וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק קבע שיא כל הזמנים חדש, טאואר זינקה 5.3%

אפל עלתה 0.7% לשיא חדש ושווי שוק של מעל 900 מיליארד דולר, המדדים סגרו בשיאים למרות לחץ כבד בשוקי האג"ח
עמית טל | (5)
נושאים בכתבה אגח טבע מזור
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה. ברקע למסחר, דיווחים על קשיים במשא ומתן על תוכנית המיסים שהנשיא טראמפ מנסה לקדם בחודשים האחרונים, וכן חשש שמתגבר בשוקי האג"ח. מניית טבע הישראלית (סימול:TEVA) עברה לעליות של 2%, זאת לאחר שפתחה את המסחר בירידות חדות, וממשיכה לרכז עניין רב לאור התנודתיות מאז פרסום הדו"חות בשבוע שעבר. מדדי וול סטריט נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% דאו ג'ונס 0.16% העליות הערב מגיעות למרות לחץ מכירות שהמשיך גם הערב  בשוק האג"ח זבל (JUNK BONDS). בשנים האחרונות השוק הווה סימן מקדים לתנודות בשוקי המניות. מנהל קרן DoubleLine Capital LP , ומי שמכונה בשנים האחרונות "מלך האג"ח", ג'פרי גונדלך, צייץ  אמש בנושא ותהה האם שבירה בשוקי המניות מתקרבת?   נציין כי ייתכן שמימוש קל בשווקים בתקופה הקרובה עשוי לעזור למקבלי ההחלטות לצנן את השווקים שמראים סימני של התחממות יתר/התפרצות אינפלציה (לכתבה המלאה). בתוך כך סוגיית רפורמת המיסים בארה"ב שוב בכותרות. ע"פ דיווחים ב"וושינגטון פוסט", רפובליקנים בסנאט שוקלים לדחות את קיצוץ המיסים בשנה, וכן לבטל חלקים מרכזיים בה. ברקע לדיווחים מדד הראסל 2000, המרכז את המניות הקטנות בארה"ב, נחתך אמש ב-1.3%. בגזרת המט"ח, הליש"ט הבריטי נראה כמעניין ביותר הערב, המטבע איבד 0.4% מול הדולר ברקע לחולשה משמעותית בצריכה המקומית במדינה (לכתבה המלאה). בגזרת הדואליות חברת מזור (סימול:MZOR) המשיכה לרכז עניין לאחר שפרסמה אמש את הדו"חות לרבעון האחרון. החברה דיווחה  על הכנסות שיא של 17.2 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 63% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, בו דיווחה החברה על הכנסות של 7.6 מיליון דולר. הכנסות החברה בשוק האמריקאי צמחו ב-170% והסתכמו ב-15.4 מיליון דולר בהשוואה ל-5.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016. מניית החברה סיימה ביציבות לאחר ירידות חדות בתחילת המסחר. גם חברת טאואר (סימול:TSEM) המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אמש על מכירות שיא לרבעון השלישי של השנה, עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח נקי ברבעון השלישי הסתכם ב-55 מיליון דולר, או 56 סנט למניה· - מעל הטווח העליון של תחזיות האנליסטים לרווח של 54 סנט למניה. הרווח הנקי המתואם ברבעון הסתכם ב-61 מיליון דולר, עלייה של 24% בהשוואה ל-49 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2016. מניית החברה קפצה 5.3%.   מניות בכותרות חברת סנאפצ'אט (סימול:SNAP) איבדה 13.45% . זאת לאחר שפיספסה בגדול בדו"חות שפורסמו אמש (לכתבה המלאה). בתוך כך, החברה דיווחה כי  ענקית האינטרנט הסינית Tencent הגיעה להחזקה של מעל 10% בחברה לאחר שרכשה 145.78 מיליון מניות במהלך החודשים האחרונים (מתוך סך מניות של 1.2 מיליארד)   

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טאואר ברך לחלק דיבדנים לבעלי המנית (ל"ת)
    פוטי 09/11/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גב גב 09/11/2017 07:57
    הגב לתגובה זו
    למישהו יש הסבר לעליות החדות לש המניה בשבוע האחרון ??
  • 2.
    אופקו נופלת (ל"ת)
    המתחזה 09/11/2017 00:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע 08/11/2017 20:07
    הגב לתגובה זו
    חברים זה לא אמיתי העליות האלה אני צופה נחיתה עד כדי היתרסקות בקרוב מאוד . אוליי נראה עוד הנשמה מלאכותית קטנה עד שתצא נשמתה של הבורסה
  • משה 08/11/2017 22:02
    הגב לתגובה זו
    הבנקים המרכזיים בעולם שמים את הכסף שהם מדפיסים בבורסה האמריקאית.... קונים בעיקר חב טכנולוגיה. כרגע יש עוד המון דלק לעליות כל עוד אין אינפלציה.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: