טכניקות שיווק Inbound או Outbound – מה עדיף ומדוע
אם אתם מנהלים עסק אינטרנטי או עוסקים בשיווק דיגיטלי, רוב הסיכויים ששמעתם על המונחים Inbound Marketing ו-Outbound Marketing, או בתרגום מילולי לעברית, שיווק נכנס לעומת שיווק יוצא. במציאות הנוכחית של עולם השיווק הדיגיטלי, שני מונחים מנוגדים אלו הם כנראה חשובים מאי פעם, עם חסידים של כל אחת מהגישות ושינויים רבים המתרחשים בתעשייה. מתלבטים מה עדיף ליישם אצלכם? אז זה המדריך בשבילכם.
מה זה שיווק יוצא – Outbound
שיווק יוצא מתייחס בעיקרו לטכניקות שיווקיות ותיקות יותר, חלקן רלוונטיות לעולם שמחוץ למרחב האינטרנטי וחלקן מתקיימות בסביבה הדיגיטלית שבה אנו פועלים. שיווק Outbound כולל למשל תצוגה בתערוכות, סדרות של סמינרים מקצועיים, הפצה רחבה של אימיילים, שיחות מכירה, טלמרקטינג, באנרים ופרסומות באתרים, פרסומות טלוויזיה, עיתונות וכדומה. המונח שיווק יוצא מתייחס לכך שהמשווקים "דוחפים" את המסרים שלהם החוצה ובאופן כוללני, בתקווה שבתוך כל החשיפות יהיו אנשים שגם יימשכו פנימה ואולי יהפכו ללקוחות.
מה זה שיווק נכנס – Inbound
שיווק Inbound הוא תחום שיווקי שנולד מתוך עולם השיווק הדיגיטלי והניו מדיה, כאשר הוא נשען על היכולות של המרחב הדיגיטלי ועל מאפייני שימוש עדכניים של משתמשים וצרכנים. המהות היא להרוויח את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאלים באמצעות תוכן מעולה והתמקדות בקהלי יעד רלוונטיים דרך טכנולוגיות המאפשרות לצמצם את החשיפות לקהלים הנכונים. הסבר נוסף הוא ששיווק נכנס מתמקד בכך שהמשתמשים עצמם ימצאו את העסק או האתר ולא שהעסק יפרסם באופן רחב וכללי בשאיפה ללכוד את תשומת הלב של מישהו.
כאשר אנו מדברים על שיווק נכנס, דוגמאות מעשיות לכך תהיינה למשל קידום אתרים אורגני, קידום ממומן בגוגל, שיווק באמצעות תוכן, סרטוני יוטיוב, פעילות ממוקדת קהלי יעד רלוונטיים במדיה חברתית, פרסום וובינרים וכן הלאה.
- איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית? מדריך לבעלי עסקים
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן פשטני יחסית, ניתן לומר כי שיווק Inbound הוא יצירת תוכן איכותי ובעל ערך אשר מושך אנשים אל האתר והמוצרים שלכם ומציג להם אפשרויות צרכניות שהם באמת רוצים ומחפשים באופן טבעי. התאמת התוכן שאתם יוצרים עם תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מושכת בטבעיות תנועת גולשים שבהמשך ניתן להפוך להמרות, סגירת עסקאות וטיפוח לקוחות.
נתונים לטובת השיווק הנכנס
גורמים בתעשיית השיווק הדיגיטלי אשר פועלים לפי טכניקות Inbound ופחות או יותר מבטלים את השיטות הישנות יותר של Outbound Marketing לרוב משתמשים בטיעונים ובנתונים להדגשת והמחשת האיכויות של שיווק דיגיטלי מוכוון וממוקד קהלי יעד והתאמה למרחב הדיגיטלי.
- 45% מדוא"ל פרסומי כלל אינו נפתח והמוני אנשים חוסמים שולחים פרסומיים.
- 85% מהאנשים מריצים קדימה פרסומות בפלטפורמות וידאו וטלוויזיה.
- 85% מהגולשים בגילאי 25-35 ינטשו אתר אינטרנט עם פרסום מופרז וחודרני מדי.
- בדרך כלל גולשים לא לוחצים על מודעות באנרים שאינן מוכוונות קהל יעד או תוכן.
- בשיווק Inbound התקשורת עם הגולשים במהותה מבוססת על כך שהגולש מסכים לקבל תכנים מהמשווק, בעוד בשיווק Outbound המסרים "נדחפים" למשתמש. זה יוצר מעורבות שונה וחיוביות רבה יותר כלפי התכנים השיווקיים.
טכנולוגיה לעזרת השיווק
אחד ההיבטים שהופכים את השיווק הנכנס לכל כך יעיל, שימושי ורלוונטי למציאות הדיגיטלית בה כולנו חיים כיום הוא ללא ספק הטכנולוגיה. לצד פלטפורמות מרכזיות כמו חיפושי גוגל, שיטוט במרחבי פייסבוק וכיוצא באלו, הטכנולוגיה מאפשרת כיום למדוד, לבצע בקרה ולנתח באופן מאוד מעמיק ביצועים של כל פעילות שאתם עושים במרחב הדיגיטלי. שלבו זאת עם יכולת למקד מהלכי שיווק לקהלי יעד מותאמים אישית ומוגדרים לפי פרמטרים, וקיבלתם מתכון מנצח למשיכת תשומת לב ותנועה באופן חכם, יעיל ומשתלם כלכלית.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
הטכנולוגיה מאפשרת לנו כמשווקים לדעת מה קהלי היעד שלנו מחפשים, צריכים ורוצים וכך להתאים להם תכנים המספקים מענה מעולה, וזה מאפשר לנו בהמשך למשוך אותם יותר פנימה ולהגיע להמרות הרצויות במרחב הדיגיטלי.
לסיכום: בקרב בין שיווק יוצא ומסורתי לבין שיווק נכנס וחדשני יותר, לדעתנו המנצח הברור והמתבקש הוא השיווק הנכנס. הגישה של Inbound Marketing מסתכלת על המודל השיווקי כולו באופן הוליסטי וכזה אשר תואם למציאות הטכנולוגית והצרכנית כיום, ואכן חברות ואתרים רבים רואים תוצאות מצוינות בעזרת טכניקות אלו, באופן כולל וכמובן שבהשוואה לטכניקות Outbound שנקטו בעבר. השיווק הנכנס מנצח בפועל בכל חזית שיווקית כיום ופשוט מספק תוצאות טובות ורלוונטיות יותר, מה שמביא לכדאיות כלכלית משופרת ולהחזר השקעה יעיל משמעותית.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
