יהל שחר: "היחידה שיכולה לעשות את עסקת פרטנר היא האצ'יסון"

אסיפת סקיילקס התכנסה היום כדי לדון בעסקה למכירת פרטנר. מנכ"ל סקיילקס ניצל את ההזדמנות והסביר כיצד החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה אם העסקה לא תצא אל הפועל
תומר קורנפלד | (6)

עסקת מכירת השליטה בפרטנר הגיע היום (ב') לדיון באסיפת מחזיקי איגרות החוב של סקיילקס. כמאה מחזיקי אג"ח פרטיים ומוסדיים הגיעו לאסיפה ובה מתחו ביקורת לגבי העסקה. מנכ"ל סקיילקס יהל שחר התייחס באסיפה לעסקה מול האצ'יסון וליכולת החברה לעמוד בתשלומי האג"ח במידה והעסקה לא תצא אל הפועל.

"דירקטוריון סקיילקס בחן את מצב החברה והגיע למסקנה שהחברה היא בעלת כושר פירעון ולכן היא יכולה וצריכה לפרוע את החוב שלה בימים הקרובים בהיקף של כ-150 מיליון שקל", אמר שחר בתשובה לשאלת משקיעים האם זה נכון לשלם כסף למחזיקי האג"ח כאשר החברה מדווחת על סימני אזהרת בתוצאותיה הכספיות.

שחר התייחס כאמור לגבי מצבה של פרטנר בימים סוערים אלו. "פרטנר היא חברה חזקה ולדעתי היא תמשיך לחלק דיבידנד", אמר שחר. "אם לא תהיה עסקה מול האצ'יסון, אנחנו נגיע לשנת 2014 כש-3% מהמניות של פרטנר אינן משועבדות".

לחברת סקיילקס ישנן התחייבות של 300 מיליון דולר לידי האצ'יסון שאמורים להיפרע בשנת 2014. בעת הנוכחית, 16% ממניות פרטנר אינן משועבדות ובסקיילקס בונים על מיחזור חוב באמצעות שעבודן, כמו כן שחרור השעבודים על מניות פרטנר לאחר שייפרעו תשלומי אג"ח של סקיילקס.

באשר לעסקת פרטנר אמר שחר כי "לפני שמונה חודשים החלטנו שאנחנו לא יכולים להישאר במצב הקיים. פנינו לבנקאי השקעות כדי לחזק את פרטנר. בסוף, הבסיס לכל הפירמידה הוא פרטנר. אם פרטנר תהיה חזקה, אז גם סקיילקס וסאני תהיינה. חצי שנה היינו עם מספר לא מבוטל של קרנות גלובליות ואני יכול להגיד להם בוודאות שהיחידה שיכולה לעשות את העסקה זה האצ'יסון".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    היי טק 19/06/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    היה לי מנוי בפרטנר והחברה העדיפה לוותר עלי במקום לתת לי מחיר שיתחרה בהום סלולר. רמי לוי משתמש בתשתיות של פלאפון, הום סלולר בסלקום מי המפעיל הוירטואלי שרוכש דקות מפרטנר ?
  • 4.
    חדל קשקשת ברשת - הפודל של אילן בן דב (ל"ת)
    ג'ינג'י קשקשן 18/06/2012 22:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה 18/06/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    מניה תיזנק?
  • אגחיסט 18/06/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    מניה תתרסק (רק האג"ח המובטח שווה)
  • 2.
    הוני הון 18/06/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    בעלי החוב והאג"ח בנסיבות הענין הם הבעלים,לפני שהם מוותרים על שקל מהחוב. לבעלים ולמנהלים המחזיקים במניות ובאופציות למניות זכויות רק לאחר שיפרעו כל החובות. בל נתבלבל תשובה למשל הביא ויביא כסף מהבית,כך גם לבייב. רק אחרי החזר החוב כולו יש להותיר מניות לבעלי המניות כאמור.
  • 1.
    משה 18/06/2012 15:04
    הגב לתגובה זו
    לבעלי האגח שיעבוד מדרגה ראשונה על מניות פרטנר . ימנו כונס וינהלו מ"ומ ישיר עם כל המרבה במחיר ובא שלום על בן דוב .
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.