ההערכה: היום תשחרר הבורסה את העדכון לגבי מיילן - הסוחרים כוססים ציפורניים

האם נראה תנודה עצבנית במדדים המובילים בת"א? מחר כנראה תפרסם הבורסה את העדכון הדרמטי בעניין מיילן 
יוסי פינק | (8)

הסוחרים הכבדים בבורסה בת"א טרודים השבוע בשאלת שילובה של מיילן במדדים. ענקית התרופות תיכנס למדדים בת"א ב-15 בדצמבר אך הבורסה עדיין לא הבהירה עם איזה משקל תיכנס מיילן למעו"ף ולת"א-100 וההבהרה הזו היא בעל השלכות אדירות.

ההערכה כעת היא שהיום (יום ה')  לאחר סגירת המסחר תפרסם הבורסה את אותו עדכון דרמטי בדבר שילובה של מיילן במדדים. ההודעה ללא ספק תצא רק לאחר סגירת המסחר בת"א, וזאת כיוון שלדברים, כאמור, יש השפעה גדולה מאוד על המסחר במדדים המובילים.  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    izak 18/11/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    בבקשה מכם לא לקנות את המניות בצורה כזאת ישתלטו על פריגו וימחקו את המניה ויעבירו את המפעל לחוץ לארץ ומאות עובדים יפוטר וחוץ מזה הבעלים של מיילן הם מוסלמים לתשומת ליבכם
  • 3.
    דן 18/11/2015 18:03
    הגב לתגובה זו
    הבורסה צריכה לאמר שביום X תודיע. ולמה בכלל לוקח ככ הרבה זמן ? בורסה זבל פה. רק לעבוד בחול.
  • 2.
    סוחר מזדמן במקרה 18/11/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    לא אני ולא חבריי לא מודאגים ... ממש לא ! . בטח שלא כוססים ציפורניים אין צורך להגזים אולי בביזפורטל דואגים על לא כלום וכוססים ציפורן אחת שלא בצדק ..........העיקר שיש לכם כותרת סחתיין ולבריאות ואריכות ימים לכתבים ולמערכת - המשיכו לספק כותרות ודרמות ואנחנו נעשה מזה כסף טוב .
  • 1.
    אחד שמבין 18/11/2015 16:33
    הגב לתגובה זו
    היא חברה ישראלית?? לא הבורסה בשם הרצון להגדיל את היקפי המסחר פשוט פוגעת בחיסכון הישראלי ... ובמשקיע הישראלי ... פשוט בושה וחרפה
  • סתם אחד 18/11/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    לפי ההגיון שלך כל חברה צריכה להסחר רק במדינה שלה. אין כלכלה גלובלית וכל מדינה צריכה לסגור את שערי הבורסה שלה בפני כניסה של חברות זרות מחו"ל. צפון קוריאה זה מודל נפלא בשבילך.
  • מיכל 18/11/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
    הפגיעה היא לא רק בחוסך הישראלי אלא בהשקעות במשק הישראלי. מיילן לא מעסיקה פה עובדים ולא מייצרת פה כלום.
  • טבע חברה ישראלית? תחלום (ל"ת)
    קומיר 18/11/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
  • אחד שמבין 18/11/2015 17:15
    בין שתי החברות ?? יאללה בואו נכניס כל חברה שבה לה למדד תא 25 ... ואז גם נוכל לקרוא לו בשם מקורי מדד הסבבה והמחזורים... מי שרוצה להשקיע בחול משקיע במכשירים חו"לים סקטוריאלי או לא איך שבא לו... ניסית לצאת חכם יצאת לא מבין ... הבורסה פשוט מתנהלת ביזיון!!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: