לייטריקס בשת"פ עם ענקית המדיה שאטרסטוק
חברת לייטריקס, המפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית עבור יוצרי תוכן, הודיעה על שיתוף פעולה עם ענקית המדיה שאטרסטוק (Shutterstock) לשימוש בספריית הווידאו העצומה של החברה. שיתוף פעולה זה יאפשר ללייטריקס לאמן את LTXV 0.9, מודל הווידאו שפיתחה, באמצעות חומרי וידאו באיכות גבוהה של HD ו-4K. לייטריקס זוכה להיות השותפה הראשונה שתשתמש ב"רישיון מחקר" ייחודי של שאטרסטוק, שמפחית משמעותית את חסמי הכניסה לאימון מודלים.
תחת רישיון המחקר של שטארסטוק, סטארטאפים וחברות טכנולוגיה יוכלו כעת לבנות ולשכלל כלי AI באמצעות נתונים איכותיים תחת רישיון, לפני היציאה לשוק. הרישיון האמור מאפשר ללייטריקס לממש את חזון החברה להנגיש כלים יצירתיים, תוך שמירה על איכות גבוהה של תוצרי AI והגנה על זכויות היוצרים. נוסף על כך, הגישה לנתונים איכותיים בשלב המחקר והפיתוח, מאפשרת שמירה על עלויות סבירות, וכך מסייעת להתמודד עם אחד האתגרים המרכזיים של חברות בתחום.
"השותפות ארוכת הטווח שחתמנו עם שאטרסטוק מהווה אבן דרך אסטרטגית עבורנו, בהמשך ליוזמות שלנו מהשנה האחרונה בתחום ה-AI, כולל הסכמים עם גופי שידור ויוצרי תוכן מרכזיים", אמר זאב פרבמן, מייסד-שותף ומנכ"ל לייטריקס. "בליבת העשייה שלנו אנו מחויבים לבניית כלים יצירתיים, עוצמתיים ונגישים. שיתוף פעולה זה לא רק משפר את יכולתנו לאמן מודלי AI עם נתוני וידאו איכותיים ומגוונים, אלא גם מעלה את האיכות והרלוונטיות של כלי הווידאו היצירתיים שלנו לקהילה ההולכת וגדלה של יוצרים מקצועיים וארגונים המשתמשים בכלים שלנו".
על ידי שילוב תכני וידאו ברישיון של שאטרסטוק, לייטריקס מחזקת את מודלי האימון שלה, ומבטיחה שהם בנויים על סטים של נתונים רובוסטיים ומוכרים בענף, המכבדים את היצירתיות של גופי שידור ויוצרי תוכן.
לייטריקס השיקה את LTXV 0.9 לקהילת המפתחים ברישיון קוד פתוח בנובמבר 2024. על ידי ניצול נתוני וידאו באיכות גבוהה של שאטרסטוק, לייטריקס שואפת לתעדף את איכות התוצרים בעדכון המודל הבא, תוך שיפור התוצאות למשתמשים וקידום יוזמות הקוד הפתוח שלה.
"השותפות העולמית עם לייטריקס מדגימה את מחויבות שאטרסטוק לתמיכה בצמיחה אחראית של עולם ה-GenAI", אמר דניאל מנדל, ראש תחום רישוי דאטה ו-AI בשאטרסטוק. "באמצעות מודל הרישיון המחקרי החדשני שלנו, אנו מאפשרים לשותפים לאמן את מודלי ה-AI שלהם על בסיס נתונים אמינים ותחת רישיון מהרגע הראשון. אנו שמחים לעבוד עם לייטריקס ולשתף פעולה בכלי הווידאו המובילים שלהם ונמשיך לספק נכסי דאטה שיאפשרו להם להצליח לאורך זמן".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
