דיסני מפתיעה עם רווחי הסטרימינג ומכה את התחזיות; המניה מזנקת
וולט דיסני WALT DISNEY דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024, שהכו את התחזיות של וול סטריט. החברה רשמה רווח מדולל למניה של 1.14 דולר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.95 דולר, וגבוה מ-0.82 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-22.57 מיליארד דולר, מעל התחזיות של 22.49 מיליארד דולר ובשיפור ניכר מהשנה הקודמת.
תחום הסטרימינג לוהט
גולת הכותרת בתוצאות היא המעבר לרווחיות בתחום הסטרימינג, הכולל את שירותי Disney+, Hulu ו-ESPN+. הרווח התפעולי עמד על 321 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 387 מיליון דולר באותה תקופה בשנה שעברה. המספרים עלו משמעותית על תחזיות האנליסטים, שעמדו על 203 מיליון דולר בלבד.
המעבר לרווחיות בסטרימינג הוא הישג חשוב עבור דיסני, במיוחד לאור המעבר המואץ של צרכנים משירותי טלוויזיה מסורתיים לשירותי סטרימינג. לדברי החברה, היא מצפה לרווח תפעולי של 875 מיליון דולר בתחום זה עד שנת 2025.
צמיחה חלשה בפארקים
למרות ההצלחות בסטרימינג, עסקי הפארקים של דיסני מציגים תמונה מעורבת. הכנסות הפארקים עלו ב-1% ל-8.24 מיליארד דולר, אך הרווח התפעולי צנח ל-1.66 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת השנה שעברה, ואף מתחת לציפיות של 2.31 מיליארד דולר.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החולשה בפעילות הבינלאומית, עם ירידה של 32% ברווח התפעולי, הוסברה בירידה בביקורים ובהוצאות האורחים, בעיקר בשל אולימפיאדת פריז והטייפון בשנגחאי. עם זאת, בארה"ב, רווחי הפארקים עלו ב-5%, המהווים שיפור חיובי לאחר ירידות ברבעון הקודם.
חולשה בפארקים לצד צמיחה בסטרימינג; קרדיט: טוויטר
תחזית אופטימית - תוכניות לעלייה ברווחיות
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דיסני מצפה לצמיחה משמעותית בשנים הקרובות. החברה הודיעה על צפי לצמיחה באחוזים גבוהים חד-ספרתיים ברווח המדולל למניה בשנת 2025, עם עלייה כפולה בשנת 2026 והמשך מגמה זו עד 2027. בנוסף, דיסני מתכננת רכישה חוזרת של מניות בשווי של 3 מיליארד דולר בשנה הבאה, לצד גידול בדיבידנדים שיתאימו לצמיחה ברווחים.
דיסני מתקדמת בבחירת המנכ"ל הבא
דיסני ממשיכה בתהליך החלפת ההנהגה הבכירה, עם מינויו של ג'יימס גורמן, מנכ"ל לשעבר במורגן סטנלי, לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון החל מינואר 2025. גורמן, שהצטרף לדירקטוריון דיסני השנה, מונה גם לראש ועדת התכנון לבחירת המנכ"ל הבא. הוא יחליף את מארק פארקר, שפרש לאחר כהונה של תשע שנים בחברה.
המנכ"ל הנוכחי, בוב אייגר, חזר לדיסני ב-2022 במטרה לייצב את החברה לאחר תקופה מאתגרת תחת הנהגת בוב צ'אפק. אייגר, שנחשב לדמות מרכזית בצמיחתה של דיסני במשך 15 שנים, אמור לסיים את כהונתו בדצמבר 2026. עם זאת, החברה מתכננת להכריז על מחליפו בתחילת 2026, כדי לאפשר מעבר חלק ושקול בתפקידי ההנהגה.
בחירת המנכ"ל הבא נחשבת לצעד קריטי עבור דיסני, במיוחד לאור הביקורת שקיבלה בעבר על תהליך החלפת המנכ"לים. גורמן, עם הניסיון הפיננסי והניהולי שצבר, צפוי להוביל את התהליך באופן שיחזק את מעמדה של דיסני בשוק התחרותי של המדיה והבידור.
שווי השוק של דיסני עומד על 186.2 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-14%, ו-16% ב-12 החודשים האחרונים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.

