טכניקות שיווק Inbound או Outbound – מה עדיף ומדוע
אם אתם מנהלים עסק אינטרנטי או עוסקים בשיווק דיגיטלי, רוב הסיכויים ששמעתם על המונחים Inbound Marketing ו-Outbound Marketing, או בתרגום מילולי לעברית, שיווק נכנס לעומת שיווק יוצא. במציאות הנוכחית של עולם השיווק הדיגיטלי, שני מונחים מנוגדים אלו הם כנראה חשובים מאי פעם, עם חסידים של כל אחת מהגישות ושינויים רבים המתרחשים בתעשייה. מתלבטים מה עדיף ליישם אצלכם? אז זה המדריך בשבילכם.
מה זה שיווק יוצא – Outbound
שיווק יוצא מתייחס בעיקרו לטכניקות שיווקיות ותיקות יותר, חלקן רלוונטיות לעולם שמחוץ למרחב האינטרנטי וחלקן מתקיימות בסביבה הדיגיטלית שבה אנו פועלים. שיווק Outbound כולל למשל תצוגה בתערוכות, סדרות של סמינרים מקצועיים, הפצה רחבה של אימיילים, שיחות מכירה, טלמרקטינג, באנרים ופרסומות באתרים, פרסומות טלוויזיה, עיתונות וכדומה. המונח שיווק יוצא מתייחס לכך שהמשווקים "דוחפים" את המסרים שלהם החוצה ובאופן כוללני, בתקווה שבתוך כל החשיפות יהיו אנשים שגם יימשכו פנימה ואולי יהפכו ללקוחות.
מה זה שיווק נכנס – Inbound
שיווק Inbound הוא תחום שיווקי שנולד מתוך עולם השיווק הדיגיטלי והניו מדיה, כאשר הוא נשען על היכולות של המרחב הדיגיטלי ועל מאפייני שימוש עדכניים של משתמשים וצרכנים. המהות היא להרוויח את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאלים באמצעות תוכן מעולה והתמקדות בקהלי יעד רלוונטיים דרך טכנולוגיות המאפשרות לצמצם את החשיפות לקהלים הנכונים. הסבר נוסף הוא ששיווק נכנס מתמקד בכך שהמשתמשים עצמם ימצאו את העסק או האתר ולא שהעסק יפרסם באופן רחב וכללי בשאיפה ללכוד את תשומת הלב של מישהו.
כאשר אנו מדברים על שיווק נכנס, דוגמאות מעשיות לכך תהיינה למשל קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, שיווק באמצעות תוכן, סרטוני יוטיוב, פעילות ממוקדת קהלי יעד רלוונטיים במדיה חברתית, פרסום וובינרים וכן הלאה.
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- מה ההבדל בין SEO לפרסום ממומן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן פשטני יחסית, ניתן לומר כי שיווק Inbound הוא יצירת תוכן איכותי ובעל ערך אשר מושך אנשים אל האתר והמוצרים שלכם ומציג להם אפשרויות צרכניות שהם באמת רוצים ומחפשים באופן טבעי. התאמת התוכן שאתם יוצרים עם תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מושכת בטבעיות תנועת גולשים שבהמשך ניתן להפוך להמרות, סגירת עסקאות וטיפוח לקוחות.
נתונים לטובת השיווק הנכנס
גורמים בתעשיית השיווק הדיגיטלי אשר פועלים לפי טכניקות Inbound ופחות או יותר מבטלים את השיטות הישנות יותר של Outbound Marketing לרוב משתמשים בטיעונים ובנתונים להדגשת והמחשת האיכויות של שיווק דיגיטלי מוכוון וממוקד קהלי יעד והתאמה למרחב הדיגיטלי.
- 45% מדוא"ל פרסומי כלל אינו נפתח והמוני אנשים חוסמים שולחים פרסומיים.
- 85% מהאנשים מריצים קדימה פרסומות בפלטפורמות וידאו וטלוויזיה.
- 85% מהגולשים בגילאי 25-35 ינטשו אתר אינטרנט עם פרסום מופרז וחודרני מדי.
- בדרך כלל גולשים לא לוחצים על מודעות באנרים שאינן מוכוונות קהל יעד או תוכן.
- בשיווק Inbound התקשורת עם הגולשים במהותה מבוססת על כך שהגולש מסכים לקבל תכנים מהמשווק, בעוד בשיווק Outbound המסרים "נדחפים" למשתמש. זה יוצר מעורבות שונה וחיוביות רבה יותר כלפי התכנים השיווקיים.
טכנולוגיה לעזרת השיווק
אחד ההיבטים שהופכים את השיווק הנכנס לכל כך יעיל, שימושי ורלוונטי למציאות הדיגיטלית בה כולנו חיים כיום הוא ללא ספק הטכנולוגיה. לצד פלטפורמות מרכזיות כמו חיפושי גוגל, שיטוט במרחבי פייסבוק וכיוצא באלו, הטכנולוגיה מאפשרת כיום למדוד, לבצע בקרה ולנתח באופן מאוד מעמיק ביצועים של כל פעילות שאתם עושים במרחב הדיגיטלי. שלבו זאת עם יכולת למקד מהלכי שיווק לקהלי יעד מותאמים אישית ומוגדרים לפי פרמטרים, וקיבלתם מתכון מנצח למשיכת תשומת לב ותנועה באופן חכם, יעיל ומשתלם כלכלית.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
הטכנולוגיה מאפשרת לנו כמשווקים לדעת מה קהלי היעד שלנו מחפשים, צריכים ורוצים וכך להתאים להם תכנים המספקים מענה מעולה, וזה מאפשר לנו בהמשך למשוך אותם יותר פנימה ולהגיע להמרות הרצויות במרחב הדיגיטלי.
לסיכום: בקרב בין שיווק יוצא ומסורתי לבין שיווק נכנס וחדשני יותר, לדעתנו המנצח הברור והמתבקש הוא השיווק הנכנס. הגישה של Inbound Marketing מסתכלת על המודל השיווקי כולו באופן הוליסטי וכזה אשר תואם למציאות הטכנולוגית והצרכנית כיום, ואכן חברות ואתרים רבים רואים תוצאות מצוינות בעזרת טכניקות אלו, באופן כולל וכמובן שבהשוואה לטכניקות Outbound שנקטו בעבר. השיווק הנכנס מנצח בפועל בכל חזית שיווקית כיום ופשוט מספק תוצאות טובות ורלוונטיות יותר, מה שמביא לכדאיות כלכלית משופרת ולהחזר השקעה יעיל משמעותית.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7