אלימות פאנל כנס אילת ריקלין תמי רווה
צילום: אלכסנדר כץ

"סומנו עיתונאים - לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה"

כך אמרה יו"ר חדשות 12 תמי רווה בכנס אילת. ריקלין הפנה את האצבע כלפי התקשורת - שמועלת בתפקידה. ג'ודי שלום ניר מוזס הקריאה מה כותבים עליה ברשתות, ונעים זה לא היה
אלכסנדר כץ | (2)

האם הימין אלים יותר כלפי עיתונאים, או ש"שנאת החינם" היא נחלת הכלל? מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת, הציג בדיקה ברשתות החברתיות שנערכה לקראת הסקר על האלימות ברשתות החברתיות, על עיתונאים מכל קצות הקשת הפוליטית סופגים אלימות ואיומים. עוד לפני כן, תיאר כתב ישראל היום באזור חיפה, דניאל סיריוטי, את אותו ערב בו הותקף קשות בשל היותו עיתונאי, לאחר שסיום עבודה עיתונאית.

בתחילת הפאנל סיפרה יו"ר חדשות 12, עו"ד תמי רווה, כי "סומנו עיתונאים ספציפיים, ובוודאי שאנחנו מרגישים את זה. לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה. רק אתמול הקריא לי אוהד חמו (הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, א"כ) את הקריאות נגדו ברשתות החברתיות. אני רוצה להראות עד כמה הכל צבוע. ניקח את הדבר הזה של הקדיש, כשעודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' אמרו מה שאמרו. יכול להיות שהייתה קונוטציה שהם לא התכוונו אליה. לכן אבי וייס (מנכ"ל חדשות 12, א"כ) קרא להם וביקש מהם כי בזמן הזה צריך להיות יותר רגישים. הם אמרו שלא הייתה להם כוונה לפגוע, והם התנצלו בימים שלאחר מכן. אז בתחילה תקופו אותם על מה שאמרו, ולאחר מכן תקפו אותם על זה שהתנצלו. מימין ומשאל אין גבול להסתה. זה מצב שאנחנו חווים אותו ביום יום וזה דבר מדאיג". 

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, סיפר כי ב-2018-2019 עשרת אלפים תלונות מתוך כלל התלונות, עסקו באמירות של מגישים. תלונות זה דבר ראוי, אבל השאלה מה נכתב בתלונות: מאות תלונות הכילו אלימות, ברמה של 'נפגע בו', קללות, 'אשפה אנושית', 'למה הוא (אברמוביץ', א"כ) לא נשרף'". 

אחת הנשים המתוקפות ברשתות החברתיות היא ג'ודי שלום ניר מוזס: "בבוקר אני מקבלת כמעט את כל העיתונים, ואז אני מוציאה את מה שיש לי בטוויטר. אני מקבלת קללות כמו זקנה, מוצצת, וכו'. חלק מפרופילים בלי תמונות או עם תמונות של ביבי. אני רואה חד משמעתית שזה מאורגן. יש גם איומים: תמותי, אני אבוא לגמור אותך, מזוינת - תשרפי בגיהנום, שרמוטה".

כשנשאלה על ידי מנחת הכנס שרון כידון האם היא מפחדת והגישה תלונה במשטרה, ענתה שלום ניר מוזס: "אני פוחדת רק מהילדים שלי וממחלות שאין להן מרפא. אני אומרת שזה שיש גוף מאורגן שמרשה לעצמו לדבר ככה, זה אותם טקסטים. זה לא מזיז לי מה שכותבים לי. גם אם האנשים האלה שמארגנים את זה, יש דבר לתקוף ולבקר, אבל שפת הביבים האלה זה עלוב".

שמעון ריקלין, איש ערוץ 20, התאמץ לא להתפרץ לדבירהם של חברי הפאנל, אבל כשקיבל את זכות הדיבור, הוא התקשה לסיים את דבריו בשל הפרעות: לדבריו, "אני הולך ברחוב בתל אביב, העיר בה אני עובד, וסופג קללות ולפעמים גם דחיפות. ממה ששמעתי עד עכשיו נשמע כאילו הכל בסדר, חדשות 12 בסדר גמור. האם הציבור מטומטם? התקשורת לא מועלת בתפקיד שלה? לציבור נמאס מזה. כשאתם (פונה לרווה, א"כ) שמים באולפן שישי 5 גברים מהשמאל, ומשחילים את עמית סגל כי חייבים מישהו עם כיפה, אז אתם בוגדים בציבור".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם בפנל הזה,כמו בחדשות 2,ששה מהשמאל וכיפה 1 לקישוט . (ל"ת)
    תקשורת פוליטית 12/11/2019 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלמה 11/11/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    רק ארדואן יודע לטפל בטפילים האנטישמיים בתקשורת בפרקליטות זמנם מתחיל להיגמר רייטינג החדשות בתחתית לא לעסוק אותם לרדוף אותם עד לגרמניה וכל הזמן להציק להם עד לחושך
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.