סערה במלאנוקס: דקה לפני הדו"חות - המניה צנחה 4%, מתחת ל-50 דולר

המניה עברה תהפוכות רבות השנה, כאשר השיא היה בספטמבר, אז עמדה על 119.9 דולר. בעקבות אזהרת הרווח שפורסמה, חתכו האנליסטים את התחזיות
סהר אביב | (7)

חברת מלאנוקס (סימול: MLNX) צפויה לפרסם מחר את הדו"ח הרבעוני שלה ל-Q4. מאז אזהרת הרווח החמורה שפירסמה החברה, הצליחה מנייתה להתייצב מעל לרמה הפסיכולוגית של 50 דולר למניה, אולם רגע לפני שהחברה פרסום הרווחים, נפלה המניה ב-4.17% וירדה אל מתחת ל-50 דולר.

במסגרת אזהרת הרווח שפרסמה החברה לפני מספר שבועות עידכנה מלאנוקס כי היא צופה שמכירותיה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-119-121 מיליון דולר בלבד. מדובר בהיקף אשר נמוך מאשר האומדן הקודם שפרסמה מלאנוקס ברבעון השלישי של השנה למכירות בהיקף של 145-150 מיליון דולר. מלאנוקס הסבירה את החולשה בתקלה ברכיב (אשר סודרה כבר) אשר גרעה כ-20 מיליון דולר משורת המכירות.

בעקבות אזהרת הרווח ביצעו האנליסטים התאמות בתחזיות שלהם לשנת 2013 והורידו את הציפיות. קונצנזוס האנליסטים לרבעון הרביעי של השנה מדבר על מכירות של 119.9 מיליון דולר ורווח של 0.65 דולר למניה. עם זאת, העניין מופנה כעת לרבעון הראשון של השנה ולתחזיות השנתיות .

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ומחר עוד סיבוב בשורט (ל"ת)
    בעזרת השם 23/01/2013 00:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מורפיוס 22/01/2013 19:16
    הגב לתגובה זו
    כולה יורדת 5 אחוז.. כבר היו ימים קשים מאוד בחודשים האחרונים..של עשרו אחוזים.. אז על 5 אחוז להגיד סערה במלאנוקס.. כתב שמחפש לעשות כותרת על כלום..
  • 5.
    ל-4 רמי 22/01/2013 19:15
    הגב לתגובה זו
    מה כ"כ לצערך?!..טוב שלא קנית.מה אתה אוהב להפסיד כסף?...בואנה יש דפוקים בעולם,שזה קשה להאמין פשוט. חוץ מזה אתה יכול לקנות,אז למה רמי המצטער לא קונה?
  • 4.
    רמי 22/01/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר בין מלאנוקס לאינטל? אינטל נופלים בגלל מעבר של חלק גדול משוק המחשבים הנישאים חטאבלטים מבוססי ARM. מלאנוקס מייצרים שבבים ומערכות לשווקי ה-HPC והענן שרק גדלים. לשבבים של מלאנוקס אין תחרות ואח ורע בעולם אולם בגלל הקצבים העצומים בו הם עובדים יכולות להיווצר תקלות בייצור. אין לי קשר למלאנוקס ולצערי לא קניתי מניות שלה אולם אני מבין קצת בטכנוגיות ומחשבים.
  • 3.
    קליפ 22/01/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    ברק אוהב לקנות כאשר דם אדם ניגר כיין ברחובות.
  • 2.
    קובי 22/01/2013 18:01
    הגב לתגובה זו
    נייר בדרך ל35$
  • 1.
    קובי 22/01/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    לא קשה לנחש מה קורה שם לאור דוחות אינטל
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.