אקזיט מדהים: Adika שהוקם לפני 3 שנים נמכר לגולף ב-40 מיליון שקל
בזמן שחנויות בגדים קטנות נסגרות תחת הלחץ של רשתות האופנה הגדולות, הצליחו שני יזמים צעירים לרשום אקזיט מדהים: עדי רונן ודדי שוורצברג הקימו בינואר 2012 אתר אינטרנט למכירת בגדים בגדים ואקססוריז והיום הם מוכרים אותה לחברת גולף תמורת 40 מיליון שקל.
צפי המכירות של חברת Adika בשנת 2015 מוערך בכ-40 מיליון שקל. במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf, אשר תרכוש 100% מהאחזקות בחברת Adika ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי קבוצת גולף.
אלי מזרוח, מנכ"ל גולף: "ביצוע עסקת הרכישה של Adika תאפשר לקבוצת גולף להתקדם אל היעד אותו הציבה בתוכנית האסטרטגית שלה, לחציית רף המיליארד שקל מכירות בתוך 4 שנים והמטרה הינה להציב אותנו באופן מיידי כשחקן האופנה מספר אחת בשוק ה-Ecommerce בישראל".
דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika: "בנינו בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות שהביאו אותנו למובילות בעולם מכירות האופנה ובאינטרנט. התחום בישראל עדיין בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה הוא גדול מאוד ואין לי ספק שהחבירה לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל תייצר את התנאים הטובים ביותר למימוש הפוטנציאל, וביחד עם גולף נוביל את תחום מכירות האופנה והלייף סטייל ברשת".
מסקר שערכה קבוצת גולף באמצעות גיאוקרטוגרפיה עולה כי:
70% מהאימהות בישראל רוכשות לילדים בגדים באינטרנט.
64% התנסו בישראל ברכישת פרטי אופנה באינטרנט.
25% רוכשים מוצרי אופנה באינטרנט לפחות פעם ברבעון, מתוך הרוכשים, כ-40% הוציאו מעל לכ-300 שקל ברכישה האחרונה.
גולף
קבוצת Golf&Co, מקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הינה חברה קמעונאית בתחום טקסטיל ועיצוב בית, אופנה והלבשה. הקבוצה מונה כיום 330 חנויות ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-56 אלף מטר מרובע.
- 4.היום יש כבר אפליקציות טובות יותר כמו דיל קראש (ל"ת)שרון 17/01/2015 22:24הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 17/01/2015 21:28הגב לתגובה זוקצת יותר חכמות לקניות (כמו דיל קראש)..מרגיש בזבוז משאבים מצידם.
- 2.שמולי 17/01/2015 18:15הגב לתגובה זודיל קראש לדוגמא אבל ברור שיש עוד הרבה טרנדים בעולם האופנה והקמענאות.
- 1.יול 15/01/2015 19:09הגב לתגובה זונמוכה ביותר. בטח ביחס למה שקורה ברשתות המקומיות ואפילו באסוס. הרעיון של עדי הוא שיחוק, יש לה גם טעם טוב וחוש עסקי טוב (לקחה את דדי והקפיצה את העסק) אבל איכות התפירה של הבגדים הם אוי אוי אוי, רובם גם לא שורדים כביסה או מייבש כביסה, כמעט חד פעמיים... לכן, ההחלטה של גולף שידועה באיכות - מוזרה מאוד...
