
נובו נורדיסק מדווחת על זינוק במכירות תרופת ההרזיה: צמיחה של 48% ברבעון
חברת התרופות הדנית נובו נורדיסק NOVO NORDISK A/S דיווחה על זינוק במכירות תרופת ההרזיה Wegovy, שעקפו את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי. מכירות התרופה הגיעו לכ-2.5 מיליארד דולר, עלייה של 48% לעומת הרבעון הקודם, ולעומת תחזית מוקדמת של 2.29 מיליארד דולר.
נובו נורדיסק; קרדיט: טוויטר
מכירות בסך 10.29 מיליארד דולר
החברה ממשיכה להוביל את שוק תרופות ההרזיה עם Wegovy, בעוד שהיא מתמודדת עם תחרות מצד אלי לילי ELI LILLY & COMPANY , שהשיקה את תרופת ההרזיה שלה, Zepbound, בדצמבר 2023. עם זאת, סך המכירות של נובו נורדיסק ברבעון עמד על 10.29 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי של 10.43 מיליארד דולר. בתגובה לתוצאות, החברה עדכנה את תחזיותיה לשנה כולה, עם צפי לצמיחת מכירות של 23%-27% במטבעות מקומיים, לעומת 22%-28% שצפו קודם לכן. תחזיות הרווח התפעולי שונו לטווח של 21%-27%, לעומת התחזית הקודמת של 20%-28%. העדכונים בתחזיות משקפים את הלחצים התחרותיים בשוק ההשמנה והסוכרת, לצד עלויות משמעותיות להרחבת יכולות הייצור ופיתוח מוצרים חדשים. זו הפעם השנייה השנה שנובו נורדיסק משנה את תחזיותיה, לאחר שבאוגוסט היא הפחיתה את צפי הרווח התפעולי שלה. ברבעון השלישי, הרווח התפעולי עלה ב-26% והסתכם בכ-4.88 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים של 4.85 מיליארד דולר. החברה ציינה כי תחזיותיה משקפות את הציפיות לצמיחה במכירות בצפון אמריקה ובשווקים הבינלאומיים, בעיקר בזכות הגידול בנפח המכירות של מוצרים המבוססים על GLP-1, כגון Ozempic ו-Wegovy. החברה הוסיפה כי העלייה בנפח המכירות בשנים האחרונות, יחד עם מגבלות ייצור מסוימות, תורמות למחסור תקופתי במוצרים ולדיווחים על מחסור בתרופות במספר אזורים גיאוגרפיים. על מנת להתמודד עם האתגרים, נובו נורדיסק משקיעה בהגדלת כושר הייצור שלה בטווח הקצר והארוך. מבחינה אזורית, מכירות החברה בצפון אמריקה עלו ב-22% ברבעון השלישי של 2024 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בארה"ב, השוק המרכזי, עלו המכירות ב-21%, עם גידול של 15% בנפח מוצרי GLP-1. החברה גם ציינה כי היא מובילה בשוק עם נתח של 53.9% במרשמים חודשיים כוללים ו-50% במרשמים למותגים חדשים. בשבוע שעבר, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע כי כל המינונים של Wegovy זמינים כעת בארה"ב, לאחר מחסור מוקדם יותר במינון הנמוך ביותר. בנוסף, מחקר שפורסם באוקטובר הראה כי Ozempic עשוי להפחית את הסיכון לפיתוח מחלת אלצהיימר. שווי השוק של נורדיסק עומד על 488.2 מיליארד דולר. המניה עלתה ב-6.5% מתחילת השנה.
מנית נובו נורדיסק בשנה האחרונה.

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח
AMD Advanced Micro Devices -6.99% פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6
מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.
לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.
מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.
החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.
- הכנסות גילת הסתכמו ב-105 מ' דולר, 17 סנט רווח למניה - מעל הציפיות
- טאבולה עולה בכ-7% בטרום בעקבות דוח רבעוני חזק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים
(מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.

פיוניר: הכנסות של 261 מיליון דולר ברבעון השני - גידול של 9%
חברת התשלומים הדיגיטליים הציגה רווח נקי של 19 מיליון דולר, היקף עסקאות של 21 מיליארד דולר והגדילה את תוכנית רכישת המניות העצמית ל-300 מיליון דולר על רקע ביצועים חזקים ברוב האזורים
חברת התשלומים הדיגיטליים פיוניר Payoneer Global 14.23% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, עם הכנסות של 261 מיליון דולר המהוות גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הגידול נבע מצמיחה בקרב לקוחות עסקים קטנים ובינוניים, אך קוזז חלקית על ידי ירידה של 11% בהכנסות מריבית עקב שיעורי הריבית הנמוכים, למרות הצמיחה של 17% בכספי הלקוחות.
אזור אסיה-פסיפיק הגיע להכנסות של 54 מיליון דולר עם עלייה של 19%, ואמריקה הלטינית רשמה הכנסות של 29 מיליון דולר עם גידול של 18%. באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ההכנסות עמדו על 67 מיליון דולר עם עלייה של 7%. סין היוותה את השוק הגדול ביותר של החברה עם הכנסות של 86 מיליון דולר, גידול של 2% לעומת השנה הקודמת. צפון אמריקה תרמה 25 מיליון דולר להכנסות הכוללות עם גידול של 8%. התפלגות ההכנסות משקפת את הפריסה הגיאוגרפית הרחבה של פעילות החברה ואת ביסוסה בשווקים מגוונים.
כמעט 2 מיליון לקוחות פעילים
מבחינת רווחיות, החברה דיווחה על רווח תפעולי של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 19 מיליון דולר. היקף העסקאות הכולל שביצעה החברה הגיע ל-21 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת השנה הקודמת. שירותי Checkout (לשעבר שירותי סוחרים) הציגו צמיחה של 83% והגיעו להיקף של 218 מיליון דולר, בעוד פעילות B2B גדלה ב-19% והגיעה ל-2.9 מיליארד דולר. תשלומים לחברות גדולות הציגו צמיחה של 15% עם היקף של 5.4 מיליארד דולר.
בסיס הלקוחות של החברה הגיע לכמעט 2 מיליון לקוחות פעילים נכון ל-30 ביוני 2025. מתוכם, 559,000 מוגדרים כלקוחות בפרופיל האידיאלי - אלו שמבצעים בממוצע מעל 500 דולר לחודש. מספר לקוחות הפרופיל האידיאלי גדל ב-2% משנה לשנה, כאשר הלקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר (מעל 10,000 דולר לחודש) רשמו צמיחה של 10%. ההכנסה הממוצעת ללקוח ללא הכנסות מריבית צמחה ב-21% משנה לשנה, והיווה את הרבעון הרביעי ברציפות של צמיחה מעל 20% במדד זה. הצמיחה נבעה מהתחזקות בקרב לקוחות בעלי הערך הגבוה, צמיחה בתחומים עם שיעור הכנסה גבוה יותר כגון B2B, Checkout וכרטיסים, ומיוזמות תמחור שונות שיישמה החברה.
- התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס
- אג"ח קונצרני: למה המרווחים יעלו ואיך לבחור אג"ח טובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כספי הלקוחות שהופקדו אצל פיוניר הגיעו לכ-7.0 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני - עלייה של 17% משנה לשנה. כמו כן, ההוצאות בכרטיסי פיוניר הגיעו לשיא של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 25% משנה לשנה כתוצאה מעלייה בשימוש פר לקוח ומהרחבת השימוש במוצרי החברה השונים.