הסכם אשלג לכיל בסין - המניה מתאוששת משפל של 7 שנים

כיל תספק אשלג בהיקף 3.4 טון בשלוש שנים בהיקף המוערך ב-950 מיליון דולר
גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה כיל

חברת כימיכלים לישראל (כיל), מקבוצת חברה לישראל שבשליטת עידן עופר, הודיעה אמש על החתימה של הסכם מסגרת עם לקוחות בסין לאספקת אשלג בהיקף כולל של 3.4 מיליון טון בשלוש השנים הקרובות (2018-2016).

מניית כיל מתאוששת משפל של 7 שנים ועולה הבוקר עם פתיחת המסחר ביותר מ-3% במחזור של 6.3 מיליון שקל. המחזור החודשי היומי הממוצע עומד על 53.2 מיליון שקל.

המחיר שייקבע לאספקה יהיה בהתאם למחיר האשלג המקובל בשוק הסיני במועד האספקה. לפי הערכות מדובר בהיקף של 950 מיליון דולר בהנחה שהסינים יממשו את מלוא אופציית הרכישה. ההסכם שנחתם מהווה עלייה של 3% בכמות האספקה לעומת ההסכמים התלת שנתיים שחתמה החברה עם לקוחות בסין.

כיל תספק 1.1 מיליון טון אשלג ב-2016, 1.14 מיליון טון ב-2017 ו-1.16 מיליון טון ב-2018. האשלג והפוספט שכיל כורה ומייצרת משמש כמרכיב בדשנים וכמרכיב חיוני בתעשיות התרופות ותוספי המזון. את שנת 2014 סיימה החברה עם מכירות של 6.1 מיליארד דולר כאשר 48% מהן נבע מייצור המתבצע בישראל. לאחרונה כיל עלתה לכותרות על רקע האישור השנוי במחלוקת שניתן לחברה לקדוח בשדה בריר שליד ערד, למרות התנגדות משרד הבריאות.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז': "מבחינת שוק האשלג, שנת 2016 אמורה להיות שנה קשה. ההסכם של כי"ל עם סין הבטיחה כמויות, אך ללא מחיר אנחנו לא יודעים מה המשמעויות של העסקה. אנו מחכים שסין תגיע להסכם עם הרוסים או האמריקאים למשל. חוזה חדש של סין עם רוסיה או קנדה ברבעון הראשון 2016 אמנם יכול להציב רצפה מתחת למחירים, אולם זו עלולה להיות רצפה נמוכה למדי".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עובדי כיל האומללים 05/01/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    בעתיד כיל תמכור לסין משיתוף הפעולה שלה עם סין . פיטורי העובדים בכיל זה רק עניין של זמן. כולל האגדה על ביבי שהוא שוכנע שהתמלוגים לא יפגעו בכיל. אז לאופר אומר ההפך על כיל. אז למי להאמין לראש הממשלה או לאופר.
  • 3.
    גועל נפש 05/01/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    או שלא מבינים כלום. בעבר אמרו ששישנסקי כבר מגולם וזה היה במחיר גבוה בהרבה מהמלצת הדמיקולו שלהם. שישנסקי זה עושק המשקיעים בתירוץ שזה לטובת הצבור איך זה לטובת הצבור לא ברור . ביבי מכר את כולם למען הכסא ותודה ליהיר לפיד הפופוליסט כל פעם שהוא אומר משהו זה דמגוגיה זולה . ממשלה של ליצנים
  • 2.
    מי אתה גלעד אלפרד 05/01/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    מי שמחליט על המחיר, מאז שהמניה נסחרת בחו"ל, זה הבורסה בניו-יורק, אתה מבין את זה גבר! אתה וחבריך הממליצים לא השפעתם במהומה על המחיר מאז שהמניה נסחרת בחו"ל. מה פתאום קפצת להביע דעה היום אחרי החוזה!!! אתה וחבריך הייתם בדום שתיקה כל התקופה שהמניה נשחטה, שתקתם כמו "דגים" ועכשיו אתה התעוררת ואחריך בטח יתעוררו יתר חבריך הממליצים. ממליץ לך ולחבריך להמשיך ולשתוק ולאפשר למניה להתנהג כפי שהשוק מכתיב. השוק שמכתיב זה הבורסה בניו-יורק ולא חוות הדעת שלך. אתה הבנת את זה גלעד! לסיכום אתם הממליצים על הקרח לא משפיעים על מניות שנסחרות בחו"ל, המניה בקצב הזה תגיע ל2400 תוך שלושה ארבעה חודשים....ביי,
  • 1.
    עיסקה של מילארד דולר 05/01/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    הגיע זמן התיקון מנייה חטפה והרבה
  • תמשיך ליפול (ל"ת)
    סוסו 05/01/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
  • תיכנס לפני שתפספס את ה-2600 בעוד 60 יום (ל"ת)
    אתה מכרת ונפלת! 05/01/2016 14:32
אפליקציות מסחר (גרוק)אפליקציות מסחר (גרוק)
מחקר

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם

חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות

עוזי גרסטמן |

השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים. 

המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.     

למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.

המחקר המרכזי: השקעות חכמות?

המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).

המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי

החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אימקו אריאל קנדל


אימקו אימקו 9.46%   הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.

המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.

“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”

אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.

המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות. הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.