בנק ONE ZERO השיק פלטפורמת מסחר בתמחור מנצח: כל הפרטים
ONE ZERO מציע לראשונה: מסחר בני"ע זרים בתוך הבנק במחיר של בית השקעות. כמה תחסוך אם תעבור ל-ONE ZERO?
יותר מ-90% מעדיפים לנהל את ההשקעות שלהם דרך הבנק, כאשר מיעוט הלקוחות מעביר את פעילות המסחר לגופי הברוקראז' של בתי ההשקעות הגדולים שם העמלות נמוכות משמעותית. אבל, מסתבר שאפשר גם וגם - גם בנק וגם עמלות נמוכות. בנק ONE ZERO, שבשליטת פרופ' אמנון שעשוע, שהושק לפני כחצי שנה, מציע עלויות אטרקטיביות בחשבונות ניירות ערך. הבנק, שמציע יתרונות בפיקדונות בנקאיים עם ריבית טובה מהמתחרים ללא מינימום של הפקדה עכשיו משיק את פלטפורמת המסחר בניירות ערך עם מודל חדשני בשיטת "הכל כלול".
המודל מאפשר עלות החל מ-7 שקלים לפעולה (בהשוואה ל-70 ש״ח לפעולה במערכת הבנקאית המסורתית) וללא עמלות נוספות: ללא עמלת קנייה ומכירה, ללא דמי ניהול, ללא עמלת המרת מט״ח ועוד שלל עמלות שיכולות להגיע לאלפי שקלים בשנה במערכת הבנקאית המסורתית.
במקום לחשב את כל העמלות שקיימות במערכת הבנקאית, העמלות ב-ONE ZERO יותר נגישות ופשוטות. בדקנו, הנה הממצאים: אז כאמור בדמי הניהול אין מה להשוות. ONE ZERO עדיף. לפי מחשבון העמלות של הבורסה, בבנקים תשלמו בממוצע על תיק של 400 אלף שקל דמי שמירה ממוצעים של סביב 0.3% לשנה, כלומר 1200 שקל בשנה, לפני שביצעת פעולת מסחר אחרת – עלות שמתקרבת לדמי המנוי השנתיים של ONE ZERO עם עד 120 פעולות מסחר כלולות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה עוד לפני שכללתם עלויות נוספות כמו המרת מט"ח. זו הוצאה גדולה. אתם מתעסקים במניות זרות. בבנקים זה עולה לכם הרבה כסף - יש כאלו שמשלמים גם 1% מסכום ההשקעה, אבל הרוב כבר משלם פחות - ועדיין זה לפחות 0.2%-0.3% ודמיינו שזה לכל כיוון - גם בקנייה וגם במכירה.
העמלה הזו קיימת גם אצל רוב הברוקרים הפרטיים, אם כי היא נמוכה מאשר אצל הבנקים. גם כאן ONE ZERO מנצח. אין לו עמלת המרת מט"ח, הכל תחת החבילה
ולעמלות קנייה ומכירה. ב-ONE ZERO תשלמו כאמור על חבילה של עד 10 פעולות בחודש בני"ע זרים, עד 120 פעולות בשנה, עלות חודשית של 119 שקל. מדובר על תוספת של 70 שקלים לחבילת דמי המנוי המרכזית – ONE. כלומר כל פעולה בנייר ערך עולה 7 שקלים אם מבצעים 10 פעולות. אבל מספיק שתקנו ותמכרו שתי מניות בחודש (4 פעולות), תשלמו 17.5 שקל לפעולה (5 דולרים) בלבד – דומה לעמלת המינימום שגובים היום בתי ההשקעות על כל פעולה. בבנקים עמלות המינימום כבר מגיעות לעד 25 דולר (יותר מ-80 שקל לפעולה).
מעבר לכך, מדובר בחבילה שכוללת את כל השירותים הבנקאים, עם בנקאים זמינים 24/6 לכל השירותים הבנקאיים לצד שירות ייעודי לניירות ערך הזמין בשעות פעילות המסחר בחו"ל בימי שני עד חמישי. הבנק פיתח טכנולוגיה חכמה מבוססת בינה מלאכותית שסורקת באופן יומיומי את חשבונות הלקוחות, מעדכנת על כל אירוע חשוב תוך הצעה לטיפול באמצעות מנהלי כספים מנוסים. הסוחרים בני"ע נהנים גם מעדכוני מקרו שבועיים על שוק המניות ובעתיד יתווספו תובנות חכמות גם על תיק ההשקעות וכן ייעוץ השקעות חכם.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