- הדס 02/11/2017 09:40הגב לתגובה זומסכימה עם כל מילה: חולצה אחת נקרעה אחרי כביסה אחת, ובשורטס ותיק הרוכסנים התקלקלו כעבור כחודשיים
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

עזריאלי עם צמיחה של 12% ב-NOI, בחיזוק מרכזי המידע
החברה דיווחה על הרבעון השלישי של 2025, ועל צמיחה של כ-12% ב-NOI, ואמנם מציגה ירידה קלה ב-FFO לאור עלייה בהוצאות המימון אבל גם בהאצהת פעילות מרכזי המידע באירופה; שיעורי התפוסה גבוהים במיוחד והרווח הנקי לבעלי המניות עמד על 395 מיליון שקל ברבעון
קבוצת עזריאלי מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2025 ומציגה רבעון חזק, המאופיין בשיא רבעוני נוסף ב-NOI, בעלייה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ובחזרה מלאה לשגרה במרבית תחומי הפעילות, לאחר השפעות מבצע "עם כלביא" ברבעון הקודם. מהדוחות עולה כי ה-NOI של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכם בכ-657 מיליון שקל, לעומת כ-586 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול מרשים של כ-12%. הגידול נובע בעיקר מהמשך התחזקות תחום מרכזי המידע, שהוא מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה, ומהתאוששות ניכרת בפעילות הקניונים. גם מדד ה-Same Property NOI מציג עלייה של כ-2% בהשוואה לרבעון המקביל, נתון הממחיש את השיפור בנכסים הקיימים, ללא שינויי פורטפוליו.
במקביל לעלייה ב-NOI, מציגה החברה ירידה קלה במדדי תזרים המזומנים התפעוליים. ה-FFO ללא תרומת פעילות הדיור המוגן הסתכם ב-395 מיליון שקל, לעומת 409 מיליון
שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-3%. עיקר הירידה נובע מעליית הוצאות המימון והוצאות נוספות הקשורות בהמשך ההתרחבות המואצת של פעילות Green Mountain Global, הפועלת בתחום הדאטה סנטרס באירופה. מנגד, הקבוצה מציינת כי גם ברבעון זה נשמרה יציבות יחסית בפעילות הנדל"ן
המניב בישראל, עם תפוסות גבוהות ושיעורי חידוש ושדרוג חוזים מרשימים.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון ל-395 מיליון שקל, בהשוואה ל-383 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, עלייה של כ-3%. מדובר בשיפור הנובע הן מעליית שווי נדל"ן להשקעה והן מהמשך צמיחה בהכנסות המגזרים המרכזיים. גם מאזן החברה ממשיך להדגים איתנות פיננסית, עם מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-3.3 מיליארד שקל, שעליהם נוספו מניות בנק לאומי כך שסך הנכסים הנזילים מגיע לכ-5.5 מיליארד שקל. החוב נטו עומד על כ-23.6 מיליארד שקל, שיעור הנחשב נמוך יחסית לענף הנדל"ן המניב ולתיק הנכסים של הקבוצה.
המגזרים השונים
הקבוצה שומרת על שיעורי תפוסה גבוהים ואף מגדילה אותם: 99% במגזר הקניונים, 96% במגזר המשרדים בישראל (לעומת 94% ברבעון הקודם) ו-99% ברשת פאלאס בתחום הדיור המוגן (לעומת 98%
ברבעון הקודם(. בנוסף, הפדיונות בקניונים בחודשים יולי-ספטמבר הציגו עלייה של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, המשקפת חזרה חזקה של צרכנים לפעילות רגילה ועלייה בביקושים לאחר השפעות מבצע "עם כלביא". לפי הדוח, בחודשים ינואר-ספטמבר הפדיונות נותרו דומים לאשתקד, כאשר
הנתונים מנוטרלים מהשפעת מודיעין מערב, שנפתח רק ב-2024, ומהשפעת חודש יוני.
- עזריאלי בדוח טוב - שיפור בפרמטרים התפעוליים
- עזריאלי סוגרת את הסכם השכירות בחוות השרתים בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר המשרדים מציגה החברה התאוששות ממשית, בין היתר בעקבות גידול בהשקעות זרות ויציבות בענפי התעסוקה בעיר תל אביב. כ-80% מהשטח שהתפנה במגדל שרונה עם עזיבת שוכר משמעותי כבר הושכר מחדש במהלך הרבעון, וברובו בתנאים טובים יותר מהחוזה הקודם. החברה מציינת כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם לגבי יתרת השטח. נתונים אלה ממחישים את רמת הביקוש הגבוהה לנכסי משרדים במיקומים המרכזיים של הקבוצה.
