קרן השקעות חדשה מציעה 55 מיליון ד': תאפשר ליוצרים מימון ופיתוח לפורמטים
רוביקון ביזנס גרופ בשיתוף עם היזם אלון דולב, מקימה קרן השקעות ייעודית להפקה ויצירה של פורמטים לטלוויזיה. שם הקרן הוא TV Format Fund, והיא תגייס ותשקיע 55 מיליון דולר עד לסוף 2015, כדי לאפשר מימון ופיתוח של מאות פורמטים טלוויזיוניים חדשים.
'רוביקון ביזנס גרופ' היא אחת מ-100 החברות הגדולות והמשפיעות במשק הישראלי, המחזיקה קרנות וחברות בתחומי הפיננסים, המימון, הביטוח והמסחר. בחברה טוענים כי מתוך זיהוי תחום הפקת הפורמטים כסטארט-אפ, הוחלט בקבוצת רוביקון שבבעלות אמיר ברמלי, בשותפות עם דולב, על הקמת TV Format Fund.
המודל בו תעבוד הקרן נבנה בהשראת קרנות ההשקעה הטכנולוגיות, וזאת משום שתשואות בפרויקטים מצליחים עשויות להניב רווחים של מאות אחוזים, בדומה להשקעות בעולמות הסטארט-אפ. במקרה זה סבורים היזמים כי ההשקעה הראשונית קטנה בהרבה ומאפשרת לשמור על פיזור יחסי.
בכוונת הקרן להזמין יוצרים וחברות הפקה הזקוקים למימון, להציג בפניה את הפורמט המיועד להשקעה, ואת הצרכים הנדרשים לפיתוחו ולשיווקו. הקרן תבחר מספר פורמטים - מתוסרטים או לא מתוסרטים - בעלי הסיכוי הטוב ביותר להימכר בחו"ל, ואלה יזכו למימון חלקי או מלא בתמורה לשותפות הקרן בזכויות היוצרים. הקרן תעבוד בשיתוף פעולה עם מפיצים וגופי שידור, המעוניינים לחבור לגורם פיננסי למימון הפקות המיועדות לשידור בישראל ובעלות פוטנציאל לייצוא.
בבעלות TV Format Fund מספר פורמטים אותם היא עתידה להשיק כבר בפסטיבל מיפ הקרוב בקאן, שיתקיים בחודש אפריל.
"ישראל מאופיינת בדחף יזמי וביצירתיות רבה בכל התחומים, ובשנים האחרונות באות יכולות אלו לידי ביטוי גם בתחום הפקות המקור וייצוא הפורמטים", אומר אלון דולב, "אך למרות ההצלחה, תעשיית הפורמטים הישראלית זקוקה למשאבים פיננסיים להמשך התפתחותה. בהקמת TV Format Fund אנו מביאים תפיסת עולם ייחודית ואני מאמין שבעזרת מימון וניהול נבון, המבוסס על מתודת עבודה עסקית וכלכלית הוגנת, ניתן להגיע להצלחות רבות נוספות".
לדבריו, "בכוונתנו לסייע לחברות ההפקה, ליוצרים ולתעשיית הטלוויזיה כולה להתמודד עם המגבלות התקציביות ולמנף את אפקט 'המסעדה המלאה' שיצרו פורמטים ישראליים, שכבר הוכיחו הצלחה בחו"ל ויצרו באזז סביב התעשייה כולה. צריך לזכור שלמרות העניין העולמי, תעשייה זו מדממת פיננסית ומתנהלת פעמים רבות בצורה אנומלית ובתנאים לא סבירים, שאינם מאפשרים למצות את הכישרון והפוטנציאל של היצירה הישראלית".
אמיר ברמלי הוסיף כי "מודל הפעילות של TV Format Fund נבנה בהשראת קרנות ההשקעה הטכנולוגיות, אלא שבמקום להשקיע את כספי הקרן בחברות טכנולוגיה חדשות בחרנו להשקיע בסטרט-אפים מוצלחים לא פחות ובסיכון נמוך - היצירה הטלוויזיונית בישראל. מלבד ההון הכספי, אנחנו תורמים לפעילות את מיטב ניסיוננו העסקי והפיננסי ואת צורת החשיבה הייחודית של קבוצת רוביקון הדוגלת ביזמות, בהשבחה ובייעול של תהליכים עסקיים ובהתמודדות עם כשלי שוק. בחזוני, TV Format Fund תעניק רוח גבית ליוצרים, למפיקים ולאנשי התעשייה ותגדיל את נפח הפעילות המסחרית של יצירת פורמטים טלוויזיוניים, שאותם חייבים ליצור ראשית עבור השוק הבינלאומי כי שם קיימים הביקושים הגדולים. ההון הרב שיוזרם לקרן ישמש מנוע לקידום ולהצלחה של רעיונות וזאת תוך ליווי מקצועי ופיננסי מובנה".
- 1.יריב 12/03/2014 22:03הגב לתגובה זובקרנות שמשקיעות בטכנולוגיה יש המון השקעות שנכשלות אבל המיעוט שמצליח - מכסה על הכל. זה לא יעבוד כאן. הUpside הוא מאוד קטן יחסית ואין קשר לעולם הסטרטאפים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.