצד הרווח התפעולי, המגזר בישראל רשם רווח של 5 מיליון שקל, ירידה לעומת 8 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר העלייה נרשמה במגזר הבינלאומי, שם הרווח התפעולי עמד על 17 מיליון שקל לעומת 1 מיליון שקל בתקופה המקבילה, אז נרשמה הוצאה של 2.6 מיליון שקל לחוב מסופק. 

גם ברמת המאזן מציגה ברן תרחיש של התרחבות טבעית של הפעילות: היקף המאזן עלה לכ-908 מיליון שקל, וההון העצמי מהווה כשליש ממנו, מבנה שמאפיין חברות קבלניות הנמצאות בצמיחה. בתוך כך החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח פעילותה הבינלאומית ובפרויקטים חדשים בתחום האנרגיה, מהלך שמתבטא גם בהיקף ההון החוזר הנדרש לפרויקטים ובגידול מסוים בסעיפי האשראי והלקוחות.