Junior
צילום: יצרן

170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש

כתבנו לא מעט על ההתייקרות של כלי הרכב בישראל. מספר הודעות לעיתונות, כמה השקות של כלי רכב, ורישומים של יבואנים במשרד התחבורה גרמו לנו להבין ש 170,000 ש"ח הוא הרף החדש לרכב מיינסטרים, ולא במקרה זה המחיר של ה BYD Atto3  שכולם רוצים לנגוס בנתח השוק המרשים שהיא תפסה.
יואב פולס | (10)

הרכב הנמכר ביותר ב 2024 בישראל יהיה ה BYD Atto3 שמחירו היה עד לאחרונה החל מ 168,500 ₪, ולאחרונה הוא התייקר ל 170,000 ₪. זה כאמור הרכב הנמכר יותר בישראל. היונדאי אלנטרה המשפחתית ההיברידית הפופולרית עולה כבר החל מ 176,000 ₪.

אם גם אתם זוכרים תקופות בה קורולה עלתה בסביבות 135.0 אש"ח, ויונדאי איוניק כמה שקלים יותר, אתם לא ממש מבוגרים. זה היה לפני חמש שנים, וסביבת המחיר הזו היתה המחיר בו יכולתם לרכוש משפחתית טובה. לא פרימיום, לא כמעט פרימיום אבל קורולה או איוניק היברידי הן בהחלט משפחתיות מצוינות.

אבל זה כאמור היה בעבר המאוד רחוק, וצריך לזכור כי גם המס על כלי הרכב ההיברידיים עלה ואין היום הטבת מס קניה על כלי רכב היברידיים, אבל לא על זה אנחנו רוצים להצביע הפעם.

הפעם אני מבקש להצביע על הרף החדש שנקבע על מחיר של 170,000 ₪ לרכב מיינסטרים שאמור להימכר בכמויות גדולות, באלפי יחידות ללקוחות פרטיים וגם באלפי יחידות לציי רכב.

לינק & קו 02

 לאחרונה היו מספר השקות של דגמים חדשים בשוק המקומי, כמו הקרוסאובר החשמלי של ליפמוטור ה- C10 שמחירו מתחיל ב 170.0 אש"ח ומיובא על ידי סמלת ומציג מימדים גדולים משמעותית מהמתחרות באותה סביבת מחיר.

השבוע השיקה קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי Lynk&co את ה 02 – קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר של 170.0 אש"ח גם הוא.

בימים אלו רשמה קבוצת סמלת גם את האלפא ג'וניור החדשה, קרוסאובר יפהפה ולא גדול גם הוא במחיר של 170.0 אש"ח לדגם הבנזין היברידי קל, או 190.0 אש"ח לדגם החשמלי. מחירים אלו של הג'וניור הם מה שנרשם במשרד התחבורה, ויכולים להשתנות עם השקת הרכב.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ליפמוטור C10

נזכיר את הרכב הנמכר היותר בישראל ה Atto3 שלמעשה קבע את הרף אליו מכוונים היבואנים האחרים, וגם הוא עולה כפי שציינו 170.0 אש"ח.

אם שמתם לב למוטיב חוזר, המחיר של כל הדגמים החדשים שציינו כאן עומד על 170,000 ₪, שהפך להיות מחיר הכניסה למגוון דגמים, שעומדים להתחרות על ליבו של הצרכן, גם אם הם לא מתחרים באותו הסגמנט. מה שהיה לפני חמש שנים בסביבות ה 135.0 אש"ח, הפך היום, כמה ימים לפני תחילת 2025 למחיר של 170.0 אש"ח. מי שינסה להסביר את הרף החדש באינפלציה, נציין כי אם נצמיד את ה 135.0 אש"ח למדדים מ 2019, נקבל קצת מעל 150.0 אש"ח.

יש לציין בהוגנות כי רכב שנרכוש היום ב 170.0 אש"ח יהיה איכותי יותר, מאובזר הרבה יותר ובעיקר בטוח הרבה יותר עם מערכות בטיחות אקטיביות מגוונות. גם יסביר חלק מהרף החדש אליו התרגלנו.

בתחילת 2025, ייקבע רף חדש, וגבוה יותר. המע"מ יעלה ל 18% כך שרכב שעלה 170.0 אש"ח ב 17% מע"מ, כבר יעלה 171,500 ₪ ב 18% מע"מ, עכשיו נתבל בנוסחת המס הירוק החדשה, ובמס על החשמליות שיעלה מ 35% ל 45% ולא נתפלא אם התבשיל הזה יביא לנו רף חדש שיהיה בסביבת המחיר של 180.0 אש"ח לרכב.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ברק 07/12/2024 00:07
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל הוא עם של פראיירים. היבואנים עושים בוחטות על חשבונו.
  • 8.
    חחחחחח 06/12/2024 20:12
    הגב לתגובה זו
    רוצו רוצו בהמוניכם לקנות רכב ''חדש'' שעמד מ2023 בשמש באילת. חבורת פגועי מוח שחיים בפוזה והלוואות. עם ישראל חי!!
  • 7.
    איציק 06/12/2024 18:31
    הגב לתגובה זו
    הדולר והאירו הוזלו לאחרונה ב כ 5% .. משום מה זה לא מגיע למחירי המכוניות .. אבל אם הם היו מתייקרים מייד היינו רואים עליות מחירים
  • 6.
    שלומי 06/12/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    מה עם עלויות המימון? לפני 3 שנים רבית 0 והמימון היה פריים מינוס חצי. ויוה ארגנטינה
  • 5.
    ג'יפאי 05/12/2024 22:59
    הגב לתגובה זו
    עם 100אלף שחסכתי אני יכול לקנות דלק ל-5 שנים קדימה.
  • 4.
    אזרח יהודי 05/12/2024 19:08
    הגב לתגובה זו
    כבר הובן שיש צוות מהשמאל ומאירן שמנסה להפיל את ביבי כל נושא מוסט להנדסת מודעות. כבר לא מגיבים על הנושא.
  • 3.
    רציתם מלך תהיו עבדים 05/12/2024 14:07
    הגב לתגובה זו
    אין שום דרך אחרת להסביר למה במשך 2 עשורים הצביעו רק למי שפוגע בכלכלה
  • 2.
    תודו גם לממונה על התחרות (ל"ת)
    מחכה לשיתוקה כבר 05/12/2024 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אופיר מורן 05/12/2024 08:27
    הגב לתגובה זו
    כך תוכלו לנסוע בפקקים הגוברים והולכים , כאשר מסביבכם אשפה, כיעור וזיהום. תוך כדי, תממנו את ממשלת הזדון העלובה ביותר בתולדות המדינה, ואת הסגמנטים הבטלנים המתרבים אקספוננציאלית , ומדרדרים את המדינה למעמד של רפובליקת בננות. עם ישראל חי וביחד ננצח
  • בערך חצי מהמחיר של הרכב הולך בכלל למדינה באופן ישיר (ל"ת)
    אוהד 08/12/2024 09:23
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.