וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: אמזון טיפסה ב-1.8%, גולדמן זאקס קפצה 2.4%

נתוני המאקרו מסין ביומיים האחרונים מצביעים על התייצבות. מנגד, הכלכלה האירופאית ממשיכה להיחלש. נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב.תשואות האג"חים מזנקות, מניית בנק אוף אמריקה קפצה 3.5%, בואינג הוסיפה 2.7%, ליפט צנחה 11.9%
עמית נעם טל | (13)

יום המסחר בוול סטריט  נסגר בעליות שערים של עד 1.3%, וזאת לאחר שהמדדים המובילים השלימו בשישי האחרון את הרבעון החזק ביותר בעשור האחרון. ברקע למסחר, נתוני המאקרו שפורסמו ביומיים האחרונים בסין מצביעים כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מתייצבת לאחר מספר חודשים בעייתיים. מנגד, נתוני המאקרו באירופה ממשיכים להידרדר.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.88%

דאו ג'ונס 0.38%

נאסד"ק 1.31%    

ברקע להצפת השוק בכסף זול בחודשים האחרונים, נראה כי סוף סוף הכלכלה הסינית מתחילה להתייצב. נתון מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור שהתפרסם אמש עלה בחודש מרץ במפתיע לרמה של 50.5 נק', לעומת קריאה של 49.2 נק' בחודש בפברואר. מדד מנהלי הרכש במגזר הלא ייצרני במדינה עלה לרמה של 54.8 נק', הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר האחרון. בנוסף, מדד מנהלי הרכש של Caixin שפורסם הבוקר הצביע על עלייה ל-50.8 נקודות בחודש מרץ לעומת קריאה של 49.9 נקודות בחודש הקודם. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נק' מאותתת על צפי להתרחבות בפעילות הכלכלית בחודשים הקרובים, ולהיפך. נזכיר בהקשר זה כי סין הייתה הראשונה להציג ירידה בפעילות הכלכלית במהלך 2018.

במקביל לנתונים בסין, הסיטואציה באירופה ממשיכה להחריף. מדד מנהלי הרכש הסופי בגרמניה במגזר הייצור עמד על 44.1 נק', נמוך מהקריאה הראשונית שהתפרסה לפני כשבוע. מדובר בנתון החלש ביותר מאז משבר החובות ב-2011 (לכתבה המלאה). מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בצרפת תוקן גם הוא כלפי מטה לרמה של 49.7 נק'. בסה"כ, מדד מנהלי הרכש באיחוד האירופאי במגזר הייצור הצביע על קריאה של 47.5 נק', לעומת קריאה של 49.3 נק' בחודש פברואר האחרון.

מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור באירופה ההידרדרות  נמשכת

גם בארה"ב צפוי להיות יום עמוס מבחינת נתוני מאקרו. נתון המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר הציג ירידה של 0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.3%. בניכוי מכוניות וגז, מכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.6% בחודש פברואר.  נציין כי נתוני המכירות לחודש ינואר עודכנו כלפי מעלה מרמה של 0.2% לרמה ש 0.7% מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד בחודש האחרון לרמה של 52.4 נק', לעומת צפי לקריאה של 52.5 נק'. מדד ה-ISM במגזר הייצור הפתיע לטובה כאשר הציג קריאה של 55.3 נק', לעומת צפי לקריאה של 54.5 נק' בלבד.

ברקע לאופטימיות בגזרה הסינית, תשואות האג"חים מתקנות כעת בחדות כלפי מעלה את הירידות של התקופה האחרונה. התשואה לתקופה של 10 שנים עולה לרמה של 2.49%. התשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 2.32%, והתשואה לתקופה של 5 שנים עומדת על 2.31%.

בגזרת הסחורות, הנפט מטפס כעת 2.3% לרמה של 61.5 דולרים לחבית. הזהב מאבד 0.2% לרמה של 1,296 דולרים לאונקיה.

במרכז

יצרנית דגני הבוקר קולגס  (סימול:K) הודיעה היום על מכירת המותגים שלה Keebler ו-Famous Amos לחברת פררו האיטלקית תמורת 1.5 מיליארד דולר.

ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) עלתה הערב 2.7% ומרכזת עניין הערב ברקע למסיבת העיתונאים של חברת התעופה Ethiopian Airlines בהקשר של ההתרסקות הטראגית בחודש הקודם.

