עכשיו זה רשמי: ספוטיפיי מעלה את מחיר המנויים ב-1 דולר

בדומה ליתר מתחרותיה, בתחום הזרמת המוזיקה  הודיעה החברה על העלאת מחירים ברחבי העולם (כולל בישראל); מנוי הפרימיום של החברה יעלה כעת 10.99 דולר לחודש, מנוי זוגי 14.99 דולר, מנוי משפחתי (Family) 16.99 דולר, ומנוי סטודנט יעלה ל-5.99 דולר
איתן גרסטנפלד | (3)

לאחר 12 שנים, שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפי (Spotify), מעלה את מחיר המנוי שלו בארה"ב ובשורה של מדינות (כולל ישראל). מנוי הפרימיום של החברה יעלה כעת 10.99 דולר לחודש, עלייה של 1 דולר ביחס למחיר הקודם, כך הודיעה היום החברה.

מאז השקתה בארה"ב ב-2011, גבתה ספוטיפיי 9.99 דולר עבור מנוי הפרימיום שלה, אך כעת בחברה בוחרים להעלות מחירים. "כדי שנוכל להמשיך לחדש, אנו משנים את מחירי הפרימיום שלנו במספר שווקים ברחבי העולם", כתבה החברה בפוסט בו הכריזה על העלייה. "העדכונים האלה יעזרו לנו להמשיך לספק ערך למעריצים ולאמנים בפלטפורמה שלנו."

לצד העלאת המחיר עבור מנוי פרימיום בודד, בחברה העלו גם את המחיר של מנוי זוגי (Duo) מ-12.99 דולר ל-14.99 דולר, מנוי משפחתי (Family) יעלה עתה 16.99 דולר, לעומת 15.99 דולר עד כה, ומנוי סטודנט יעלה גם הוא ב-1 דולר ל-5.99 דולר. על פי החברה, מנויים קיימים יזכו תקופת חסד של חודש לפני כניסתו לתוקף של התמחור החדש.

העלאת המחירים היום של ספוטיפיי מגיע לאחר צעדים דומים בחודשים האחרונים מצד מתחרותיה בשוק שירות הזרמת המוזיקה. אפל הייתה הראשונה להכריז על המהלך באוקטובר האחרון, ולאחריה הודיעה גם אמזון על עלייה דומה, כשגם שירותים כמו Tidal ויוטיוב פרימיום (YouTube Music Premium) הכריזו על עליות החודש. מנכ"ל החבר, דניאל אק, רמז בעבר על עליית מחירים במהלך שיחת המשקיעים לאחר פרסום הדוחות, כאשר אמר שהחברה "מוכנה להעלות מחירים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גילי 24/07/2023 17:58
    הגב לתגובה זו
    לקצת יותר מאשר 0.003 סנט להשמעה? האם האמנים יקבלו את המגיע להם קצת יותר מהר מאשר שנה (במקרה הטוב)?
  • המגיב 24/07/2023 19:24
    הגב לתגובה זו
    צריך להעלות את מחיר המניה. האמנים לא יקבלו שום תוספת. המשתמשים צריכים להראות להם שזה לא עובר בשתיקה - ולבטל מנויים. אבל - החיוב אוטומטי, והם לא ישימו לב לעוד דולאר אחד בחיוב האשראי.
  • 1.
    המגיב 24/07/2023 16:59
    הגב לתגובה זו
    שיכלתם להעביר הלאה, או לשמור, היום - משלמים הון, על אוויר.
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.