משרד הייטק
צילום: unsplash

החברות התל אביביות גייסו בשנת 2021 סכום שיא של 20 מיליארד דולר

סך הגיוסים של חברות טכנולוגיה תל אביביות גדל פי 10 בחמש השנים האחרונות; תל אביב משמשת כבית ל-32% מכלל חברות הטכנולוגיה בישראל
דור עצמון | (1)

דו"ח החדשנות של תל אביב TECH לשנת 2021 מציג נתונים מרשימים בנוגע לחברות ההיי-טק והסטראט-אפים התל אביביים. באופן כללי, שנת 2021 הייתה שנה טובה מאוד לחברות הטכנולוגיות בישראל ובעולם בכלל עם תשואות מרשימות בשווי המניות. עם זאת, החל מתחילת השנה הנוכחית סופגות החברות הללו חבטות קשות לאור הניפוח ממנו נהנו ב-20'-21'.

ובכל זאת, החברות התל-אביביות רשמו בשנת 21' גיוס כולל של כ-20 מיליארד דולר. במקביל נרשמה קפיצה חסרת תקדים של 42% במספר החברות המציגות Scale Up (צמיחה ב-20% בשלוש שנים רצופות לכל הפחות), וכן נרשם מספר חסר תקדים של 20 חברות יצאו להנפקה.

לא מפחות מ-135 תאגידים בינלאומיים מ-34 תחומים, המגיעים מ-16 מדינות פונים לתל אביב כשהם מחפשים חדשנות ומקצועיות, 20 מתוכם נוספו השנה. אבטחת סייבר היא התחום המוביל במספר העסקאות שבוצעו (פר תחום) ובגובה הערכת שווי חברה לקראת אקזיט. עוד עולה מדו"ח החדשנות כי תל אביב משמשת כבית ל-32% (2,947 חברות) מכלל חברות הטכנולוגיה בישראל מהן 135 מרכזי מחקר ופיתוח בינלאומיים. סך הגיוסים של חברות טכנולוגיה תל אביביות גדל פי 10 בחמש השנים האחרונות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 27/09/2022 08:39
    הגב לתגובה זו
    הם גיוסי עבר,לא יחזרו כ"כ מהר
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".