מתוך הפרסומת של MAX
צילום: מסך מיוטיוב
TV

המצעד הנחשק: צפו ותבינו למה אלו הפרסומות הכי טובות ב-2019

מצעד הפרסומות השנתי: מקבוצת בזק ועד אתר נישה - אלה חמש הפרסומות שהכי אהבנו השנה ושמצאנו את עצמנו חוזרים אליהן שוב ושוב
עדי ברזילי | (4)
2019 אוטוטו מסתיימת וכמיטב המסורת בחרנו את חמש הפרסומות שהכי אהבנו השנה  מבחינת קריאייטיב והדרך המצוינת שלהן להעברת המסר. מי המנצחות הגדולות? צפו במצעד החגיגי:  

מקום חמישי 

הראפר לוקץ' והבמאי איל אלטר לקחו אתר בשם זיפי שמתמודד עם נושא "כבד" כמו פתרון לאי תשלום מכס והצליחו לייצר סביבו שיר ראפ מצחיק וויראלי. הבמאי, אייל אלטר מספר: "הלקוח הגיע אליי אחרי הסרט הראשון שיצרתי להם ורצה משהו יותר פרובוקטיבי, שיציג את השירות שלהם שנקרא 'מגן מכס'. חיפשתי משהו עם אופי מרדני, שייצור הזדהות בקרב קהל היעד, שמרגיש מתוסכל מהתהליך והעלויות של המכס כשמזמינים חבילה מחו״ל. הצעתי ללקוח שנביא את לוקץ׳ לפרויקט. לוקץ' כתב את המילים, ויחד עם אורי שוחט הפיקו את השיר שיצא באמת מעולה. "לגבי התוצאות בשטח: 750 אלף צפיות ו-30% מהאנשים שהתחילו לראות הפרסומת, צפו בה עד הסוף. כל זה במהלך חודש נובמבר - החודש הכי רווי בפרסום בשוק הקניות אונליין". היוצרים:  סמנכ"ל שיווק זיפי: אנטון גולדשטיין בימוי, עריכה והפקה: איל אלטר ביצוע, מילים: איתי לוקץ׳ לחן: איתי לוקץ׳ ואורי שוחט הפקה מוזיקלית: אורי שוחט צילום ותאורה: אורן אגמי מפעיל steadycam: גלעד פורת הפקה בפועל: לירן אורפז עוזר הפקה: יונתן בר צבי ארט: ג׳ק בואני מאפרת: ירדן זיידמן שחקנים: יהודה ירון, שי נמט, אביבה ונזיה אורדן, אמיר כהן מקום רביעי

אדלר חומסקי גייסו באפריל את אילן פלד בתפקיד האישה הביונית ST-5 כפרזנטור של שופרסל אונליין. עד כה הם יצאו בשתי פרסומות שהן גם רעשניות וגם מטרידות.  כנראה שזה עובד כי לא הצלחנו לשכוח אותן. אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "סימנו את קהל המילניאלס כקהל מטרה עיקרי, שחי וקונה ברשת, במטרה להעלות אצלם את המודעות למחלקות ה non-food בשופרסל אונליין". לטובת העניין הושק ערוץ יוטיוב של קטעי תוכן ומבצעים. והתוצאות בשטח? "תוך זמן קצר הצלחנו להזיז תפיסות ביחס למותג שופרסל, שינוי שתורגם כמובן למכר – עם גידול של למעלה מ-80% במכירות".   גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל בשופרסל מספר: "אנחנו גורמים לקהל להיות מעורב, לשתף סרטוני תוכן שבתוכם יש מבצעים של מקררים, שואבי אבק וכלי בית. הצלחנו להרחיב את קהל הצרכנים שלנו, להגביר את המודעות לאתר שופרסל אונליין ולמגוון העולמות והקטגוריות שהלקוחות יוכלו למצוא באתר". היוצרים: סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן מנהל קריאטיב: מוטי רובינשטיין קופירייטר: דני יגיל מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום במאי: אוהב פלנץ חברת הפקה: ברודקאסט מקום שלישי

