פורטו
צילום: PIXABAY

המדריך להשקעה בנדל"ן בפורטוגל

רבים משקיעים בשנים האחרונות בנדל"ן ודווקא בפורטוגל! זאת בזכות הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות

תוכן בחסות |

שוק הנדל"ן של פורטוגל מוביל להתעניינות רבה בקרב משקיעים ישראליים. השקעה בדירה במדינה עשויה להניב תשואה יציבה ובטוחה של 10%-5%. "לפני שמבצעים עסקת נדל"ן חשוב להכיר את מערכת המיסוי הפורטוגלית כדי להתחשב בה בחישוב הרווחיות והתשואות" כך מציין עו"ד יוסי יצחק, מייסד ומנכ"ל פורטוגליס, חברה המתמחה באזרחות פורטוגלית לזכאים.

אפשרות לפטורים ממס

עו"ד יצחק מכיר היטב את תחום הנדל"ן בפורטוגל, "כמנכ"ל פורטוגליס אני מבקר רבות בפורטוגל ובין היתר נחשפתי למשקיעי נדל"ן בפורטוגל שהגיעו לפורטוגליס להוצאת אזרחות לאור רצונם לבצע השקעות בפורטוגל. רבים מהם אינם יודעים שבמקרים מסוימים ניתן לבקש פטור מתשלום המס, לדוגמא: במידה והנכס נרכש למגורים ושוויו נמוך מהרף הקבוע בחוק או אם עומדים בקריטריונים מסוימים כמו הכנסה נמוכה. בנוסף, חשוב להקפיד לבקש את הפטור טרם רכישת הדירה".

מס ברכישה ובאחזקה

כל עסקת נדל"ן המתבצעת בפורטוגל מחייבת מיסים ייעודיים במספר סוגי מס שחלקם מוטלים כבר בעת ביצוע העסקה לרבות:

  1. מס רשויות על העברת נכס (IMT): מס מקביל למס רכישה ישראלי שחל בעת העברת הבעלות על נכסי נדל"ן במדינה. חישוב המס נעשה ביחס לקריטריונים כמו סוג הנכס, מיקומו, ייעוד הקניה (מגורים או השקעה) ועוד. שיעור המס נע בין 5%-6.5% משווי הנכס.
  2. מס בולים (IS): מס בולים מוטל בפורטוגל על כל קנייה ומכירה של נכס וגובהו 0.8% משווי הנכס. בעת חתימת הסכם הרכישה יש לשלם את המס לנוטריון. "מי שמתכוון לקחת משכנתא בפורטוגל למימון העסקה צריך לדעת שמס זה מוטל גם על המשכנתא אך גובהו נמוך מאוד באופן יחסי" מציין עו"ד יצחק.
  3. מס בעלות על נכס (IMI): מס זה דומה לארנונה שמשלמים בישראל והוא משולם לרשויות המקומיות. שיעור המס הוא 0.3%-0.5% משווי הנכס, ויש לשלמו מידי שנה בחודש אפריל, מרגע רכישת הנכס.
אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לפורטוגל

אפיון מיסוי נוסף חל על מי שרוכש דירה להשקעה. במקרה זה חשוב להתייחס לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל פורטוגל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.