מניית חברת שיתוף הנסיעות ליפט (סימול:LYFT) נפלה 11.9% אל מתחת למחר ההנפקה שבוצעה רק ביום שישי האחרון. נזכיר כי מחיר הסגירה של המניה עמד על 22 מיליארד דולר בשישי האחרון.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    התפוז המכני 02/04/2019 00:09
    הגב לתגובה זו
    כחול שהעליות יהיו חדות יותר כך גם מצב המדדים מסוכן יותר , על פי מה שנראה , העליות באיזה שהו מקום הם מלכותיות בהשפעת חדשות לא מספיק מהימנות וסגורות סופית כאשר בו זמנית באירופה ממשיכה מצב להיות חלש יותר . מכאן כל אחד ואחד יעשה את השיכולים אם לצאת מהבורסה או להמשיך לאחוז בקרנות המזבח .
  • 8.
    האמת שכבר 01/04/2019 22:11
    הגב לתגובה זו
    לא ברור מה הכיוון כל הכותרות שליליות והשוק ירוק
  • 7.
    אליאס 01/04/2019 21:11
    הגב לתגובה זו
    הכל ימשיך להיות ירוק אם אופציה להמשך כי אנו נמצאים שהשוק לכוון צפון בלבד
  • 6.
    הולכים להיות 01/04/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    גם דוחות רבעוניים, אין רכישות חוזרות, אין הזרמה של הבנקים נראה מה יהיה
  • 5.
    אני הייתי יוצא מהבורסה כבר עכשיו . (ל"ת)
    שלומי מרקוביץ 01/04/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
  • למה לצאת? 01/04/2019 21:29
    הגב לתגובה זו
    גם אם יהיו אדומים השוק יעלה, זה המצב!
  • היית יוצא או שאתה יוצא בפועל? או שאתה אינך דם בפועל? (ל"ת)
    לשלומי 01/04/2019 21:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פרופ' אבירם(איצ100) 01/04/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    ארצות הברית חוטפת עוד כמה שאיפות אוויר לפני ירידתה מבמת ההיסטוריה.
  • 3.
    ד"ר ניר(איצ100) 01/04/2019 16:59
    הגב לתגובה זו
    ארצות הברית (בעיקר) שסחבה מעלה ב10 שנים האחרונות. אלו לא היו שנות שפע וגאות כלכלית והצלחות..העליות ככל שהתקדמו השנים נשענו על יותר ויותר שקרים ורמיות. ארצות הברית היא היחידה כרגע שבכוחות אחרונים מנסה לאחוז בקרנות המזבח ..והוא המזבח מסרב לתמוך באומה החולה והמקרטעת שבראשה מנהיג מוזר ומשונה(בעדינות) ..הפיצוץ יבוא באחת עם סיכוי קטן לגלישה עד לריסוק עצמו.
  • 2.
    100 01/04/2019 16:28
    הגב לתגובה זו
    בעצם כל מצב טוב לנו ויודעים ויכולים לטפל באחד אחד או בכולם יחדיו..הכל ב"ה לטובה. אני רק מזכיר את תופעת S&S האולטימטיבית שפורצת כל מחסום ומביאה כל פתרון לכל מצב..
  • 1.
    בקיצור 01/04/2019 16:05
    הגב לתגובה זו
    נתוני מאקרו בשלהם שווקים בשלהם נתק מוחלט ולא ברור
  • הסיבההיא תאוות הבצע של עושי השוק הגדולים (ל"ת)
    שלמה 01/04/2019 20:59
    הגב לתגובה זו
  • קונים מניות כי יש קונים פשוט! (ל"ת)
    מה הקשר לתאוות בצע? 01/04/2019 21:30