מקאן השיקו בתחילת השנה את כרטיס האשראי MAX וחיברו לפרזנטורים הוותיקים קרן מור ויובל סגל שחקן חיזוק, אחד, שחר חסון. בעיקר נחרתה בזכרוננו הפרסומת בה הם לקחו שיר של אליל הנוער מרגי והפכו אותו לקליפ שראינו בריפיט. זיו מאירי, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן מספר שתהליך הפיצוח היה גול של הדקה ה-93: "ערב הפרזנטציה עברנו על מצגת עמוסת תוצרים של פרזנטורים מצביעים לכיוון בועות שהיו עתידות להפוך בפוסט להטבות. ואז, לקראת שריקת הסיום, החדר התחיל לזמזם - זה התחיל ב"בואו תהיו הזוֹג הזה" וב"למקסם, תנו לנו למקסם". תוך שניות כל החדר הבין שיש פה משהו מעבר לבדיחה ותוך דקות הצוות כבר יצא לכתיבת מילים ובדיקת זכויות.  "כבר בשלב פיתוח הקריאייטיב נכנסו לתהליך חברת ההפקה והבמאי המושלם למשימה - רומן בוצ'אצקי שאחראי גם על הקליפ המקורי ועל כל קליפ גדול ומטורף שהיה פה בשנים האחרונות. בו-זמנית נכנס לפעולה המפיק המוזיקלי תומר בירן שהכניס את שלושת הפרזנטורים לאולפן הקלטות.  ומה לגבי התוצאות? "ברמת המותג המודעות לשם החדש MAX עלתה משמעותית והורדת ההטבות הרלוונטיות לתקופת הקיץ עלו משמעותית. ברמת החשיפה – מעל 1.1M צפיות ביוטיוב, מעל 260K צפיות לסרט הוורטיקלי בפייסבוק והפרסומת הזכורה ביותר במדד הפרסומות של גלובס". היוצרים: קריאטייב: זיו מאירי, דנה מנור, דור וינטרוב ניהול לקוח: שני שאול ונגוש, אינה טובין, מיכל דן פלנינג: אבישג בר-משה הפקה: נווה זרח, גלעד גדיש מדיה: יובל זילבר, מור בר מדיה דיגיטל: רעות כהן, מיטל שפירא, אירנה נאימן, עדי סופר אלקבץ, בוריס ריבקין סטודיו מקאן: טל ברזילי, אדוה אללוף, רותם פירני, קים אלזם, סאם יעקובסון, ניסים צוקדויאן, אלי פריאס סטודיו דיגיטל: לירן שטיין, מוטי מתתוב, גלינה חרפקוב, רותם ענבר במאי: רומן בוצ'אצקי חברת הפקה: ראבל אופליין: אורנית לוי אונליין: ברודקאסט מינה סליגמן: מנהלת  Corporate Marketing גלית הראל הכט: מנהלת שיווק דיגיטלי טל כהן עקאב: מנהלת מותג לאוניד פלד:  מנהל מדיה דיגיטלית שרי כרמל: מנהלת סושיאל וקריאטייב דיגיטלי מקום שני באפריל השיקו מנצ' את הפרסומת החדשה לאתר מדלן, ובה המשפט האלמותי "רחמים לא ידע" במיקס גאוני שלאור ההצלחה חזר אלינו גם בנובמבר. בפרסומת כיכב הקומיקאי בן בן ברוך והיא מנגנת על הפחד של כל מי שרוכש דירה ורק אחר כך מגלה את הבעיות. יניב מלינרסקי, שותף קריאיטיב מנצ' מספר: "הכיוון הקריאייטיבי של 'רחמים לא ידע' היה הכיוון הכי מחופף שהצגנו ללקוח, מבין חמישה כיוונים. איתן זינגר המנכ"ל ושקד בנארי סמנכ"לית השיווק, לא חששו לבחור בו מיידית, ואני שמח שהוכחנו שוב, שאסטרטגיה חדה ורלוונטית ארוזה בקריאיטיב בולט, יכולה להביא תוצאות