טים קוק אפל
צילום: אפל
לקראת הדוחות

היום הגדול של אפל מתקרב - מה צפוי לנו?

אפל, אחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם, עומדת לפרסם את דוחותיה  לרבעון, כאשר כל העיניים נשואות אל התוצאות והתחזיות שיכולות לקבוע את כיווני השוק לקראת ההמשך
צלי אהרון | (2)

ניתן לומר שהמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות שיכולות לשדרג את תחושת הביטחון בשוק. עם תחזיות שמנבאות הכנסות של 94.52 מיליארד דולר, אפל APPLE תצטרך להוכיח שהאייפון, המוצר המוביל שלה, ממשיך להניע את הצמיחה, במיוחד לאור החששות מירידה אפשרית בביקוש למכשירים חדשים.

בנוסף, על החברה לספק תחזיות טובות לעתיד כדי לשמור על האופטימיות, שכן נתוני מכירות האייפון לרבעון יהיו קריטיים למימוש הפוטנציאל של המכשיר החדש, האייפון 16. המידע על הביקושים למכשירים חדשים, במיוחד לאור השקת תוכנות מבוססות בינה מלאכותית, יכול להשפיע על התחזיות הכלכליות של החברה לתקופה הקרובה .

אפל עומדת בפני אתגרים בשוק הסלולרי, כאשר חברות כמו AT&T ו-Verizon מדווחות על ירידה בשיעור הלקוחות המעודכנים למכשירים חדשים. מנכ"ל אפל, טים קוק, הכיר בכך בשיחת המשקיעים הקודמת, והדגיש את הקושי בהערכות על שיעורי העדכון במהלך מחזור המוצר.

יחד עם זאת, ההשקה האחרונה של תכונות בינה מלאכותית באייפון עשויה להוות גורם חיובי, ולקדם את העניין במכשירים החדשים. אם אפל תצליח להציג נתונים חיוביים על מכירות ותשואות גבוהות, זה יכול לשדרג את תחושת הביטחון של המשקיעים ולחזק את מניות החברה בשוק. הצלחה זו - אם וכאשר תתרחש, תהיה קריטית במיוחד לאור התחזיות הכלכליות הלא ודאיות, שיכולות להשפיע על כלל תעשיית הטכנולוגיה.

 

תחזיות חיוביות מול חששות

החברה צפויה לדווח על רווח של 1.60 דולר למניה ברבעון, עלייה לעומת 1.46 דולר למניה בשנה שעברה. מכירות האייפון אמורות להגיע ל-45.17 מיליארד דולר, עלייה מהכנסות של 43.8 מיליארד דולר באותו רבעון בשנה הקודמת. למרות התחזיות החיוביות, יש חששות לגבי צמיחה של פחות מ-2% בהכנסות בשנת 2024, מה שמדגיש את הצורך של החברה להוכיח שהצמיחה ממוצרי הבינה המלאכותית שלה תספיק כדי לשמור על ההובלה בשוק.

החברה - בהנהגת המנכ"ל טים קוק מתהדרת בחוזקות רבות, כמו המותג החזק שלה, נאמנות לקוחות גבוהה וטכנולוגיות מתקדמות המשלבות בינה מלאכותית במוצריה. האייפון, שהוא מקור ההכנסות העיקרי שלה, נחשב למוצר מוביל בשוק ונתפס כסמל סטטוס.עם זאת - דבר זה יוצר גם תלות מסוימת במוצר אחד.

היום המכריע של אפל: האם התוצאות יקדמו את המניה או יובילו לירידות?

כאמור,התחזיות מעידות על רווח של 1.60 דולר למניה והכנסות שצפויות לעלות ל-94.52 מיליארד דולר, עם דגש על מכירות האייפון שצפויות להגיע ל-45.17 מיליארד דולר. עם זאת, יש חששות לגבי ירידה בביקוש למכשירים חדשים ועל אפל להוכיח שהצמיחה ממוצרי הבינה המלאכותית שלה, כמו Apple Intelligence, תספיק כדי לשמור על המובילות בשוק.

קיראו עוד ב"גלובל"

הצלחה בתוצאות עשויה להקפיץ את המניה, בעוד שכישלון עלול להוביל לירידות חדות – כל העיניים נשואות אל התוצאות שיכולות לעצב את עתיד החברה בשוק התחרותי

מנייתה של אפל עשויה לעלות אם היא תציג תוצאות כספיות מרשימות, במיוחד אם היא תדווח על עלייה משמעותית במכירות האייפון, המוצר המרכזי שלה. בנוסף, ההשקה המוצלחת של מוצרים חדשים עם טכנולוגיות בינה מלאכותית יכולה לשפר את תחזיות הצמיחה ולחזק את האמון של המשקיעים. אם היא תצליח להציג תחזיות חיוביות להמשך השנה, זה עשוי להוביל לעלייה משמעותית במחיר המניה.

התמקדות בהרחבת קווי המוצרים וההשקעות בחדשנות טכנולוגית תומכת גם היא בצמיחה עתידית, מה שיכול להניע את המניה כלפי מעלה בשוק התחרותי.

מנגד, המניה עשויה להיחשף ללחץ כלפי מטה אם החברה תדווח על תוצאות מאכזבות, במיוחד אם מכירות האייפון לא יעמדו בציפיות המשקיעים. אם התחזיות העתידיות לא יעמדו בציפיות או אם תתפרסמנה הערכות שליליות על הביקוש למוצרים, זה יכול לגרום לירידות במחיר המניה. בנוסף, חששות לגבי תחרות גוברת בשוק הסלולר או בעיות בשרשרת האספקה, כמו חוסרים ברכיבים או עליות במחירי חומרי הגלם, יכולים גם הם להוביל לירידות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא שכחתם איזה פרט קטן..? כאילו..מתי הפרסום? (ל"ת)
    ירון 31/10/2024 20:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה צפוי לנו? או תעלה או תרד (ל"ת)
    גאונות 31/10/2024 20:06
    הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.