כלל ביטוח ופיננסים וענקית ההשקעות State Street Global Advisors משלבים זרועות
כלל ביטוח ופיננסים משיקה שיתוף פעולה ייחודי עם ענקית ההשקעות State Street Global Advisors המציע לציבור בישראל הזדמנויות השקעה, באמצעות שני מסלולי השקעה חדשים בחו"ל. קבוצת State Street הינה קבוצת בנקאות ושירותים פיננסים גלובלית, שבין היתר, כוללת את בנק State Street, שהינו הבנק השני שהוקם בארה"ב, כבר בשנת 1792 (לפני למעלה מ-230 שנה). הבנק מנהל כ-46.8 טריליון דולר במשמורת, שמהווים כ- 11% מהנכסים הסחירים בעולם. הבנק הינו בנק המשמורת השני בגודלו בעולם.
משה ארנסט, משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה לחיסכון אורך טווח, כלל ביטוח ופיננסים. (צילום: עידן גרוס)
במסגרת שיתוף הפעולה, חברה כלל ביטוח ופיננסים לזרוע ההשקעות של State Street (State Street Global Advisors), המנהלת עבור לקוחותיה כ-4.7 טריליון דולר, ב-58 מדינות בעולם, וידועה ומוכרת מאוד גם במוצרים הפאסיביים שלה, כמו קרנות סל מחקות מדדים,ETF, כדוגמת SPDR S&P 500 ETF (SPY), קרן הסל הגדולה בעולם. שיתוף הפעולה בין State Street לבין כלל ביטוח ופיננסים מנגיש גם ללקוחות פרטיים עם סכומי כסף קטנים שירותי ניהול השקעות ש- State Street מעמידה ברחבי העולם לרשות גופים מוסדיים בעלי תיקי השקעות משמעותיים.
צעד אסטרטגי לשני הגופים
נדב דוד, ראש State Street Global Advisors ישראל ציין: "השותפות עם כלל היא צעד אסטרטגי שמאפשר לנו להרחיב את פעילותנו ולהנגיש את יכולת ניהול ההשקעות המתקדמות והייחודיות של State Street לכל משק בית בישראל. נכון לסוף חודש יוני 2024,State Street Global Advisors הוא הגוף המועדף על־ידי הגופים המוסדיים בישראל, מספר 1 בנתח השוק עם 50 מיליארד שקל השקעה של המוסדיים במוצרי State Street Global Advisors - מהווה כ- 20% מסך ההשקעות של גופים מוסדיים בקרנות זרות.״- כלל ביטוח ופיננסים משיקה את מרכז החוסן של כלל
- כלל הצליחה להרוויח: הכנסות של 6.8 מיליארד שקל ורווח של 40 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נדב דוד, ראש Advisors Global State Street ישראל (צילום: סטייט סטריט)
״אנו מביאים ללקוחות בישראל את מיטב מנהלי ההשקעות הגלובליים שלנו, בעלי ניסיון של למעלה מ- 20 שנה וטראק-רקורד מוכח לאורך משברים כלכליים ותקופות של תנודתיות גבוהה בשווקים.״ הוסיף דוד.
״הבחירה בכלל ביטוח ופיננסים הייתה טבעית עבורנו.״ מסביר דוד ״הקשר העמוק שנבנה לאורך שנים בין State Street לכלל מבוסס על אמון, שיתוף פעולה וערכים משותפים. כלל ביטוח ופיננסים נחשבת לאחד מהגופים המובילים והמוערכים בישראל, ומביאה עמה הבנה מעמיקה של השוק המקומי ויכולת לשרת לקוחות ברמה יוצאת דופן. יחד, אנו מייצרים חוויית לקוח ייחודית – State Street מנהלת את ההשקעות והאסטרטגיות הגלובליות, בעוד כלל מבטיחה שהלקוחות יזכו לשירות אישי ומקצועי״.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
משה ארנסט, משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח בכלל ביטוח ופיננסים: "כלל ביטוח ופיננסים מציבה החל מהיום סטנדרט חדש בעולם ההשקעות, כאשר הבשורה הממשית היא שאנחנו מנגישים את יכולת ההשקעה לכל משקיע מן השורה, זה יכול להיות כל אחת ואחד מאיתנו, ולא רק משקיעים גדולים, וזוהי מהפכה של ממש. שיתוף הפעולה ביןState Street לבין כלל ינגיש ללקוח הפרטי עם סכומי כסף קטנים שירותי ניהול השקעות ש–State Street מעמידה ברחבי העולם לגופים מוסדיים בעלי תיקי השקעות ענקיים, בתיק השקעות ייחודי, שנבנה באופן בלעדי עבור לקוחות כלל. מהלך אסטרטגי זה יוסיף להישגיה של כלל וימשיך לשמור על מובילותה וייחודיותה בשוק הפיננסים, שוק ההופך למתוחכם יותר ויותר משנה לשנה, וזאת, בין היתר, על ידי יצירת מכשירי חיסכון פיננסים בולטים ומגוונים נוספים בחו"ל, המנוהלים על ידי טובי מומחי ההשקעות בעולם, לטובת עמיתי החברה״.
״כלל ביטוח ופיננסים היא גוף מוסדי מוביל בישראל המנהל כ-350 מיליארד נכסים מנוהלים. היה לנו חשוב ליצור חדשנות גם בעולם ההשקעות בחו"ל על ידי גיוון תמהיל תיק ההשקעות והשקת הזדמנויות חדשות לציבור בישראל, ועשינו זאת על ידי חבירה לאחד מבתי ההשקעות המובילים בעולם. מגזין Barron's, מגזין הפיננסים המוביל בארה"ב, דירג במקום הראשון לשנת 2023 את State Street Global Advisors, בקרנות מניות בארה"ב.״ הוסיף ארנסט.
לזרוע ההשקעות שלState Street טכנולוגיות מתקדמות המספקות שירותים מתקדמים ללקוחות, ניתוח נתונים פיננסיים, אינפורמציה על השוק ושירותי טכנולוגיית מידע, לצד צוות מנהלי השקעות ואנליסטים ותיקים ומקצועיים, מהטובים בעולם, בעלי ניסיון רב של כ-20 שנה בממוצע לאורך מחזורי שוק רבים. אלו המנהלים שיהיו אמונים על ניהול כספי העמיתים שיבחרו להשקיע במסלולים החדשים בחו"ל, ואנו מאמינים ביכולתם ובמקצועיותם להשיא תשואות עודפות מותאמות סיכון לעמיתנו".
שני מסלולי השקעה חדשים בחו"ל
במסגרת מוצר החסכון הפיננסי של כלל ביטוח ופיננסים, החברה מציעה שני מסלולי השקעה חדשים בהם תתארח Advisors State Street Global- מסלול כללי, המשלב בין מניות ואג"ח בחו"ל ומסלול מניות חו"ל.
זרוע ההשקעות של State Street בנתה במיוחד עבור לקוחות כלל תיק השקעות ייחודי עם תמהיל השקעות מגוון, שמנוהל באופן אקטיבי. מבנה התיק האופטימלי נועד כדי להשיא לעמיתים תשואה עודפת על השוק.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
