אלימות פאנל כנס אילת ריקלין תמי רווה
צילום: אלכסנדר כץ

"סומנו עיתונאים - לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה"

כך אמרה יו"ר חדשות 12 תמי רווה בכנס אילת. ריקלין הפנה את האצבע כלפי התקשורת - שמועלת בתפקידה. ג'ודי שלום ניר מוזס הקריאה מה כותבים עליה ברשתות, ונעים זה לא היה
אלכסנדר כץ | (2)

האם הימין אלים יותר כלפי עיתונאים, או ש"שנאת החינם" היא נחלת הכלל? מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת, הציג בדיקה ברשתות החברתיות שנערכה לקראת הסקר על האלימות ברשתות החברתיות, על עיתונאים מכל קצות הקשת הפוליטית סופגים אלימות ואיומים. עוד לפני כן, תיאר כתב ישראל היום באזור חיפה, דניאל סיריוטי, את אותו ערב בו הותקף קשות בשל היותו עיתונאי, לאחר שסיום עבודה עיתונאית.

בתחילת הפאנל סיפרה יו"ר חדשות 12, עו"ד תמי רווה, כי "סומנו עיתונאים ספציפיים, ובוודאי שאנחנו מרגישים את זה. לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה. רק אתמול הקריא לי אוהד חמו (הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, א"כ) את הקריאות נגדו ברשתות החברתיות. אני רוצה להראות עד כמה הכל צבוע. ניקח את הדבר הזה של הקדיש, כשעודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' אמרו מה שאמרו. יכול להיות שהייתה קונוטציה שהם לא התכוונו אליה. לכן אבי וייס (מנכ"ל חדשות 12, א"כ) קרא להם וביקש מהם כי בזמן הזה צריך להיות יותר רגישים. הם אמרו שלא הייתה להם כוונה לפגוע, והם התנצלו בימים שלאחר מכן. אז בתחילה תקופו אותם על מה שאמרו, ולאחר מכן תקפו אותם על זה שהתנצלו. מימין ומשאל אין גבול להסתה. זה מצב שאנחנו חווים אותו ביום יום וזה דבר מדאיג". 

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, סיפר כי ב-2018-2019 עשרת אלפים תלונות מתוך כלל התלונות, עסקו באמירות של מגישים. תלונות זה דבר ראוי, אבל השאלה מה נכתב בתלונות: מאות תלונות הכילו אלימות, ברמה של 'נפגע בו', קללות, 'אשפה אנושית', 'למה הוא (אברמוביץ', א"כ) לא נשרף'". 

אחת הנשים המתוקפות ברשתות החברתיות היא ג'ודי שלום ניר מוזס: "בבוקר אני מקבלת כמעט את כל העיתונים, ואז אני מוציאה את מה שיש לי בטוויטר. אני מקבלת קללות כמו זקנה, מוצצת, וכו'. חלק מפרופילים בלי תמונות או עם תמונות של ביבי. אני רואה חד משמעתית שזה מאורגן. יש גם איומים: תמותי, אני אבוא לגמור אותך, מזוינת - תשרפי בגיהנום, שרמוטה".

כשנשאלה על ידי מנחת הכנס שרון כידון האם היא מפחדת והגישה תלונה במשטרה, ענתה שלום ניר מוזס: "אני פוחדת רק מהילדים שלי וממחלות שאין להן מרפא. אני אומרת שזה שיש גוף מאורגן שמרשה לעצמו לדבר ככה, זה אותם טקסטים. זה לא מזיז לי מה שכותבים לי. גם אם האנשים האלה שמארגנים את זה, יש דבר לתקוף ולבקר, אבל שפת הביבים האלה זה עלוב".

שמעון ריקלין, איש ערוץ 20, התאמץ לא להתפרץ לדבירהם של חברי הפאנל, אבל כשקיבל את זכות הדיבור, הוא התקשה לסיים את דבריו בשל הפרעות: לדבריו, "אני הולך ברחוב בתל אביב, העיר בה אני עובד, וסופג קללות ולפעמים גם דחיפות. ממה ששמעתי עד עכשיו נשמע כאילו הכל בסדר, חדשות 12 בסדר גמור. האם הציבור מטומטם? התקשורת לא מועלת בתפקיד שלה? לציבור נמאס מזה. כשאתם (פונה לרווה, א"כ) שמים באולפן שישי 5 גברים מהשמאל, ומשחילים את עמית סגל כי חייבים מישהו עם כיפה, אז אתם בוגדים בציבור".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם בפנל הזה,כמו בחדשות 2,ששה מהשמאל וכיפה 1 לקישוט . (ל"ת)
    תקשורת פוליטית 12/11/2019 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלמה 11/11/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    רק ארדואן יודע לטפל בטפילים האנטישמיים בתקשורת בפרקליטות זמנם מתחיל להיגמר רייטינג החדשות בתחתית לא לעסוק אותם לרדוף אותם עד לגרמניה וכל הזמן להציק להם עד לחושך
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.