ינון מגל בפטריוטים ערוץ 14
צילום: צילום מסך ערוץ 14

חדשות 12 וגיא פלג תובעים את ינון מגל: דרישה לפיצויים של מיליון שקל

המלחמה בין הערוצים - רייטינג, מפרסמים, ובעיקר השפעה על השיח ועל הדעות בציבור; העיתונאים של הערוצים ממשיכים להילחם
חיים בן הקון | (19)
נושאים בכתבה גיא פלג ינון מגל

המלחמה בין ערוץ 12 לערוץ 14 נמשכת. מדובר במלחמה בכמה מישורים. זו מלחמה על השיחה ועל הדעה. ערוץ 12 נתפס כערוץ שמייצג צג אחד של המפה, למרות שהוא היה בעבר היותר רחוק סוג של ערוץ מרכז,   בעוד ערוץ 14 מבטא את הצד השני של המפה הפוליטית. 

מאבק נוסף הוא המאבק על הרייטינג. ערוץ 12 היה חזק מאוד והוא עדיין המוביל, אבל הרייטינג בירידה משמעותית בשנים האחרונות. מנגד, ערוץ 14 מתחזק והוא הפך לערוץ השני בכוחו כשהוא עובר את ערוץ 13 - רשת. 

החשש של ערוץ 12 מירידה נוספת ברייטינג כשבמקביל היא מנסה לפצות על כך במנועי צמיחה נוספים, העיקרי שבהם הוא שירות הסטרימינג FreeTV שבו יש לה כבר מעל 100 אלף מנויים, אך הוא עדיין מפסיד. 

מאבק נוסף בין הערוצים הוא המאבק הכלכלי. ערוץ 12 הוא הערוץ עם הכי הרבה פרסומות והן גם בתמחור היקר ביותר. הערוץ הוא הבית של הגופים המובילים במשק, בעוד שערוץ 14 עדיין לא מצליח להביא את כל המפרסמים, למרות העלייה ברייטינג. 

והמלחמות האלו מגיעות כבר מזמן לעיתונאים של שתי המערכות. עקיצות, ציוצים, ביקורות משני הכיוונים הם עניין בשגרה, וגם תביעות. הנה התביעה האחרונה שבעניין: חדשות 12 והכתב המשפטי גיא פלג הגישו תביעה בסכום של מיליון שקל נגד ינון מגל,  מנחה הפטריוטים בערוץ 14בטענה לפרסומים שקריים ומכפישים שפרסם מגל בחשבונותיו ברשתות החברתיות.

בתביעה, שהוגשה הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, נטען כי מגל פרסם דיווחי שווא חמורים, שכל מטרתם לפגוע בשמם של פלג וחברת החדשות.

 

הפרסום שהצית את הסערה

בתחילת החודש טען מגל בפוסט שפורסם ב-X ובטלגרם כי גיא פלג עצור במשך שבוע במתקן חקירות של שב"כ בעקבות שידור סרטון שפגע, לדבריו, בחיילים וסיכן את החטופים. מגל כתב כי נאסר על פלג לראות עורך דין וכי הוטל צו איסור פרסום על החקירה.

בתביעה של פלג וחדשות 12 נטען כי מדובר בדיווח שקרי לחלוטין, וכי פלג מעולם לא נעצר, לא נחקר על ידי שב"כ, ולא נמנע ממנו מפגש עם עורך דין. בתביעה מלינים על כך שהדיווח של מגל הוא האשמה חמורה שמערערת את אמון הציבור בעיתונות ואת יושרתה של חברת החדשות.

קיראו עוד ב"בארץ"

פלג טוען בתביעה כי הפרסום גרם לגל שמועות שהשפיעו עליו ועל בני משפחתו וסביבתו הקרובה. בנו של פלג, המשרת בטירונות, התקשר לאמו בבהלה לאחר ששמע על הפרסום.

מגל המשיך בפוסט נוסף שפרסם, בו חזר על הטענות והוסיף כי "נתנו לו להיפגש עם עו"ד 😉".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    למה פלג לא נחקר על הפצת הסרטון השקרי שהשמיץ את חיילי צהל (ל"ת)
    הכל פוליטי 18/03/2025 12:50
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 12/05/2025 13:31
    הגב לתגובה זו
    גיא פלג תספר לנו למה העולם ראה בנו כאנסים בגללך
  • 15.
    אנונימי 17/03/2025 23:07
    הגב לתגובה זו
    נו באמת
  • 14.
    לא אתפלא אם גם ינון על הפיירול (ל"ת)
    אנונימי 23/02/2025 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אנונימי 05/02/2025 17:52
    הגב לתגובה זו
    איך אין חקירה על זה שהורסים את החיים של החיילים שלנו
  • 12.
    משאש 14/01/2025 09:16
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 14 בכלל לא ערוץ חדשות כאן רק שקר ואומר שזה ערוץ של אנשים אמיתיים שאוהבים את ישראל לא נכון דווקא השקר המתמיד הזה הוביל לאותם אירועים שיש לנו היום לעובדה שבכנסת יש אנשים שהמדינה והעם שלהם לא מעוניינים אלא רק מעוניינים בכיסא שלהם
  • 11.
    12 הם פסולת ופלג הוא אסלה שלהם (ל"ת)
    לפיד 25/11/2024 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנטולי 24/11/2024 22:29
    הגב לתגובה זו
    יש להיכנס לבני ברק ולחייל את כל האברכים הפרזיטים
  • 9.
    חסון 24/11/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    לכן קנס כבד עשוי למנוע הישנות שקרים. פלג לא נעצר ולא נחקר.
  • 8.
    [email protected] 24/11/2024 15:09
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל התלוצץ
  • 7.
    R 24/11/2024 14:58
    הגב לתגובה זו
    מה לא בסדר? זה רק דוגמה לשחצנות של הפרקליטות
  • 6.
    לודמילה 24/11/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    מפיץ שקרים ולא מקדם את גיוס האברכים הפרזיטים לצה"ל
  • 5.
    שמואל א 24/11/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    לאורך כל הדרך הם דאגו לא לתת לאזרחים את האמת בצורה ניטרלית אלא מהולה ברעל של דעות אישיות ויצירת פירוד בין עם ישראל .
  • 4.
    גיא אביר הדמוקרטיה מאחל לך ללכת עד הסוף ולהנות מהכסף (ל"ת)
    אל תוותר 24/11/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ZZ 24/11/2024 14:38
    הגב לתגובה זו
    מסוכן מאוד המצב למדינה דמוקרטית - אין מי שמשקף מה קורה , אין מי שנותן דיון עמוק עם היבטים לכאן או לכאן.סוגיות מורכבות הפכו בינריות... אין מי שהעם כולו מאמין לו.., לא טוב!
  • 2.
    יואב 24/11/2024 14:36
    הגב לתגובה זו
    כתבות וכותרות מגמתיות. ערוץ 14, אמיתי, אוהב ישראל. חזקו ואמצו מול בעלי ממון פרוגרסיביים ותקשורת שמאל מגמתית.
  • 14-ערוץ הסמרטוטייאדה (ל"ת)
    יובל123 24/11/2024 14:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ינון מגל קונה לעצמו שם של שקרן מדופלם על ידי הפצת שקרים (ל"ת)
    אמרי 24/11/2024 14:00
    הגב לתגובה זו
  • מוטי 24/11/2024 15:30
    הגב לתגובה זו
    גיא פלג הוא השקרן הגדול...
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.