אקזיט מדהים: Adika שהוקם לפני 3 שנים נמכר לגולף ב-40 מיליון שקל

בינואר 2012 הקימו עדי רונן ודדי שוורצברג חנות אינטרנטית למכירת בגדים בגדים ואקססוריז. היום נמכרת החנות האינטרנטית לרשת גולף
אבי שאולי | (5)

בזמן שחנויות בגדים קטנות נסגרות תחת הלחץ של רשתות האופנה הגדולות, הצליחו שני יזמים צעירים לרשום אקזיט מדהים: עדי רונן ודדי שוורצברג הקימו בינואר 2012 אתר אינטרנט למכירת בגדים בגדים ואקססוריז והיום הם מוכרים אותה לחברת גולף תמורת 40 מיליון שקל.

צפי המכירות של חברת Adika בשנת 2015 מוערך בכ-40 מיליון שקל. במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf, אשר תרכוש 100% מהאחזקות בחברת Adika ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי קבוצת גולף.

אלי מזרוח, מנכ"ל גולף: "ביצוע עסקת הרכישה של Adika תאפשר לקבוצת גולף להתקדם אל היעד אותו הציבה בתוכנית האסטרטגית שלה, לחציית רף המיליארד שקל מכירות בתוך 4 שנים והמטרה הינה להציב אותנו באופן מיידי כשחקן האופנה מספר אחת בשוק ה-Ecommerce בישראל".

דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika: "בנינו בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות שהביאו אותנו למובילות בעולם מכירות האופנה ובאינטרנט. התחום בישראל עדיין בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה הוא גדול מאוד ואין לי ספק שהחבירה לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל תייצר את התנאים הטובים ביותר למימוש הפוטנציאל, וביחד עם גולף נוביל את תחום מכירות האופנה והלייף סטייל ברשת".

מסקר שערכה קבוצת גולף באמצעות גיאוקרטוגרפיה עולה כי:

70% מהאימהות בישראל רוכשות לילדים בגדים באינטרנט.

64% התנסו בישראל ברכישת פרטי אופנה באינטרנט.

25% רוכשים מוצרי אופנה באינטרנט לפחות פעם ברבעון, מתוך הרוכשים, כ-40% הוציאו מעל לכ-300 שקל ברכישה האחרונה.

גולף

קבוצת Golf&Co, מקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הינה חברה קמעונאית בתחום טקסטיל ועיצוב בית, אופנה והלבשה. הקבוצה מונה כיום 330 חנויות ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-56 אלף מטר מרובע.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היום יש כבר אפליקציות טובות יותר כמו דיל קראש (ל"ת)
    שרון 17/01/2015 22:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 17/01/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    קצת יותר חכמות לקניות (כמו דיל קראש)..מרגיש בזבוז משאבים מצידם.
  • 2.
    שמולי 17/01/2015 18:15
    הגב לתגובה זו
    דיל קראש לדוגמא אבל ברור שיש עוד הרבה טרנדים בעולם האופנה והקמענאות.
  • 1.
    יול 15/01/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    נמוכה ביותר. בטח ביחס למה שקורה ברשתות המקומיות ואפילו באסוס. הרעיון של עדי הוא שיחוק, יש לה גם טעם טוב וחוש עסקי טוב (לקחה את דדי והקפיצה את העסק) אבל איכות התפירה של הבגדים הם אוי אוי אוי, רובם גם לא שורדים כביסה או מייבש כביסה, כמעט חד פעמיים... לכן, ההחלטה של גולף שידועה באיכות - מוזרה מאוד...
  • הדס 02/11/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם כל מילה: חולצה אחת נקרעה אחרי כביסה אחת, ובשורטס ותיק הרוכסנים התקלקלו כעבור כחודשיים
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: