אקזיט מדהים: Adika שהוקם לפני 3 שנים נמכר לגולף ב-40 מיליון שקל
בזמן שחנויות בגדים קטנות נסגרות תחת הלחץ של רשתות האופנה הגדולות, הצליחו שני יזמים צעירים לרשום אקזיט מדהים: עדי רונן ודדי שוורצברג הקימו בינואר 2012 אתר אינטרנט למכירת בגדים בגדים ואקססוריז והיום הם מוכרים אותה לחברת גולף תמורת 40 מיליון שקל.
צפי המכירות של חברת Adika בשנת 2015 מוערך בכ-40 מיליון שקל. במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf, אשר תרכוש 100% מהאחזקות בחברת Adika ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי קבוצת גולף.
אלי מזרוח, מנכ"ל גולף: "ביצוע עסקת הרכישה של Adika תאפשר לקבוצת גולף להתקדם אל היעד אותו הציבה בתוכנית האסטרטגית שלה, לחציית רף המיליארד שקל מכירות בתוך 4 שנים והמטרה הינה להציב אותנו באופן מיידי כשחקן האופנה מספר אחת בשוק ה-Ecommerce בישראל".
דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika: "בנינו בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות שהביאו אותנו למובילות בעולם מכירות האופנה ובאינטרנט. התחום בישראל עדיין בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה הוא גדול מאוד ואין לי ספק שהחבירה לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל תייצר את התנאים הטובים ביותר למימוש הפוטנציאל, וביחד עם גולף נוביל את תחום מכירות האופנה והלייף סטייל ברשת".
מסקר שערכה קבוצת גולף באמצעות גיאוקרטוגרפיה עולה כי:
70% מהאימהות בישראל רוכשות לילדים בגדים באינטרנט.
64% התנסו בישראל ברכישת פרטי אופנה באינטרנט.
25% רוכשים מוצרי אופנה באינטרנט לפחות פעם ברבעון, מתוך הרוכשים, כ-40% הוציאו מעל לכ-300 שקל ברכישה האחרונה.
גולף
קבוצת Golf&Co, מקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הינה חברה קמעונאית בתחום טקסטיל ועיצוב בית, אופנה והלבשה. הקבוצה מונה כיום 330 חנויות ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-56 אלף מטר מרובע.
- 4.היום יש כבר אפליקציות טובות יותר כמו דיל קראש (ל"ת)שרון 17/01/2015 22:24הגב לתגובה זו
- 3.דניאל 17/01/2015 21:28הגב לתגובה זוקצת יותר חכמות לקניות (כמו דיל קראש)..מרגיש בזבוז משאבים מצידם.
- 2.שמולי 17/01/2015 18:15הגב לתגובה זודיל קראש לדוגמא אבל ברור שיש עוד הרבה טרנדים בעולם האופנה והקמענאות.
- 1.יול 15/01/2015 19:09הגב לתגובה זונמוכה ביותר. בטח ביחס למה שקורה ברשתות המקומיות ואפילו באסוס. הרעיון של עדי הוא שיחוק, יש לה גם טעם טוב וחוש עסקי טוב (לקחה את דדי והקפיצה את העסק) אבל איכות התפירה של הבגדים הם אוי אוי אוי, רובם גם לא שורדים כביסה או מייבש כביסה, כמעט חד פעמיים... לכן, ההחלטה של גולף שידועה באיכות - מוזרה מאוד...
- הדס 02/11/2017 09:40הגב לתגובה זומסכימה עם כל מילה: חולצה אחת נקרעה אחרי כביסה אחת, ובשורטס ותיק הרוכסנים התקלקלו כעבור כחודשיים
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
ההנפקה מתבצעת במחיר של 11.25 דולר למניה, בדיסקאונט של כ-7.9% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר הקודמים, ומביאה דילול של כ-12.15% בדילול מלא; המניה נופלת ב-6%
מניית גילת גילת -7.79% , חברת תקשורת לוויינית שמספקת פתרונות קישוריות רחבת פס לשווקים אזרחיים וביטחוניים, נסחרת היום בירידה של 6% לאחר שהודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה מציינת שדירקטוריון החברה אישר קבלת התחייבויות בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים וכשירים מישראל, ושמדובר בהקצאה שנרשמת בה ביקוש יתר. הכסף ישמש לרכישות. עדי צפדיה, מנכ"ל גילת אומר
לביזפורטל כי "החברה נמצאת במגמה של התרחבות כולל התרחבות לא אורגנית על ידי רכישות נוספות ולכך בעיקר אמור לשמש הכסף".
ועדיין - את המשקיעים זה לא באמת מעניין. הם המפסידים בהנפקות כאלו - גם גופים "מקורבים" קיבלו מניות בדיסקאונט גדול וגם המניה יורדת כי יש דילול. הם רואים את ההפסד, ומילים על צמיחה עתידית לא ממש מרפאים את ההפסד. במבט קר - הנהלת גילת צודקת - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך, ובמיוחד שהמחיר טוב. אחרי העלייה המרשימה בשנה וחצי האחרונות זה זמן טוב להנפיק.
גיוס של 100 מיליון דולר
החברה צפויה להנפיק ולמכור 8,888,889 מניות במחיר של 11.25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס ברוטו מגיע לכ-100 מיליון דולר. לפי החברה, ההקצאה מיועדת למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. החברה מדגישה שהמחיר נקבע בדיסקאונט של כ-7.9% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל לפי מחזור בעשרת ימי המסחר הרצופים שקדמו ל-15 בדצמבר, כלומר מתחת למחיר שבו המניה נסחרה בממוצע בתקופה קצרה ממש לפני העסקה. בפועל, זה מנגנון די מוכר בעסקאות כאלה, לקבוע מחיר שמספיק אטרקטיבי כדי “לסגור” את ההקצאה מהר ובוודאות, אבל כזה שגם יוצר פער מול המחיר שהשוק ראה קודם.
אחרי השלמת ההקצאה, המניות החדשות צפויות להוות כ-12.15% מהון המניות של החברה בדילול מלא, וזה כבר מספר שמורגש במבנה ההון ולא תוספת שולית. מהצד של הקופה, גילת מעריכה שהתמורה נטו אחרי הוצאות הנפקה תעמוד על כ-98.8 מיליון דולר, כלומר כמעט כל סכום הגיוס נכנס פנימה אחרי העלויות. החברה מציינת שההשלמה צפויה במהלך דצמבר בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, כך שבשלב הזה העסקה מוגדרת כעסקה בתהליך שמגובה בהתחייבויות, אבל עדיין תלויה בהשלמת השלבים הטכניים עד הסגירה.
- גילת: ההכנסות זינקו ב-58%, הרווח למניה על 0.14 דולר - מעלה תחזית
- מנכ"ל גילת: "החטיבה הביטחונית תכפיל את עצמה בתוך שלוש שנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה המניה מגיבה בירידה
ביום שיוצאת הודעה על הנפקה פרטית, המסחר בדרך מכוון לעוגן - כשמחיר ההנפקה נמוך מהמחיר הממוצע שלפני העסקה, נוצר פער שמושך את התמחור לכיוון המחיר החדש, כי פתאום יש “מחיר עסקה”.
לתמונה הזו נכנס גם הדילול, המשקיעים מדוללים במחיר נמוך - הם נפגעים.
