170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
הרכב הנמכר ביותר ב 2024 בישראל יהיה ה BYD Atto3 שמחירו היה עד לאחרונה החל מ 168,500 ₪, ולאחרונה הוא התייקר ל 170,000 ₪. זה כאמור הרכב הנמכר יותר בישראל. היונדאי אלנטרה המשפחתית ההיברידית הפופולרית עולה כבר החל מ 176,000 ₪.
אם גם אתם זוכרים תקופות בה קורולה עלתה בסביבות 135.0 אש"ח, ויונדאי איוניק כמה שקלים יותר, אתם לא ממש מבוגרים. זה היה לפני חמש שנים, וסביבת המחיר הזו היתה המחיר בו יכולתם לרכוש משפחתית טובה. לא פרימיום, לא כמעט פרימיום אבל קורולה או איוניק היברידי הן בהחלט משפחתיות מצוינות.
אבל זה כאמור היה בעבר המאוד רחוק, וצריך לזכור כי גם המס על כלי הרכב ההיברידיים עלה ואין היום הטבת מס קניה על כלי רכב היברידיים, אבל לא על זה אנחנו רוצים להצביע הפעם.
הפעם אני מבקש להצביע על הרף החדש שנקבע על מחיר של 170,000 ₪ לרכב מיינסטרים שאמור להימכר בכמויות גדולות, באלפי יחידות ללקוחות פרטיים וגם באלפי יחידות לציי רכב.
לאחרונה היו מספר השקות של דגמים חדשים בשוק המקומי, כמו הקרוסאובר החשמלי של ליפמוטור ה- C10 שמחירו מתחיל ב 170.0 אש"ח ומיובא על ידי סמלת ומציג מימדים גדולים משמעותית מהמתחרות באותה סביבת מחיר.
השבוע השיקה קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי Lynk&co את ה 02 – קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר של 170.0 אש"ח גם הוא.
בימים אלו רשמה קבוצת סמלת גם את האלפא ג'וניור החדשה, קרוסאובר יפהפה ולא גדול גם הוא במחיר של 170.0 אש"ח לדגם הבנזין היברידי קל, או 190.0 אש"ח לדגם החשמלי. מחירים אלו של הג'וניור הם מה שנרשם במשרד התחבורה, ויכולים להשתנות עם השקת הרכב.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
נזכיר את הרכב הנמכר היותר בישראל ה Atto3 שלמעשה קבע את הרף אליו מכוונים היבואנים האחרים, וגם הוא עולה כפי שציינו 170.0 אש"ח.
אם שמתם לב למוטיב חוזר, המחיר של כל הדגמים החדשים שציינו כאן עומד על 170,000 ₪, שהפך להיות מחיר הכניסה למגוון דגמים, שעומדים להתחרות על ליבו של הצרכן, גם אם הם לא מתחרים באותו הסגמנט. מה שהיה לפני חמש שנים בסביבות ה 135.0 אש"ח, הפך היום, כמה ימים לפני תחילת 2025 למחיר של 170.0 אש"ח. מי שינסה להסביר את הרף החדש באינפלציה, נציין כי אם נצמיד את ה 135.0 אש"ח למדדים מ 2019, נקבל קצת מעל 150.0 אש"ח.
יש לציין בהוגנות כי רכב שנרכוש היום ב 170.0 אש"ח יהיה איכותי יותר, מאובזר הרבה יותר ובעיקר בטוח הרבה יותר עם מערכות בטיחות אקטיביות מגוונות. גם יסביר חלק מהרף החדש אליו התרגלנו.
בתחילת 2025, ייקבע רף חדש, וגבוה יותר. המע"מ יעלה ל 18% כך שרכב שעלה 170.0 אש"ח ב 17% מע"מ, כבר יעלה 171,500 ₪ ב 18% מע"מ, עכשיו נתבל בנוסחת המס הירוק החדשה, ובמס על החשמליות שיעלה מ 35% ל 45% ולא נתפלא אם התבשיל הזה יביא לנו רף חדש שיהיה בסביבת המחיר של 180.0 אש"ח לרכב.
- 9.ברק 07/12/2024 00:07הגב לתגובה זועם ישראל הוא עם של פראיירים. היבואנים עושים בוחטות על חשבונו.
- 8.חחחחחח 06/12/2024 20:12הגב לתגובה זורוצו רוצו בהמוניכם לקנות רכב ''חדש'' שעמד מ2023 בשמש באילת. חבורת פגועי מוח שחיים בפוזה והלוואות. עם ישראל חי!!
- 7.איציק 06/12/2024 18:31הגב לתגובה זוהדולר והאירו הוזלו לאחרונה ב כ 5% .. משום מה זה לא מגיע למחירי המכוניות .. אבל אם הם היו מתייקרים מייד היינו רואים עליות מחירים
- 6.שלומי 06/12/2024 14:41הגב לתגובה זומה עם עלויות המימון? לפני 3 שנים רבית 0 והמימון היה פריים מינוס חצי. ויוה ארגנטינה
- 5.ג'יפאי 05/12/2024 22:59הגב לתגובה זועם 100אלף שחסכתי אני יכול לקנות דלק ל-5 שנים קדימה.
- 4.אזרח יהודי 05/12/2024 19:08הגב לתגובה זוכבר הובן שיש צוות מהשמאל ומאירן שמנסה להפיל את ביבי כל נושא מוסט להנדסת מודעות. כבר לא מגיבים על הנושא.
- 3.רציתם מלך תהיו עבדים 05/12/2024 14:07הגב לתגובה זואין שום דרך אחרת להסביר למה במשך 2 עשורים הצביעו רק למי שפוגע בכלכלה
- 2.תודו גם לממונה על התחרות (ל"ת)מחכה לשיתוקה כבר 05/12/2024 12:52הגב לתגובה זו
- 1.אופיר מורן 05/12/2024 08:27הגב לתגובה זוכך תוכלו לנסוע בפקקים הגוברים והולכים , כאשר מסביבכם אשפה, כיעור וזיהום. תוך כדי, תממנו את ממשלת הזדון העלובה ביותר בתולדות המדינה, ואת הסגמנטים הבטלנים המתרבים אקספוננציאלית , ומדרדרים את המדינה למעמד של רפובליקת בננות. עם ישראל חי וביחד ננצח
- בערך חצי מהמחיר של הרכב הולך בכלל למדינה באופן ישיר (ל"ת)אוהד 08/12/2024 09:23הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
