מתוך הפרסומת של MAX
צילום: מסך מיוטיוב
TV

המצעד הנחשק: צפו ותבינו למה אלו הפרסומות הכי טובות ב-2019

מצעד הפרסומות השנתי: מקבוצת בזק ועד אתר נישה - אלה חמש הפרסומות שהכי אהבנו השנה ושמצאנו את עצמנו חוזרים אליהן שוב ושוב
עדי ברזילי | (4)
2019 אוטוטו מסתיימת וכמיטב המסורת בחרנו את חמש הפרסומות שהכי אהבנו השנה  מבחינת קריאייטיב והדרך המצוינת שלהן להעברת המסר. מי המנצחות הגדולות? צפו במצעד החגיגי:  

מקום חמישי 

הראפר לוקץ' והבמאי איל אלטר לקחו אתר בשם זיפי שמתמודד עם נושא "כבד" כמו פתרון לאי תשלום מכס והצליחו לייצר סביבו שיר ראפ מצחיק וויראלי. הבמאי, אייל אלטר מספר: "הלקוח הגיע אליי אחרי הסרט הראשון שיצרתי להם ורצה משהו יותר פרובוקטיבי, שיציג את השירות שלהם שנקרא 'מגן מכס'. חיפשתי משהו עם אופי מרדני, שייצור הזדהות בקרב קהל היעד, שמרגיש מתוסכל מהתהליך והעלויות של המכס כשמזמינים חבילה מחו״ל. הצעתי ללקוח שנביא את לוקץ׳ לפרויקט. לוקץ' כתב את המילים, ויחד עם אורי שוחט הפיקו את השיר שיצא באמת מעולה. "לגבי התוצאות בשטח: 750 אלף צפיות ו-30% מהאנשים שהתחילו לראות הפרסומת, צפו בה עד הסוף. כל זה במהלך חודש נובמבר - החודש הכי רווי בפרסום בשוק הקניות אונליין". היוצרים:  סמנכ"ל שיווק זיפי: אנטון גולדשטיין בימוי, עריכה והפקה: איל אלטר ביצוע, מילים: איתי לוקץ׳ לחן: איתי לוקץ׳ ואורי שוחט הפקה מוזיקלית: אורי שוחט צילום ותאורה: אורן אגמי מפעיל steadycam: גלעד פורת הפקה בפועל: לירן אורפז עוזר הפקה: יונתן בר צבי ארט: ג׳ק בואני מאפרת: ירדן זיידמן שחקנים: יהודה ירון, שי נמט, אביבה ונזיה אורדן, אמיר כהן מקום רביעי

אדלר חומסקי גייסו באפריל את אילן פלד בתפקיד האישה הביונית ST-5 כפרזנטור של שופרסל אונליין. עד כה הם יצאו בשתי פרסומות שהן גם רעשניות וגם מטרידות.  כנראה שזה עובד כי לא הצלחנו לשכוח אותן. אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "סימנו את קהל המילניאלס כקהל מטרה עיקרי, שחי וקונה ברשת, במטרה להעלות אצלם את המודעות למחלקות ה non-food בשופרסל אונליין". לטובת העניין הושק ערוץ יוטיוב של קטעי תוכן ומבצעים. והתוצאות בשטח? "תוך זמן קצר הצלחנו להזיז תפיסות ביחס למותג שופרסל, שינוי שתורגם כמובן למכר – עם גידול של למעלה מ-80% במכירות".   גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל בשופרסל מספר: "אנחנו גורמים לקהל להיות מעורב, לשתף סרטוני תוכן שבתוכם יש מבצעים של מקררים, שואבי אבק וכלי בית. הצלחנו להרחיב את קהל הצרכנים שלנו, להגביר את המודעות לאתר שופרסל אונליין ולמגוון העולמות והקטגוריות שהלקוחות יוכלו למצוא באתר". היוצרים: סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן מנהל קריאטיב: מוטי רובינשטיין קופירייטר: דני יגיל מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום במאי: אוהב פלנץ חברת הפקה: ברודקאסט מקום שלישי