יוצאות דופן. "התוצאות בשטח לא איחרו לבוא: מקום ראשון בטבלת הזכורות והאהובות, מקום ראשון במצעד של אייס, והכי חשוב – כמות אדירה של טראפיק לאתר. אנחנו מקווים שיותר לקוחות יעזו ללכת עם כיוונים קריאייטיביים לא טריוויאליים". היוצרים: קריאייטיב: איציק כהן אסטרטגיה: שרון שלו ניהול לקוח: אלעד לוי, תמר מצאלחה הפקה: רינת לביא, עדי דרוק דיגיטל: אבי סעדה, שחף זמיר, נועם דוד חברת הפקה: מיאלמה במאי: אדם סנדרסון צלם: רותם ירון עורך: דדן עוזיאל בית פוסט: עמרי גרוסמן קריינות, סאונד ומוזיקה ניב כהן, Knob Music Studio   מקום ראשון הפרסומת המנצחת לשנת 2019 היא פרסומת אנדרדוגית לחלוטין וכדי להציג אותה נחזיר אתכם לתחילת השנה, תקופת הימים הפתוחים באוניברסיטאות ובמכללות, כשאז טל מנקס, אלעד אדיר ומירן פחמן העלו לאינטרנט יצירת מופת חכמה שעשתה לנו חשק לעזוב את העבודה והילדים ולהירשם ללימודי המזרח במכללת תל חי. ״שברנו את הראש על אסטרטגיה משכנעת שתגרום לצעירים מהמרכז לעזוב את הבית וללכת ללמוד בסוף העולם מבחינתם - מכללת תל-חי״, מספר מירן פחמן שניהל השנה את הקמפיין עבור המכללה. ״התובנה שהגענו אליה היא שהיום, יותר מתמיד, צריך לצאת מאזור הנוחות ורצוי כמה שיותר מוקדם. מפה הדרך לקריאייטיב תחת המסר 'שווה לצאת מאזור הנוחות' הייתה קצרה. "בנוסף לשילוט ולבאנרים, רצינו ליצור סרט שגם יעביר את המסר וגם את האווירה של המקום. לכן בחרנו בטל מנקס שיוצר סרטים בסגנון חכם בשילוב נונסנס ונתנו לו יד חופשית בתהליך, כדי לא לפגוע ב'מנקסיות' האותנטית. הסרט צולם ללא חברת הפקה אלא על ידי צוות מצומצם של פרילנסרים והתוצאה היא שזו הייתה השנה המוצלחת ביותר של מכללת תל חי עם עליה של למעלה מ-10% בכמות הנרשמים והפניות". היוצרים: סמנכ״לית שיווק מכללת תל-חי: רעיה אריאל אסטרטגיה וקונספט: מירן פחמן ואורי גנות תסריט: טל מנקס מעצב: קמיל מכטי

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תומר 26/12/2019 21:23
    הגב לתגובה זו
    מתוך 17 פרסומות של st5 רק אחת הופקה ע״י ברודקאסט ובויימה ע״י אוהב פלנץ. כל השאר הופק ע״י מרקט מסטר ובויים ע״י ארז בן הרוש
  • 3.
    מי בחר? על בסיס מה? (ל"ת)
    שו האדה 26/12/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מיכאל 26/12/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
    יש עוד אלפי מהלכי תוכן של יוצרי רשת ואתרי תוכן שנעשו השנה. איך למען השם אתם בוחרים מי המנצח ומי המפסיד? איך שאר הקמפיינים הטובים שלא השקיעו בהם סכומי עתק נעלמו מהחמישיה הזוכה? מביך
  • 1.
    זאת הפרסומת הכי טובה השנה?? (ל"ת)
    מכללת תל חי??? 26/12/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״