מניות השורה השניה של אמריקה: גוגל לעסקים מקומיים

מדור חדש ינתח את המניות במדד ראסל 2000. היום סיפורה של חברת Yelp שצופה צמיחה בהכנסות בשנים הקרובות
רפורמת המס המדוברת של הנשיא טראמפ חוללה ויכוחים רבים אודות התועלות הצפויות ממנה לעומת ההשלכות הנגזרות ממנה. אולם, אחת מן ההשלכות הצפויות שלה, אשר עליה מסכימים מרבית הכלכלנים, היא שהפחתת שיעורי מס החברות מ-35% ל-21% תסייע בעיקר לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני, דוגמת החברות במדד RUSSELL 2000 0.86% המפיקות עיקר הכנסותיהן בתוך ארה"ב ושכספיהן לא נמצאים במקלטי מס מחוץ לגבולות ארה"ב. החברות הללו ייהנו מהכנסה נוספת שתוכל להיות מתורגמת להשקעות חדשות או אפילו רכישה חוזרת של מניותיהן (לטענת המבקרים של התכנית). כך או כך הדבר צפוי להניב תשואה עודפת על מניותיהן בטווח הקצר-בינוני. הדבר נראה לנו נכון שבעתיים בחברות צמיחה אשר זקוקות להון כדי להמשיך ולהרחיב את עסקיהן ולצמוח. לכן אנחנו בוחרים להתמקד בסדרת הכתבות הזו בחברות אשר מפגינות שיעורי צמיחה גבוהים (דו ספרתיים) של הכנסותיהן ואשר צפויות ליהנות מההתפתחויות הללו. היום סיפורה של חברת Yelp. קהילה שמבקרת עסקים   Yelp אשר מוכרת בוודאי לחלק ניכר מהגולשים הישראליים, מתפעלת אתר אינטרנט ואפליקציה המקשרים בין עסקים מקומיים ללקוחות פוטנציאליים. החברה הוקמה בשנת 2004 בסן פרנסיסקו ארה"ב מאפשרת לעסקים מקומיים לפרסם את עצמם ומאפשרת לגולשים לחפש עסקים מקומיים, לקרוא ביקורות עליהם, ולקבל המלצות ורעיונות בערים שונות והחשוב מכל - לכתוב המלצות וביקורות בעצמם. הגולשים באתר ובאפליקציה עשויים לחפש מידע אודות מסעדות, מקומות בילוי, בידור, קניות ושירותים שונים.   בעולם שבו יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך שירותים דרך האינטרנט וגם מעדיפים להסתמך על המלצות של גולשים אחרים ועל 'חוכמת ההמונים' החברה הולכת ומרחיבה את מאגר המשתמשים בשירותיה ואת הכנסותיה וצומחת במהירות.   שווי השוק של החברה עומד כיום על 3.6 מיליארד דולר וברבעון השלישי של 2017 ביקרו בחודש באתר החברה ובאפליקציה באמצעות הטלפון הנייד ומחשב נייח בסך הכל בממוצע כ-188 מיליון איש. כ-104 מיליון מהם באמצעות הסלולרי. ל- Yelp פריסה ב-29 מדינות והאפליקציה והאתר נחשבים לאחד מאתרים הפופולריים ביותר בארה"ב. חברי הקהילה הנקראים Yelpers כתבו כ-142 מיליון ביקורות במהלך הרבעון השלישי של 2017. מצד אחד החברה מאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפתוח חשבון בחינם ולפרסם שם תמונות ומידע אודות בית העסק, אך במקביל מוכרת החברה פרסומות.  החברה טוענת כי המלצה על מקום לגולש מסוים תעשה על בסיס אלגוריתם מיוחד אשר יודע לעשות את הסינון המתאים ולשקלל את מגוון הביקורות שנכתבו אודות אותו מקום וללא קשר לעבודה אם במקביל בית העסק גם מפרסם מודעות בתשלום. יש לציין כי גולש יכול לפתוח על דעת עצמו דף ביקורת לעסק אף אם העסק עצמו אינו מעוניין בכך או לא ביקש להיחשף באפליקציה ומכאן נובע חלק גדול של האתר.   YELP מצפה לסיים את 2017 עם הכנסות שיסתכמו ב- 844 מיליון דולר ורווח תפעולי שינוע בין 154-157 מיליון דולר. מטה החברה נמצא בסן פרנסיסקו והחברה מעסיקה כ-4,300 עובדים. עיון בדוחותיה הכספיים של YELP מראה כי היא חברת צמיחה קלאסית שעשתה את קפיצת המדרגה המשמעותית שלה ב-2016, לאחר צמיחה מרשימה בסעיפי המכירות והרווח התפעולי. בשנת 2016 ההכנסות של החברה ממכירות עמדו על 713 מיליון דולר מה שהיווה שיפור של 30% ביחס ל-2015 אז המכירות עמדו על 550 מיליון דולר) ולעומת 2014 (מכירות בסך 378  מיליון דולר). את שנת 2017 החברה  צפויה לסיים עם מכירות של 844 מיליון דולר, ועל פי התחזיות המכירות של החברה צפויות להסתכם ב- 952 מיליון דולר ב-2018 ו-1,109 מיליארד דולר ב-2019.   