בנק ONE ZERO השיק פלטפורמת מסחר בתמחור מנצח: כל הפרטים
ONE ZERO מציע לראשונה: מסחר בני"ע זרים בתוך הבנק במחיר של בית השקעות. כמה תחסוך אם תעבור ל-ONE ZERO?
יותר מ-90% מעדיפים לנהל את ההשקעות שלהם דרך הבנק, כאשר מיעוט הלקוחות מעביר את פעילות המסחר לגופי הברוקראז' של בתי ההשקעות הגדולים שם העמלות נמוכות משמעותית. אבל, מסתבר שאפשר גם וגם - גם בנק וגם עמלות נמוכות. בנק ONE ZERO, שבשליטת פרופ' אמנון שעשוע, שהושק לפני כחצי שנה, מציע עלויות אטרקטיביות בחשבונות ניירות ערך. הבנק, שמציע יתרונות בפיקדונות בנקאיים עם ריבית טובה מהמתחרים ללא מינימום של הפקדה עכשיו משיק את פלטפורמת המסחר בניירות ערך עם מודל חדשני בשיטת "הכל כלול".
המודל מאפשר עלות החל מ-7 שקלים לפעולה (בהשוואה ל-70 ש״ח לפעולה במערכת הבנקאית המסורתית) וללא עמלות נוספות: ללא עמלת קנייה ומכירה, ללא דמי ניהול, ללא עמלת המרת מט״ח ועוד שלל עמלות שיכולות להגיע לאלפי שקלים בשנה במערכת הבנקאית המסורתית.
במקום לחשב את כל העמלות שקיימות במערכת הבנקאית, העמלות ב-ONE ZERO יותר נגישות ופשוטות. בדקנו, הנה הממצאים: אז כאמור בדמי הניהול אין מה להשוות. ONE ZERO עדיף. לפי מחשבון העמלות של הבורסה, בבנקים תשלמו בממוצע על תיק של 400 אלף שקל דמי שמירה ממוצעים של סביב 0.3% לשנה, כלומר 1200 שקל בשנה, לפני שביצעת פעולת מסחר אחרת – עלות שמתקרבת לדמי המנוי השנתיים של ONE ZERO עם עד 120 פעולות מסחר כלולות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה עוד לפני שכללתם עלויות נוספות כמו המרת מט"ח. זו הוצאה גדולה. אתם מתעסקים במניות זרות. בבנקים זה עולה לכם הרבה כסף - יש כאלו שמשלמים גם 1% מסכום ההשקעה, אבל הרוב כבר משלם פחות - ועדיין זה לפחות 0.2%-0.3% ודמיינו שזה לכל כיוון - גם בקנייה וגם במכירה.
העמלה הזו קיימת גם אצל רוב הברוקרים הפרטיים, אם כי היא נמוכה מאשר אצל הבנקים. גם כאן ONE ZERO מנצח. אין לו עמלת המרת מט"ח, הכל תחת החבילה
ולעמלות קנייה ומכירה. ב-ONE ZERO תשלמו כאמור על חבילה של עד 10 פעולות בחודש בני"ע זרים, עד 120 פעולות בשנה, עלות חודשית של 119 שקל. מדובר על תוספת של 70 שקלים לחבילת דמי המנוי המרכזית – ONE. כלומר כל פעולה בנייר ערך עולה 7 שקלים אם מבצעים 10 פעולות. אבל מספיק שתקנו ותמכרו שתי מניות בחודש (4 פעולות), תשלמו 17.5 שקל לפעולה (5 דולרים) בלבד – דומה לעמלת המינימום שגובים היום בתי ההשקעות על כל פעולה. בבנקים עמלות המינימום כבר מגיעות לעד 25 דולר (יותר מ-80 שקל לפעולה).
מעבר לכך, מדובר בחבילה שכוללת את כל השירותים הבנקאים, עם בנקאים זמינים 24/6 לכל השירותים הבנקאיים לצד שירות ייעודי לניירות ערך הזמין בשעות פעילות המסחר בחו"ל בימי שני עד חמישי. הבנק פיתח טכנולוגיה חכמה מבוססת בינה מלאכותית שסורקת באופן יומיומי את חשבונות הלקוחות, מעדכנת על כל אירוע חשוב תוך הצעה לטיפול באמצעות מנהלי כספים מנוסים. הסוחרים בני"ע נהנים גם מעדכוני מקרו שבועיים על שוק המניות ובעתיד יתווספו תובנות חכמות גם על תיק ההשקעות וכן ייעוץ השקעות חכם.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

