קומקאסט מפצלת את הערוצים שלה - מה יהיה עם CNBC ו-MSNBC?
קומקאסט COMCAST CORP הודיעה ביום רביעי על כוונתה לפצל את ערוצי הטלוויזיה בכבלים שלה, כולל CNBC, MSNBC וערוץ E!. ההחלטה מגיעה לאחר שיחות מוקדמות של בכירי החברה בנוגע לאפשרות במסגרת הדוחות האחרונים. נשיא קומקאסט, מייק קוואנו, הסביר כי החברה פועלת להקמת חברה חדשה שתהיה בבעלות בעלי המניות ותתבסס על פורטפוליו הערוצים החזק של החברה.
רשימת הערוצים שכלולים בתכנית
על פי מזכר פנימי, הערוצים שיופרדו כוללים גם את Syfy, Golf Channel, Oxygen ו-USA. עם זאת, ערוץ Bravo יישאר חלק מ-NBCUniversal וימשיך לתמוך בשירות הסטרימינג Peacock. כמו כן, הפרדת הערוצים תכלול גם נכסים דיגיטליים כמו Fandango, Rotten Tomatoes, GolfNow ו-Sports Engine.
במסגרת ההחלטה, הרשת NBC ושירות הסטרימינג Peacock ימשיכו לפעול תחת קומקאסט. החברה מעריכה כי התהליך יימשך כשנה.
מנויי הכבלים עוזבים בעקביות
ההחלטה מגיעה בזמן שבו תופעת ניתוק הכבלים ("cord cutting") ממשיכה לפגוע בתחום הטלוויזיה המסורתית. במהלך הרבעון השלישי, איבדה קומקאסט 365,000 מנויים בתחום הטלוויזיה, וזאת לצד אובדן של כ-4 מיליון לקוחות בתחום הטלוויזיה בתשלום במחצית הראשונה של השנה.
עם זאת, ערוצי הטלוויזיה המסורתיים נותרו מקור הכנסה מרכזי לחברות מדיה. ברבעון השלישי, דיווחה קומקאסט על עלייה של כמעט 37% בהכנסות מתחום המדיה שלה, שהסתכמו ב-8.23 מיליארד דולר, בעיקר הודות לאולימפיאדה.
בניגוד לקומקאסט, דיסני WALT DISNEY הודיעה לאחרונה כי אין בכוונתה להפריד את ערוצי הטלוויזיה שלה, והסבירה כי העלויות הכרוכות בתהליך כזה אינן מצדיקות את התועלת. מנכ"ל וורנר ברוס דיסקברי WARNER BROS. DISCOVERY , דיוויד זאסלב, תיאר את עסקי הטלוויזיה כ"חשובים במיוחד" לחברה, למרות הפסד של 9.1 מיליארד דולר בתחום.
מי יוביל את הפעילות המפוצלת?
את החברה החדשה תוביל הנהלה חדשה בראשות מארק לזארוס, כיום יו"ר קבוצת המדיה של NBCUniversal, ואנאנד קיני שישמש כסמנכ"ל כספים וסמנכ"ל תפעול. מנכ"ל קומקאסט, בריאן רוברטס, ימשיך להחזיק בזכויות ההצבעה והנכסים הכלכליים בחברה, אך לא ישמש בתפקיד ניהולי או בדירקטוריון.
פיצול הערוצים מאפשרת לחברה החדשה גמישות למיזוגים פוטנציאליים עם רשתות אחרות או מכירה לקרנות פרטיות. בשנה הקרובה ייבחנו הסכמי רישוי בין NBC לחברה החדשה, ובפרט, ייקבע אם CNBC ו-MSNBC ימשיכו לשתף פעולה עם NBC News.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
NBCUniversal, שתישאר חלק מקומקאסט, תתמקד בשימור כוחן של הרשת NBC, ערוצי הספורט והסטרימינג שלה, כמו Peacock, שהגיעה ל-36 מיליון מנויים בתוך ארבע שנים בלבד. החברה גם מדגישה את המומנטום החיובי של חטיבת הסרטים שלה ואת תכניות הפיתוח של הפארקים והאטרקציות שלה.
מניית קומקסאט נסחרת לפי שווי של 160.9 מיליארד דולר אחרי ירידה של 4% מתחילת השנה ושל 1% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 10 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 9.5 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