בעלי עסקים טענו כי סוחטים אותם, והמניה נפלה בשנת 2016 ה-EBITDA  עמד על 120 מיליון דולר והיווה 16.8% מהמכירות., ב-2015 החברה הציגה EBITDA של 69 מיליון דולר שהיוותה 12% מסך המכירות, בהחלט שיפור משמעותי. ההפסד הנקי של החברה שעמד בשנת 2015 על 33 מיליון דולר ירד ל- 4.7 מיליון דולר ירד בשנת 2016. יש לציין כי החברה עברה לראשונה בשנת 2014 לרווח נקי של 36 מיליון דולר, עם EBITDA  של 70.9 מיליון דולר. אולם חוותה משבר לא פשוט בחצי השני של 2014, כאשר החברה הואשמה על ידי בעלי עסקים וגולשים בניצול כוחה, ושהאלגוריתם שלה מכוון גולשים לאותם אתרים אשר פרסמו בתשלום. קבוצת בעלי עסקים קטנים מקליפורניה תבעה את החברה בתביעה ייצוגית בטענה שהחברה ניסתה לסחוט מהם כסף תשלום עבור פרסום באיום בביצוע מניפולציות בביקורות ובדירוגים עליהם באתר. בסופו של דבר התביעה נדחתה, אולם שווי השוק של החברה שעמד על  7.26 מיליארד דולר במרץ 2014 ירד ב-40%. בחודש פברואר 2016 כאשר עמדה במחירי שפל של 15.11 דולרים הגיע השינוי המיוחל בהתנהגות המניה עד היום. כיום נסחרת המניה סביב מחיר של 43 דולר, וזאת בעקבות  חזרה לפסים של צמיחה בשנת 2016 ורווחיות בשנת 2017.   ב-2017 החברה צפויה להציג EBITDA של 167 מיליון דולר מה שיהווה 18.5% מסך המכירות ושיפור של 31% ביחס ל-2016. ושורת הרווח הנקי צפויה לעמוד על 15.4 מיליון דולר, רק 2% מסך המכירות אולם תואם פרופיל של חברת צמיחה, ואכן החברה ביצעה ב-2017  שתי רכישות שנועדו לסייע לה להגביר תנועה של גולשים לאתר שלה. החברה חתמה במהלך 2017 על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Grubhub.com שיאפשר לה לתת לגולשים להזמין משלוחים וטייק אווי דרך האתר שלה ובכך להגדיל את תנועת המשתמשים באתר. תחזית אופטימית   תחזיות החברה לשנים 2018 ו-2019 צופות שיפור של 13% ו-17% בסך המכירות (בהתאמה)  ובסעיף ה- EBITDA השיפור אמור להיות משמעותי יותר וצפוי לעמוד על 198 מיליון דולר ו-250 מיליון דולר (בהתאמה).המהווים שיפור של 26% כל שנה וביחס של 21% ו-23% מסך המכירות בהתאמה כל שנה.  הרווח הנקי ב2018-2019 צפוי לעמוד על 3.7 % ו-5.2% בהתאמה. אחזקות המוסדיים עומדות על 85% מהון המניות המונפק. מכפיל הרווח של החברה גבוה ועומד על 196 כאשר מכפיל הרווח של חברות דומות עומד על 139. המכפילים הללו גבוהים ויכולים להרתיע משקיעים אולם יש לזכור כי חוקי המשחק בחברות הצמיחה בתחום האינטרנט גבוהים מאוד. מכפיל הרווח של אמזון עומד לדוגמא על 311... בין האפליקציות המתחרות באפליקציה של החברה ניתן למנות את Foursquare ,Tripadvisor ו-Groupon. החברה סיפקה דוחות טובים מאד ברבעון השלישי אך הנמיכה את התחזית לשנה כולה בשל צפי לרבעון רביעי חלש יותר מה שגרר ירידה חריפה במחיר המניה. מאז הנפילה החלה המניה להתאושש והיא נמצאת במגמת עליה. YELP חברת צמיחה בתחום צומח של חיפוש שירותים מבוסס מיקום. כפי שניתן לראות מן העבר ביצועי החברה תנודתיים משהו ומאחר ושווי החברה נמוך והיא נמצאת בתחום דינאמי ניתן להמשיך לצפות כי כל אירוע שיחרוג מתחזיות החברה לרעה ישפיע על מחיר המניה באופן משמעותי. מנגד, נראה שהחברה עברה לפסים של צמיחה ורווחיות ב-2016 ו-2017 והתחזיות לשנתיים הבאות הן מצוינות.     דנה אביב ואבי שגב, מנכ"לים משותפים באביב-שגב בוטיק השקעות