ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הסתערות: מניית אפל מתפוצצת היום במסחר - מה אומרים האנליסטים?

בוול סטריט מגיבים כעת לדו"חות שפרסמה אפל אמש. צפו במחירי היעד המעודכנים של סיטי וג'יפי מורגן
טים קוק, צילום: Getty images Israel
אפל חזרה לעצמה. לאחר שברבעון הקודם רשמה החברה ירידה במכירות, לראשונה מזה 15 שנים, אמש (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט דיווחה החברה על תוצאותייה לרבעון האחרון של שנת 2016 ועקפה את תחזיות האנליסטים - בשורה התחתונה והעליונה.
מניית החברה זינקה 6% בוול סטריט למחיר של 127 דולר ומתקרבת בצעדי ענק לשיא כל הזמנים שנקבע לפני יותר משנה וחצי (מרחק של 4% בלבד). בג'י פי מורגן הטיסו את מחיר היעד מ-114 דולר ל-142 דולר, בסיטי הקפיצו את מחיר היעד מ-130 דולר ל-140 דולר.  
החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם הציגה בדו"חות צמיחה בהכנסות ורשמה שיא הכנסות לרבעון של כ-78.4 מיליארד דולר (צמיחה של 3.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד), זאת לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 77.3 מיליארד דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של 3.38 דולר למניה, לעומת צפי האנליסטים המוקדם שעמד על 3.22 דולר. כלומר, אפל היכתה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות.
התוצאות החזקות הגיעו הרבה בזכות מכשיר האייפון - החברה מכרה ברבעון הרביעי 78.2 מיליון מכשירים, המספר הגבוה ביותר של מכירות אייפונים ברבעון מאז הושק המכשיר, זאת גם הודות לעונת קניות החגים שנרשמה באותו הרבעון. בתוך כך, הכנסות החברה ממכשירי האייפון הסתכמו ברבעון הרביעי ב-54.4 מיליארד דולר.
אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים בלאומי שוקי הון: "לאחר תקופה בה הציגה אפל ירידה בהכנסות, החברה חזרה לעצמה עם חידוש הצמיחה בהכנסות והציגה רבעון שיא – 78.35 מיליארד דולר בהכנסות. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, גם בשורה התחתונה וגם בעליונה, כאשר אין חדש תחת השמש – האייפון ממשיך בדומיננטיות שלו, ומנגד, אפל ממשיכה להציג ירידה במכירות מכשירי האייפד. גם במכירות מכשירי המק אין צמיחה".
עוד אומר חיים כי "הכישלון של אפל הוא ללא ספק ה-Applewatch. אפל אינה מפרסמת נתונים על המכירות והמוצר נמצא תחת סעיף "מוצרים אחרים", הכולל גם את ה I-Pod והטלוויזיות של אפל. בסעיף זה נרשמה ירידה של 7%. סגמנט השירותים, אשר כולל בין היתר את Apple Pay , אייטונס ואפל מיוזיק, ממשיך להציג צמיחה יפה מאוד (26%), ומהווה פיצוי מהותי על החולשה בסעיף הכנסות אחרות. לא הכול וורוד בדו"חות הנוכחיים: אפל מאבדת נתח שוק בסין למתחרים הסיניים הזולים - המכירות בסין רשמו ירידה של 12%". 
האם מדובר בהזדמנות קנייה?
"לאחרונה גוברים הדיבורים על הדומיננטיות של האייפון בתמהיל המכירות. המשקיעים לא אוהבים את התלות של החברה במוצר בודד. בהקשר זה אפשר להזכיר את הדוגמא האקטואלית של טבע והקופקסון. אמנם לאייפון אין תאריך "פג תוקף", אבל שוק המכשירים הניידים הופך לתחרותי יותר ויותר ואפל תמשיך לנסות להמציא את הדבר הבא. יחד עם זאת, יש מספר גורמים שהופכים את המניה לאטרקטיבית בשנה הקרובה:
1. פוטנציאל להקלות מיסוי
2. במהלך 2017 אפל צפויה להשיק את האייפון 8, כאשר שנה בה מושק מודל חדש היא בדרך כלל שנה של עליות.
3.המשך צמיחה של פעילות השירותים: החברה מנסה לייצר שינוי הדרגתי במודל העסקי לכיוון של UTILITY, כלומר קבלת הכנסה שוטפת מלקוחותיה. זוהי הכנסה "איכותית", היא יציבה יותר וקושרת את הלקוחות לחברה.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנליסטים זה מקצוע בדיחה
    מנדי 02/02/2017 00:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה כמו לתת תחזית מה היה מזג אויר אתמול. מה, לא לקחתם מטריה אתמול?! העלו את התחזית שלהם למחיר המניה מ 114 דולר ל 142, כשמחיר המניה עומד על 128. תודה רבה. עזרתם המון למשקיע תמים שמחכה לחוכמתכם הרבה איך להשקיע את כספו. לאנליסט היקר, השוואה לטבע וקופקסון היא מגוחכת. בניגוד לתרופה בלעדית שמוגנת ע"י פטנט למשך 20 שנה, האייפון לא מוגן ע"י בלעדיות ומיומו הראשון עומד בתחרות חופשית מול כל יצרן אחר. ועושה את זה בכבוד (בלשון המעטה) אפל חברה של מוצר אחד? כן, וזה לא דבר שעומד נגדה. ומה לגבי גוגל שלמעלה מ 90 אחוז מהכנסותיה מפרסום? ומה לגבי פייסבוק? ומה לגבי קוקה קולה? והדוגמאות רבות.
    סגור