אלימות פאנל כנס אילת ריקלין תמי רווה
צילום: אלכסנדר כץ

"סומנו עיתונאים - לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה"

כך אמרה יו"ר חדשות 12 תמי רווה בכנס אילת. ריקלין הפנה את האצבע כלפי התקשורת - שמועלת בתפקידה. ג'ודי שלום ניר מוזס הקריאה מה כותבים עליה ברשתות, ונעים זה לא היה
אלכסנדר כץ | (2)

האם הימין אלים יותר כלפי עיתונאים, או ש"שנאת החינם" היא נחלת הכלל? מני אברהמי, מנכ"ל קבוצת יפעת, הציג בדיקה ברשתות החברתיות שנערכה לקראת הסקר על האלימות ברשתות החברתיות, על עיתונאים מכל קצות הקשת הפוליטית סופגים אלימות ואיומים. עוד לפני כן, תיאר כתב ישראל היום באזור חיפה, דניאל סיריוטי, את אותו ערב בו הותקף קשות בשל היותו עיתונאי, לאחר שסיום עבודה עיתונאית.

בתחילת הפאנל סיפרה יו"ר חדשות 12, עו"ד תמי רווה, כי "סומנו עיתונאים ספציפיים, ובוודאי שאנחנו מרגישים את זה. לא בכדי הוצמדה לגיא פלג אבטחה. רק אתמול הקריא לי אוהד חמו (הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, א"כ) את הקריאות נגדו ברשתות החברתיות. אני רוצה להראות עד כמה הכל צבוע. ניקח את הדבר הזה של הקדיש, כשעודד בן עמי ואמנון אברמוביץ' אמרו מה שאמרו. יכול להיות שהייתה קונוטציה שהם לא התכוונו אליה. לכן אבי וייס (מנכ"ל חדשות 12, א"כ) קרא להם וביקש מהם כי בזמן הזה צריך להיות יותר רגישים. הם אמרו שלא הייתה להם כוונה לפגוע, והם התנצלו בימים שלאחר מכן. אז בתחילה תקופו אותם על מה שאמרו, ולאחר מכן תקפו אותם על זה שהתנצלו. מימין ומשאל אין גבול להסתה. זה מצב שאנחנו חווים אותו ביום יום וזה דבר מדאיג". 

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, סיפר כי ב-2018-2019 עשרת אלפים תלונות מתוך כלל התלונות, עסקו באמירות של מגישים. תלונות זה דבר ראוי, אבל השאלה מה נכתב בתלונות: מאות תלונות הכילו אלימות, ברמה של 'נפגע בו', קללות, 'אשפה אנושית', 'למה הוא (אברמוביץ', א"כ) לא נשרף'". 

אחת הנשים המתוקפות ברשתות החברתיות היא ג'ודי שלום ניר מוזס: "בבוקר אני מקבלת כמעט את כל העיתונים, ואז אני מוציאה את מה שיש לי בטוויטר. אני מקבלת קללות כמו זקנה, מוצצת, וכו'. חלק מפרופילים בלי תמונות או עם תמונות של ביבי. אני רואה חד משמעתית שזה מאורגן. יש גם איומים: תמותי, אני אבוא לגמור אותך, מזוינת - תשרפי בגיהנום, שרמוטה".

כשנשאלה על ידי מנחת הכנס שרון כידון האם היא מפחדת והגישה תלונה במשטרה, ענתה שלום ניר מוזס: "אני פוחדת רק מהילדים שלי וממחלות שאין להן מרפא. אני אומרת שזה שיש גוף מאורגן שמרשה לעצמו לדבר ככה, זה אותם טקסטים. זה לא מזיז לי מה שכותבים לי. גם אם האנשים האלה שמארגנים את זה, יש דבר לתקוף ולבקר, אבל שפת הביבים האלה זה עלוב".

שמעון ריקלין, איש ערוץ 20, התאמץ לא להתפרץ לדבירהם של חברי הפאנל, אבל כשקיבל את זכות הדיבור, הוא התקשה לסיים את דבריו בשל הפרעות: לדבריו, "אני הולך ברחוב בתל אביב, העיר בה אני עובד, וסופג קללות ולפעמים גם דחיפות. ממה ששמעתי עד עכשיו נשמע כאילו הכל בסדר, חדשות 12 בסדר גמור. האם הציבור מטומטם? התקשורת לא מועלת בתפקיד שלה? לציבור נמאס מזה. כשאתם (פונה לרווה, א"כ) שמים באולפן שישי 5 גברים מהשמאל, ומשחילים את עמית סגל כי חייבים מישהו עם כיפה, אז אתם בוגדים בציבור".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גם בפנל הזה,כמו בחדשות 2,ששה מהשמאל וכיפה 1 לקישוט . (ל"ת)
    תקשורת פוליטית 12/11/2019 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלמה 11/11/2019 21:51
    הגב לתגובה זו
    רק ארדואן יודע לטפל בטפילים האנטישמיים בתקשורת בפרקליטות זמנם מתחיל להיגמר רייטינג החדשות בתחתית לא לעסוק אותם לרדוף אותם עד לגרמניה וכל הזמן להציק להם עד לחושך
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״