הרווח התפעולי של שופרסל צנח ברבעון הרביעי 44% ל-77 מ' ש'

"המשך המחאה החברתית עלול להשפיע לרעה על תוצאות החברה". הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ- 2.92 מיליארד ש'. הרווח הנקי עלה ב-20%
יעל גרונטמן | (7)

"המשך המחאה החברתית עלול להמשיך להשפיע לרעה על תוצאותיה העסקיות של החברה וזאת, עקב הלחץ הצרכני הרב המופעל על החברה להוזלת המוצרים הנמכרים על-ידה והתחרות הגוברת מצד רשתות שיווק נוספות". כך נכתב בדוחותיה של רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, שופרסל, שבשליטת קונצרן IDB.

רפי ביסקר ויעקב שלום פישר, יו"רים משותפים של הדירקטוריון ויתרו על המענק המגיע להם בגין שנת 2111 וחלק משכרם בגין שנת 2012. איציק אברכהן, מנכ"ל החברה הסכים להפחתה של 11% משכרו לשנת 2012

וגם שכרם של בכירים נוספים בחברה ירד ב-10%.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ- 2.92 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, אך ברווח הגולמי חלה ירידה של 3.6% לסך של 741 מיליון שקלים. נציין, כי המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-4.1% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת נפל ב-44% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-77 מיליון שקל, המהווה 2.8% ממחזור המכירות. כאשר הרווח התפעולי לאחר שיערוך הנדל"ן מסתכם ב-112 מיליון. רווח ה- EBITDA לרבעון ירד ב-22% והסתכם ב-154 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה שופרסל רווח של 107 מיליון שקלים, גידול של כ-20% בהשוואה ל-89 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הרבעוני נבעה ברובה מהוצאות מימון נמוכות יותר והכנסה של 16 מיליון שקלים בסעיף המיסים (לעומת הוצאה של 29 מיליון שקלים ברבעון המקביל). בנוסף הושפע הרווח לטובה מעיתוי עונת החגים שגלשה ב-2011 לאוקטובר.

שופרסל מבהירה בדוחותיה כי ברבעון הרביעי של שנת 2011 הכירה החברה בהכנסות מסים כתוצאה מיצירת מס נדחה בסך של כ-32 מיליון שקל וביטלה הפרשה למס בסך של כ- 17 מיליון שקל, כתוצאה מהכרה בתקופת הדוח בחלק נוסף של הפסדיה העסקיים לצרכי מס של חברה מוחזקת ששומותיה העצמיות עד וכולל שנת 2006 הפכו לשומות מס סופיות למועד הדוח.

מנגד הכירה החברה בהוצאת מסים על הכנסה, באופן חד פעמי ברבעון הרביעי שנת 2011 , בסך של כ-14 מיליון שקל הנובעות מעדכון יתרות המסים הנדחים עקב אישור החוק לתיקון נטל המס, בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג לבחינת חלופות להקלת נטל המחיה בישראל.

בשנת 2011 כולה גדלו מכירותיה של הרשת ב-4.2% לעומת שנת 2010 והסתכמו ב-11.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי השוטף נפל ב-18% לעומת השנה הקודמת והסתכם ב-415 מיליון שקל. הרווח התפעולי השוטף מהווה 3.6% מהמחזור. בשורה התחתונה הרווח הנקי ב-2011 ירד ב-17.6% והסתכם ב- 276 מיליון שקל. רווח זה מהווה כ-2.4% ממחזור המכירות. רווח ה- EBITDA לשנת 2011 קטן ב-8.9% ל--667 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורי 05/03/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי חצי חינם ויקטורי כמעט חינם יינות ביתן מחסני להב תורידו מחירים ! אחרת תתחילו לצוד זבובים מרוב שעמום !
  • דוד 05/03/2012 18:51
    הגב לתגובה זו
    אני את הקניות עושה רק שופרסל הכי זול פלוס מיבצעיים
  • ברור, כי אתה עובד שם. (ל"ת)
    לדוד 05/03/2012 19:00
  • 3.
    עובד שופרסל 05/03/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
    אתה מגיב בתשלום
  • 2.
    א 05/03/2012 08:57
    הגב לתגובה זו
    עלולים לפגוע בתוצאות שופרסל.
  • 1.
    פשוט רמי לוי זול יותר מחירים ברצפה (ל"ת)
    הצלף 05/03/2012 08:53
    הגב לתגובה זו
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)
דוחות

אלדו דחפה את הכנסות בריל, אבל בסיכום מצטבר בריל הפסידה 2.9 מיליון שקל

הכנסות הרבעון השלישי עלו ב-11.6% ל-145.7 מיליון שקל בעקבות שילוב אלדו וגידול במכירות החנויות הזהות; מתחילת השנה ההכנסות ירדו ב-1.1% והרווח למניה שלילי - קיבלה פיצוי של 1.7 מיליון שקל מהמדינה וממתינה לתשלומים נוספים בעיקר על החנויות שסגרה בקרית שמונה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בריל

בריל בריל 0%   פועלת בענף האופנה וההנעלה שזה תחום עם עונתיות גבוהה. מבצעי סוף עונה ברבעון הראשון והשלישי שוחקים בדרך כלל את הרווחיות, בעוד חגי תשרי ופסח מעלים את הביקושים. הרבעון הרביעי נשען על מכירות החורף. אבל בתוך כל זה התוצאות האחרונות מצביעות על רבעון של התאוששות, שהגיעו בעיקר בזכות שילוב פעילות רשת אלדו ועלייה במכירות החנויות הזהות. אבל אם מסתכלים מתחילת השנה, חברת ההנעלה מציגה הפסד נקי.

אפשר לראות את זה גם במניה שמתחילת השנה ירדה בכ-38%, וב-12 החודשים האחרונים איבדה כ-29%. ושווי השוק של בריל עומד על כ-88 מיליון שקל.

עיקרי התוצאות

הכנסות קבוצת בריל ברבעון השלישי עלו ל-145.7 מיליון שקל לעומת 130.6 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-11.6%. עיקר השינוי נובע מכניסת פעילות אלדו ומהגידול במכירות החנויות הזהות. עלות המכירות עלתה ב-2.3% ל-65.5 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ל-80.2 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, עלייה של 20.6%. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-55% לעומת 50.9%.

הוצאות מכירה ושיווק עמדו על 73.4 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות על 4.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה ל-6.8 מיליון שקל לעומת 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הרבעוני נבע מגידול במכירות החנויות הזהות, מהעלייה בשיעור הגולמי ומפיצוי על המלחמה של כ-1.7 מיליון שקל שהוכר בתקופה. בריל מעדכנת כי הגישה תביעות פיצויים בהיקף כולל של כ-8.4 מיליון שקל במסגרת הוראות הביצוע שאושרו בתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים ובחוק התוכנית לסיוע כלכלי. מתוך הסכום הכולל, פיצויים בהיקף של כ-3.3 מיליון שקל הוכרו כבר בדוחות 2024, ועוד כ-3.1 מיליון שקל הוכרו במהלך 2025. נכון למועד פרסום הדוח, תביעות נוספות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל עדיין ממתינות להחלטת הרשויות.

הרווח הנקי ברבעון עומד על 355 אלף שקל לעומת הפסד של 0.5 מיליון שקל אשתקד.

בתשעת החודשים של השנה הכנסות בריל הסתכמו ב-426.5 מיליון שקל לעומת 431.3 מיליון שקל אשתקד, ירידה של כ-1.1%. הרווח הגולמי עלה ל-232.6 מיליון שקל (עלייה של 3.7%), ושיעור הרווח הגולמי עלה ל-54.6%.