מקאן השיקו בתחילת השנה את כרטיס האשראי MAX וחיברו לפרזנטורים הוותיקים קרן מור ויובל סגל שחקן חיזוק, אחד, שחר חסון. בעיקר נחרתה בזכרוננו הפרסומת בה הם לקחו שיר של אליל הנוער מרגי והפכו אותו לקליפ שראינו בריפיט. זיו מאירי, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן מספר שתהליך הפיצוח היה גול של הדקה ה-93: "ערב הפרזנטציה עברנו על מצגת עמוסת תוצרים של פרזנטורים מצביעים לכיוון בועות שהיו עתידות להפוך בפוסט להטבות. ואז, לקראת שריקת הסיום, החדר התחיל לזמזם - זה התחיל ב"בואו תהיו הזוֹג הזה" וב"למקסם, תנו לנו למקסם". תוך שניות כל החדר הבין שיש פה משהו מעבר לבדיחה ותוך דקות הצוות כבר יצא לכתיבת מילים ובדיקת זכויות.  "כבר בשלב פיתוח הקריאייטיב נכנסו לתהליך חברת ההפקה והבמאי המושלם למשימה - רומן בוצ'אצקי שאחראי גם על הקליפ המקורי ועל כל קליפ גדול ומטורף שהיה פה בשנים האחרונות. בו-זמנית נכנס לפעולה המפיק המוזיקלי תומר בירן שהכניס את שלושת הפרזנטורים לאולפן הקלטות.  ומה לגבי התוצאות? "ברמת המותג המודעות לשם החדש MAX עלתה משמעותית והורדת ההטבות הרלוונטיות לתקופת הקיץ עלו משמעותית. ברמת החשיפה – מעל 1.1M צפיות ביוטיוב, מעל 260K צפיות לסרט הוורטיקלי בפייסבוק והפרסומת הזכורה ביותר במדד הפרסומות של גלובס". היוצרים: קריאטייב: זיו מאירי, דנה מנור, דור וינטרוב ניהול לקוח: שני שאול ונגוש, אינה טובין, מיכל דן פלנינג: אבישג בר-משה הפקה: נווה זרח, גלעד גדיש מדיה: יובל זילבר, מור בר מדיה דיגיטל: רעות כהן, מיטל שפירא, אירנה נאימן, עדי סופר אלקבץ, בוריס ריבקין סטודיו מקאן: טל ברזילי, אדוה אללוף, רותם פירני, קים אלזם, סאם יעקובסון, ניסים צוקדויאן, אלי פריאס סטודיו דיגיטל: לירן שטיין, מוטי מתתוב, גלינה חרפקוב, רותם ענבר במאי: רומן בוצ'אצקי חברת הפקה: ראבל אופליין: אורנית לוי אונליין: ברודקאסט מינה סליגמן: מנהלת  Corporate Marketing גלית הראל הכט: מנהלת שיווק דיגיטלי טל כהן עקאב: מנהלת מותג לאוניד פלד:  מנהל מדיה דיגיטלית שרי כרמל: מנהלת סושיאל וקריאטייב דיגיטלי מקום שני באפריל השיקו מנצ' את הפרסומת החדשה לאתר מדלן, ובה המשפט האלמותי "רחמים לא ידע" במיקס גאוני שלאור ההצלחה חזר אלינו גם בנובמבר. בפרסומת כיכב הקומיקאי בן בן ברוך והיא מנגנת על הפחד של כל מי שרוכש דירה ורק אחר כך מגלה את הבעיות. יניב מלינרסקי, שותף קריאיטיב מנצ' מספר: "הכיוון הקריאייטיבי של 'רחמים לא ידע' היה הכיוון הכי מחופף שהצגנו ללקוח, מבין חמישה כיוונים. איתן זינגר המנכ"ל ושקד בנארי סמנכ"לית השיווק, לא חששו לבחור בו מיידית, ואני שמח שהוכחנו שוב, שאסטרטגיה חדה ורלוונטית ארוזה בקריאיטיב בולט, יכולה להביא תוצאות יוצאות דופן. "התוצאות בשטח לא איחרו לבוא: מקום ראשון בטבלת הזכורות והאהובות, מקום ראשון במצעד של אייס, והכי חשוב – כמות אדירה של טראפיק לאתר. אנחנו מקווים שיותר לקוחות יעזו ללכת עם כיוונים קריאייטיביים לא טריוויאליים". היוצרים: קריאייטיב: איציק כהן אסטרטגיה: שרון שלו ניהול לקוח: אלעד לוי, תמר מצאלחה הפקה: רינת לביא, עדי דרוק דיגיטל: אבי סעדה, שחף זמיר, נועם דוד חברת הפקה: מיאלמה במאי: אדם סנדרסון צלם: רותם ירון עורך: דדן עוזיאל בית פוסט: עמרי גרוסמן קריינות, סאונד ומוזיקה ניב כהן, Knob Music Studio   מקום ראשון הפרסומת המנצחת לשנת 2019 היא פרסומת אנדרדוגית לחלוטין וכדי להציג אותה נחזיר אתכם לתחילת השנה, תקופת הימים הפתוחים באוניברסיטאות ובמכללות, כשאז טל מנקס, אלעד אדיר ומירן פחמן העלו לאינטרנט יצירת מופת חכמה שעשתה לנו חשק לעזוב את העבודה והילדים ולהירשם ללימודי המזרח במכללת תל חי. ״שברנו את הראש על אסטרטגיה משכנעת שתגרום לצעירים מהמרכז לעזוב את הבית וללכת ללמוד בסוף העולם מבחינתם - מכללת תל-חי״, מספר מירן פחמן שניהל השנה את הקמפיין עבור המכללה. ״התובנה שהגענו אליה היא שהיום, יותר מתמיד, צריך לצאת מאזור הנוחות ורצוי כמה שיותר מוקדם. מפה הדרך לקריאייטיב תחת המסר 'שווה לצאת מאזור הנוחות' הייתה קצרה. "בנוסף לשילוט ולבאנרים, רצינו ליצור סרט שגם יעביר את המסר וגם את האווירה של המקום. לכן בחרנו בטל מנקס שיוצר סרטים בסגנון חכם בשילוב נונסנס ונתנו לו יד חופשית בתהליך, כדי לא לפגוע ב'מנקסיות' האותנטית. הסרט צולם ללא חברת הפקה אלא על ידי צוות מצומצם של פרילנסרים והתוצאה היא שזו הייתה השנה המוצלחת ביותר של מכללת תל חי עם עליה של למעלה מ-10% בכמות הנרשמים והפניות". היוצרים: סמנכ״לית שיווק מכללת תל-חי: רעיה אריאל אסטרטגיה וקונספט: מירן פחמן ואורי גנות תסריט: טל מנקס מעצב: קמיל מכטי

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תומר 26/12/2019 21:23
    הגב לתגובה זו
    מתוך 17 פרסומות של st5 רק אחת הופקה ע״י ברודקאסט ובויימה ע״י אוהב פלנץ. כל השאר הופק ע״י מרקט מסטר ובויים ע״י ארז בן הרוש
  • 3.
    מי בחר? על בסיס מה? (ל"ת)
    שו האדה 26/12/2019 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מיכאל 26/12/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
    יש עוד אלפי מהלכי תוכן של יוצרי רשת ואתרי תוכן שנעשו השנה. איך למען השם אתם בוחרים מי המנצח ומי המפסיד? איך שאר הקמפיינים הטובים שלא השקיעו בהם סכומי עתק נעלמו מהחמישיה הזוכה? מביך
  • 1.
    זאת הפרסומת הכי טובה השנה?? (ל"ת)
    מכללת תל חי??? 26/12/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.