לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום רוכשת את Grow האמריקנית ב-20 מיליון דולר, המניה עולה

מדובר בחברה ביוטכנולוגית העוסקת בחומרי גלם טבעיים ייחודיים לתחומי המזון והבריאות 
גיא ארז | (2)
נושאים בכתבה פרוטרום

חברת פרוטרום, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות (29 חברות ב-5 שנים) ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה: החברה הודיעה הבוקר (ג') כי רכשה אתמול 100% ממניות חברת Grow האמריקנית, בתמורה לכ-20 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המותנית בביצועיה העסקיים של Grow במהלך שנה ממועד הרכישה. העסקה מומנה באמצעות חוב בנקאי.

בנוסף, הודיעה פרוטרום כי השלימה אתמול את רכישת 75% ממניות AMCO SP. Z O.O. הפולנית, המתמחה בפתרונות טעמים ייחודיים. 

"יש לנו צנרת מצוינת של רכישות עתידיות שתתרום, יחד עם המשך חיזוק מובילות השוק שלנו בחיבור עולמות הטעמים הטבעיים והבריאות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020". אמר אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום.

לדברי יהודאי, "פרוטרום ביצעה בשנתיים האחרונות מהלך אסטרטגי משמעותי לחיזוק מעמדה כיצרנית עולמית מובילה של חומרי גלם טבעיים ייחודיים רכישת Grow משתלבת היטב באסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחיות שלנו תוך העמקת והרחבת הפעילות של פרוטרום בתחום הצומח של תוספי תזונה טבעיים ייחודיים ושימוש בטכנולוגיות ייחודיות להפקתם.

 

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז' על הרכישה של פרוטרום: "הרחבת הפעילות בתחום תוספי התזונה הטבעיים היא בהתאם לאסטרטגיה של החברה. אנו רואים באור חיובי את המשך קצב הרכישות. בתמחור הנוכחי ממשיכים להמליץ בתשואת שוק במחיר יעד של 205 שקל למניה. אנו סבורים כי פרוטרום תצליח לעמוד ביעדיה, תוך שהיא נהית מיתרונות ה-Cross-Selling  והסינרגיה, כמו גם צמיחה אורגנית של כ-3%-4%.

 

אלשיך מוסיפה כי "יעד הרווחיות של פרוטרום נותר זהה – הגעה לשיעור EBITDA בעסקי הליבה (טעמים וחומרי גלם) של מעל ל-22% ב-2020. הרכישה של GROW אמנם קטנה, אך היא מצטרפת לצפי לקצב רכישות של כ-150-200 מיליון דולר בשנים הקרובות".

כחלק מהמגמה השלילית בעולם, נחלשה מניית פרוטרום מתחילת השנה בכ-7.7%. עם זאת, בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים, טסה המניה 57%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סוחר מעוף 12/01/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    אין ספק החברה הכי טובה כיום הישראל
  • מסכים בגדול למה לא שמתי כל הכסף שם?למה (ל"ת)
    לוי 12/01/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.