המצעד הנחשק: צפו ותבינו למה אלו הפרסומות הכי טובות ב-2019
מקום חמישי
הראפר לוקץ' והבמאי איל אלטר לקחו אתר בשם זיפי שמתמודד עם נושא "כבד" כמו פתרון לאי תשלום מכס והצליחו לייצר סביבו שיר ראפ מצחיק וויראלי. הבמאי, אייל אלטר מספר: "הלקוח הגיע אליי אחרי הסרט הראשון שיצרתי להם ורצה משהו יותר פרובוקטיבי, שיציג את השירות שלהם שנקרא 'מגן מכס'. חיפשתי משהו עם אופי מרדני, שייצור הזדהות בקרב קהל היעד, שמרגיש מתוסכל מהתהליך והעלויות של המכס כשמזמינים חבילה מחו״ל. הצעתי ללקוח שנביא את לוקץ׳ לפרויקט. לוקץ' כתב את המילים, ויחד עם אורי שוחט הפיקו את השיר שיצא באמת מעולה. "לגבי התוצאות בשטח: 750 אלף צפיות ו-30% מהאנשים שהתחילו לראות הפרסומת, צפו בה עד הסוף. כל זה במהלך חודש נובמבר - החודש הכי רווי בפרסום בשוק הקניות אונליין". היוצרים: סמנכ"ל שיווק זיפי: אנטון גולדשטיין בימוי, עריכה והפקה: איל אלטר ביצוע, מילים: איתי לוקץ׳ לחן: איתי לוקץ׳ ואורי שוחט הפקה מוזיקלית: אורי שוחט צילום ותאורה: אורן אגמי מפעיל steadycam: גלעד פורת הפקה בפועל: לירן אורפז עוזר הפקה: יונתן בר צבי ארט: ג׳ק בואני מאפרת: ירדן זיידמן שחקנים: יהודה ירון, שי נמט, אביבה ונזיה אורדן, אמיר כהן מקום רביעי
אדלר חומסקי גייסו באפריל את אילן פלד בתפקיד האישה הביונית ST-5 כפרזנטור של שופרסל אונליין. עד כה הם יצאו בשתי פרסומות שהן גם רעשניות וגם מטרידות. כנראה שזה עובד כי לא הצלחנו לשכוח אותן. אנשי אדלר חומסקי מספרים על תהליך פיתוח הבריף: "סימנו את קהל המילניאלס כקהל מטרה עיקרי, שחי וקונה ברשת, במטרה להעלות אצלם את המודעות למחלקות ה non-food בשופרסל אונליין". לטובת העניין הושק ערוץ יוטיוב של קטעי תוכן ומבצעים. והתוצאות בשטח? "תוך זמן קצר הצלחנו להזיז תפיסות ביחס למותג שופרסל, שינוי שתורגם כמובן למכר – עם גידול של למעלה מ-80% במכירות". גיא אבן, ראש אגף שיווק ודיגיטל בשופרסל מספר: "אנחנו גורמים לקהל להיות מעורב, לשתף סרטוני תוכן שבתוכם יש מבצעים של מקררים, שואבי אבק וכלי בית. הצלחנו להרחיב את קהל הצרכנים שלנו, להגביר את המודעות לאתר שופרסל אונליין ולמגוון העולמות והקטגוריות שהלקוחות יוכלו למצוא באתר". היוצרים: סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן מנהל קריאטיב: מוטי רובינשטיין קופירייטר: דני יגיל מדיה: אינטרקשיין ומדיה קום במאי: אוהב פלנץ חברת הפקה: ברודקאסט מקום שלישי
מקאן השיקו בתחילת השנה את כרטיס האשראי MAX וחיברו לפרזנטורים הוותיקים קרן מור ויובל סגל שחקן חיזוק, אחד, שחר חסון. בעיקר נחרתה בזכרוננו הפרסומת בה הם לקחו שיר של אליל הנוער מרגי והפכו אותו לקליפ שראינו בריפיט. זיו מאירי, סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן מספר שתהליך הפיצוח היה גול של הדקה ה-93: "ערב הפרזנטציה עברנו על מצגת עמוסת תוצרים של פרזנטורים מצביעים לכיוון בועות שהיו עתידות להפוך בפוסט להטבות. ואז, לקראת שריקת הסיום, החדר התחיל לזמזם - זה התחיל ב"בואו תהיו הזוֹג הזה" וב"למקסם, תנו לנו למקסם". תוך שניות כל החדר הבין שיש פה משהו מעבר לבדיחה ותוך דקות הצוות כבר יצא לכתיבת מילים ובדיקת זכויות. "כבר בשלב פיתוח הקריאייטיב נכנסו לתהליך חברת ההפקה והבמאי המושלם למשימה - רומן בוצ'אצקי שאחראי גם על הקליפ המקורי ועל כל קליפ גדול ומטורף שהיה פה בשנים האחרונות. בו-זמנית נכנס לפעולה המפיק המוזיקלי תומר בירן שהכניס את שלושת הפרזנטורים לאולפן הקלטות. ומה לגבי התוצאות? "ברמת המותג המודעות לשם החדש MAX עלתה משמעותית והורדת ההטבות הרלוונטיות לתקופת הקיץ עלו משמעותית. ברמת החשיפה – מעל 1.1M צפיות ביוטיוב, מעל 260K צפיות לסרט הוורטיקלי בפייסבוק והפרסומת הזכורה ביותר במדד הפרסומות של גלובס". היוצרים: קריאטייב: זיו מאירי, דנה מנור, דור וינטרוב ניהול לקוח: שני שאול ונגוש, אינה