אקזיט מדהים: Adika שהוקם לפני 3 שנים נמכר לגולף ב-40 מיליון שקל

בינואר 2012 הקימו עדי רונן ודדי שוורצברג חנות אינטרנטית למכירת בגדים בגדים ואקססוריז. היום נמכרת החנות האינטרנטית לרשת גולף
אבי שאולי | (5)

בזמן שחנויות בגדים קטנות נסגרות תחת הלחץ של רשתות האופנה הגדולות, הצליחו שני יזמים צעירים לרשום אקזיט מדהים: עדי רונן ודדי שוורצברג הקימו בינואר 2012 אתר אינטרנט למכירת בגדים בגדים ואקססוריז והיום הם מוכרים אותה לחברת גולף תמורת 40 מיליון שקל.

צפי המכירות של חברת Adika בשנת 2015 מוערך בכ-40 מיליון שקל. במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf, אשר תרכוש 100% מהאחזקות בחברת Adika ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי קבוצת גולף.

אלי מזרוח, מנכ"ל גולף: "ביצוע עסקת הרכישה של Adika תאפשר לקבוצת גולף להתקדם אל היעד אותו הציבה בתוכנית האסטרטגית שלה, לחציית רף המיליארד שקל מכירות בתוך 4 שנים והמטרה הינה להציב אותנו באופן מיידי כשחקן האופנה מספר אחת בשוק ה-Ecommerce בישראל".

דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika: "בנינו בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות שהביאו אותנו למובילות בעולם מכירות האופנה ובאינטרנט. התחום בישראל עדיין בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה הוא גדול מאוד ואין לי ספק שהחבירה לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל תייצר את התנאים הטובים ביותר למימוש הפוטנציאל, וביחד עם גולף נוביל את תחום מכירות האופנה והלייף סטייל ברשת".

מסקר שערכה קבוצת גולף באמצעות גיאוקרטוגרפיה עולה כי:

70% מהאימהות בישראל רוכשות לילדים בגדים באינטרנט.

64% התנסו בישראל ברכישת פרטי אופנה באינטרנט.

25% רוכשים מוצרי אופנה באינטרנט לפחות פעם ברבעון, מתוך הרוכשים, כ-40% הוציאו מעל לכ-300 שקל ברכישה האחרונה.

גולף

קבוצת Golf&Co, מקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הינה חברה קמעונאית בתחום טקסטיל ועיצוב בית, אופנה והלבשה. הקבוצה מונה כיום 330 חנויות ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-56 אלף מטר מרובע.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היום יש כבר אפליקציות טובות יותר כמו דיל קראש (ל"ת)
    שרון 17/01/2015 22:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 17/01/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    קצת יותר חכמות לקניות (כמו דיל קראש)..מרגיש בזבוז משאבים מצידם.
  • 2.
    שמולי 17/01/2015 18:15
    הגב לתגובה זו
    דיל קראש לדוגמא אבל ברור שיש עוד הרבה טרנדים בעולם האופנה והקמענאות.
  • 1.
    יול 15/01/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    נמוכה ביותר. בטח ביחס למה שקורה ברשתות המקומיות ואפילו באסוס. הרעיון של עדי הוא שיחוק, יש לה גם טעם טוב וחוש עסקי טוב (לקחה את דדי והקפיצה את העסק) אבל איכות התפירה של הבגדים הם אוי אוי אוי, רובם גם לא שורדים כביסה או מייבש כביסה, כמעט חד פעמיים... לכן, ההחלטה של גולף שידועה באיכות - מוזרה מאוד...
  • הדס 02/11/2017 09:40
    הגב לתגובה זו
    מסכימה עם כל מילה: חולצה אחת נקרעה אחרי כביסה אחת, ובשורטס ותיק הרוכסנים התקלקלו כעבור כחודשיים
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: