בוט שעונה לטלפונים, מסדר חשבונות וסוגר עסקאות - העתיד של שוק העבודה עם סוכני AI
ההתקדמות בפיתוחים הקשורים לבינה מלאכותית פותחת עולם חדש של אפשרויות לארגונים שונים ברחבי העולם. אחד הפיתוחים המעניינים הוא סוכנים אוטומטיים חכמים שיכולים לייעל את פעילותם של צוותי עבודה ולשדרג את ביצועיהם העסקיים באופן משמעותי. הסוכנים החדשים מציבים את העובדים בקדמת הטכנולוגיה, ומציעים פוטנציאל אדיר לשיפור הפרודוקטיביות והיעילות של החברה או העסק.
הפיתוח החדש של מיקרוסופט - Copilot Studio
הפלטפורמה החדשה של מיקרוסופט MICROSOFT מאפשרת לארגונים ליצור סוכני בינה מלאכותית אוטונומיים המותאמים לצרכי הארגון. הסוכנים הללו לא רק מתפקדים ככלי עזר לעובדים, אלא הם גם לומדים ומתאימים את עצמם לסביבת העבודה, פועלים בצורה עצמאית ומשתמשים במידע הזמין להם דרך המערכות איתן העסק עובד.
בינה מלאכותית; קרדיט: Copilot
פלטפורמת ה-Copilot Studio יודעת לפתח ולנהל סוכני AI חכמים, כמו אפליקציות חדשות המתפקדות עצמאית ומבצעות משימות רבות במקביל. סוכנים אלה יכולים להפעיל מנגנונים פשוטים, לבנות אוטומציה של תהליכים עסקיים מורכבים, ואפילו למלא תפקידים כמו טיפול בלידים, עיבוד הזמנות, ניהול שרשראות אספקה ועוד.
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההכרזה של מיקרוסופט על הסוכנים החדשים, הוצגו עשרה סוכנים אוטונומיים שישולבו במערכת Dynamics 365, ויהיו מיועדים להגדיל את היכולות של צוותי מכירות, שירותים פיננסיים וניהול שרשראות אספקה. דוגמאות לכך כוללות את הסוכן לניהול מכירות, אשר מסוגל לעזור לעובדים באוטומציה של תהליכי מכירה, תעדוף לידים ומעקב אחר הלקוחות. הסוכן מבצע מחקר על לידים ומייצר מיילים מותאמים אישית, ובכך מאפשר לאנשי המכירות למקד את זמנם בלקוחות החשובים ביותר.
דוגמה נוספת היא סוכן תקשורת עם ספקים, שנועד לייעל את שרשרת האספקה ולהקטין את הסיכוי לשיבושים. סוכן זה עוקב אחר ביצועי ספקים, מזהה עיכובים בזמן אמת ומבצע את התגובות הנדרשות כדי למנוע תקלות. כך יכולים צוותי הרכש להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר כמו תכנון וקבלת החלטות, ולהשאיר את הניהול השוטף לסוכנים האוטונומיים.
בנוסף, ישנם סוכנים נוספים כמו הסוכן לניהול התאמות פיננסיות, שמסייע לצוותי הכספים בניקוי מערכי נתונים ומפחית את הזמן המושקע בהכנות לדיווחים כספיים. סוכן התאמות חשבון לעומתו פועל עבור רואי חשבון לביצוע אוטומציה של התאמות בין ספרי עזר לספר החשבונות הכללי, ובכך מאיץ את תהליך הסגירה הפיננסית ומשפר את הנראות של תזרים המזומנים.
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
היישומים בשטח
ארגונים כמו מקינזי, Clifford Chance ותומסון רויטרס כבר החלו להשתמש בסוכנים אוטונומיים, ונתונים ראשוניים מראים שיפור מרשים בתפוקה העסקית. לדוגמה, מקינזי הצליחה לקצר את זמן תהליך קליטת הלקוחות החדשים ב-90% ולצמצם את העומס האדמיניסטרטיבי ב-30%.
גם תומסון רויטרס רואה הצלחות כאשר פיתחה סוכן שמאיץ את תהליך הבדיקות המשפטיות ומפחית את זמן הטיפול בחלק מהמשימות בחצי. אלו רק דוגמאות ראשונות לפוטנציאל של סוכני AI חכמים בארגונים, ובשנה הקרובה מיקרוסופט עתידה להשיק עוד סוכנים רבים שיכולים לספק לארגונים יתרון תחרותי משמעותי.
עתיד הבינה המלאכותית בארגונים
מיקרוסופט רואה בסוכנים אוטונומיים חלק בלתי נפרד מעתיד הבינה המלאכותית בעסקים, והחברה ציינה כי היא מחויבת להנגשת הטכנולוגיה הזו ליותר ארגונים בכל רחבי העולם. החברה הדגישה את חשיבות האבטחה והפרטיות בתהליך הפיתוח של הסוכנים הללו, וכל סוכן הנבנה על בסיס הפלטפורמה עומד בסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ופרטיות. על פי הנתונים של מיקרוסופט, סוכנים כמו הקופיילוט מצליחים לשפר ביצועים עסקיים בצורה מרשימה. לדוגמה, צוותי מכירות המשתמשים בסוכנים רואים עלייה של 9.4% בהכנסות לכל מוכר ועלייה של 20% בסגירת עסקאות.
בינה מלאכותית; קרדיט: טוויטר
כ-60% מהחברות ב-Fortune 500 כבר משתמשות בטכנולוגיות הבינה המלאכותית של מיקרוסופט לשיפור הביצועים העסקיים שלהן. חברות גדולות כמו Honeywell ו-Lumen Technologies מציגות תוצאות מרשימות, כאשר Honeywell מעריכה שתפוקת העבודה שלה עלתה בהיקף השקול להוספת 187 עובדים במשרה מלאה.
איך יראה עולם התעסוקה עם סוכני ה-AI החכמים?
ההשפעה של הטמעת הסוכנים האוטונומיים והיכולות החדשות של הבינה המלאכותית על החברות והשוק התעסוקתי היא רחבת היקף. מצד אחד, לחברות נפתחות הזדמנויות יוצאות דופן לשפר את יעילותן, לצמצם עלויות ולשפר את רווחיותן. סוכנים אוטונומיים כמו אלו שמיקרוסופט מציעה יכולים לייעל תהליכים מורכבים, להפחית את הסיכון לטעויות אנוש ולפנות משאבים לטיפול במשימות אסטרטגיות יותר. השימוש בסוכנים יפחית את הצורך בעבודה מונוטונית וחזרתית, וכך יוכל הצוות להתמקד בפרויקטים שמוסיפים ערך ישיר לפיתוח המוצר, לשיפור השירות או לחדשנות. מעבר לכך, הסוכנים מאפשרים לחברות להיות תחרותיות יותר בשוק ולספק שירותים ברמה גבוהה יותר בזמן קצר יותר, מה שיכול להוביל לגידול משמעותי בנתח השוק ובשביעות רצון הלקוחות.
עם זאת, לשימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות בינה מלאכותית יש גם צד מאתגר. השילוב ההולך ומתרחב של סוכנים אוטונומיים במקומות עבודה עלול ליצור חששות בקרב העובדים לגבי עתידם התעסוקתי. ישנה אפשרות שעובדים המבצעים משימות חזרתיות, כמו קליטת נתונים, עיבוד מסמכים או מעקב שוטף, ימצאו את עצמם מחוסרי עבודה כתוצאה מהאוטומציה של התהליכים הללו. תחומים רבים, כמו שירות לקוחות, הנהלת חשבונות ולוגיסטיקה, עשויים לראות צמצום בכוח האדם הנדרש, שכן סוכנים אוטונומיים יכולים לבצע את המשימות הללו במהירות וביעילות רבה יותר.
- 2.המענה הבלתי אנושי 21/10/2024 16:26הגב לתגובה זומה שבזול עולה ביוקר חסכת בן אנוש ומענה כראוי.
- 1.החיים 21/10/2024 16:12הגב לתגובה זואני מפסיק את ההתקשרות עם החברה תהנו משרות נפלא מ AI... נראה אם תשרדו אותו ואם תרצו לקנות שירות מאותה חברה שוב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