טובין, מיכל דן פלנינג: אבישג בר-משה הפקה: נווה זרח, גלעד גדיש מדיה: יובל זילבר, מור בר מדיה דיגיטל: רעות כהן, מיטל שפירא, אירנה נאימן, עדי סופר אלקבץ, בוריס ריבקין סטודיו מקאן: טל ברזילי, אדוה אללוף, רותם פירני, קים אלזם, סאם יעקובסון, ניסים צוקדויאן, אלי פריאס סטודיו דיגיטל: לירן שטיין, מוטי מתתוב, גלינה חרפקוב, רותם ענבר במאי: רומן בוצ'אצקי חברת הפקה: ראבל אופליין: אורנית לוי אונליין: ברודקאסט מינה סליגמן: מנהלת Corporate Marketing גלית הראל הכט: מנהלת שיווק דיגיטלי טל כהן עקאב: מנהלת מותג לאוניד פלד: מנהל מדיה דיגיטלית שרי כרמל: מנהלת סושיאל וקריאטייב דיגיטלי מקום שני באפריל השיקו מנצ' את הפרסומת החדשה לאתר מדלן, ובה המשפט האלמותי "רחמים לא ידע" במיקס גאוני שלאור ההצלחה חזר אלינו גם בנובמבר. בפרסומת כיכב הקומיקאי בן בן ברוך והיא מנגנת על הפחד של כל מי שרוכש דירה ורק אחר כך מגלה את הבעיות. יניב מלינרסקי, שותף קריאיטיב מנצ' מספר: "הכיוון הקריאייטיבי של 'רחמים לא ידע' היה הכיוון הכי מחופף שהצגנו ללקוח, מבין חמישה כיוונים. איתן זינגר המנכ"ל ושקד בנארי סמנכ"לית השיווק, לא חששו לבחור בו מיידית, ואני שמח שהוכחנו שוב, שאסטרטגיה חדה ורלוונטית ארוזה בקריאיטיב בולט, יכולה להביא תוצאות יוצאות דופן. "התוצאות בשטח לא איחרו לבוא: מקום ראשון בטבלת הזכורות והאהובות, מקום ראשון במצעד של אייס, והכי חשוב – כמות אדירה של טראפיק לאתר. אנחנו מקווים שיותר לקוחות יעזו ללכת עם כיוונים קריאייטיביים לא טריוויאליים". היוצרים: קריאייטיב: איציק כהן אסטרטגיה: שרון שלו ניהול לקוח: אלעד לוי, תמר מצאלחה הפקה: רינת לביא, עדי דרוק דיגיטל: אבי סעדה, שחף זמיר, נועם דוד חברת הפקה: מיאלמה במאי: אדם סנדרסון צלם: רותם ירון עורך: דדן עוזיאל בית פוסט: עמרי גרוסמן קריינות, סאונד ומוזיקה ניב כהן, Knob Music Studio מקום ראשון הפרסומת המנצחת לשנת 2019 היא פרסומת אנדרדוגית לחלוטין וכדי להציג אותה נחזיר אתכם לתחילת השנה, תקופת הימים הפתוחים באוניברסיטאות ובמכללות, כשאז טל מנקס, אלעד אדיר ומירן פחמן העלו לאינטרנט יצירת מופת חכמה שעשתה לנו חשק לעזוב את העבודה והילדים ולהירשם ללימודי המזרח במכללת תל חי. ״שברנו את הראש על אסטרטגיה משכנעת שתגרום לצעירים מהמרכז לעזוב את הבית וללכת ללמוד בסוף העולם מבחינתם - מכללת תל-חי״, מספר מירן פחמן שניהל השנה את הקמפיין עבור המכללה. ״התובנה שהגענו אליה היא שהיום, יותר מתמיד, צריך לצאת מאזור הנוחות ורצוי כמה שיותר מוקדם. מפה הדרך לקריאייטיב תחת המסר 'שווה לצאת מאזור הנוחות' הייתה קצרה. "בנוסף לשילוט ולבאנרים, רצינו ליצור סרט שגם יעביר את המסר וגם את האווירה של המקום. לכן בחרנו בטל מנקס שיוצר סרטים בסגנון חכם בשילוב נונסנס ונתנו לו יד חופשית בתהליך, כדי לא לפגוע ב'מנקסיות' האותנטית. הסרט צולם ללא חברת הפקה אלא על ידי צוות מצומצם של פרילנסרים והתוצאה היא שזו הייתה השנה המוצלחת ביותר של מכללת תל חי עם עליה של למעלה מ-10% בכמות הנרשמים והפניות". היוצרים: סמנכ״לית שיווק מכללת תל-חי: רעיה אריאל אסטרטגיה וקונספט: מירן פחמן ואורי גנות תסריט: טל מנקס מעצב: קמיל מכטי
- 4.תומר 26/12/2019 21:23הגב לתגובה זומתוך 17 פרסומות של st5 רק אחת הופקה ע״י ברודקאסט ובויימה ע״י אוהב פלנץ. כל השאר הופק ע״י מרקט מסטר ובויים ע״י ארז בן הרוש
- 3.מי בחר? על בסיס מה? (ל"ת)שו האדה 26/12/2019 17:51הגב לתגובה זו
- 2.מיכאל 26/12/2019 17:45הגב לתגובה זויש עוד אלפי מהלכי תוכן של יוצרי רשת ואתרי תוכן שנעשו השנה. איך למען השם אתם בוחרים מי המנצח ומי המפסיד? איך שאר הקמפיינים הטובים שלא השקיעו בהם סכומי עתק נעלמו מהחמישיה הזוכה? מביך
- 1.זאת הפרסומת הכי טובה השנה?? (ל"ת)מכללת תל חי??? 26/12/2019 09:28הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.