מתקלה להזדמנות: כיצד סנטינל-וואן צומחת בצל המשבר של קראודסטרייק?
בעולם הסייבר, תקלות טכניות עלולות להוביל לשינויים דרמטיים בנוף התחרותי. זה בדיוק מה שקרה כאשר קראודסטרייק CROWDSTRIKE , מובילת השוק, גרמה בטעות לקריסת מחשבי לקוחותיה בקיץ האחרון. תקלה זו פתחה דלת להזדמנות עסקית עבור המתחרים, כאשר סנטינל-וואן סנטינל וואן נראית כמי שמנצלת אותה בצורה המיטבית.
בכנס המשקיעים הראשון שלה, שנערך לאחרונה בלאס וגאס, הציגה סנטינל-וואן כיצד היא מתכוונת לנצל את ההזדמנות הזו ולאתגר את קראודסטרייק בחזיתות רבות. ג'ון דיפוצ'י, אנליסט מחברת Guggenheim, ציין כי "סנטינל-וואן מייצגת את אחת מחברות התוכנה הצומחות ביותר כיום".
מאז התקלה של קראודסטרייק ב-19 ביולי, מניות סנטינל-וואן עלו בכשליש. עם שווי שוק של כ-8 מיליארד דולר, החברה מהווה כעת כעשירית משווי השוק של יריבתה הגדולה. עם זאת, הפוטנציאל לצמיחה נראה משמעותי.
בכנס המשקיעים, הדגישו מנהלי סנטינל-וואן כי התקלה של קראודסטרייק פתחה בפניהם הזדמנויות רבות יותר להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים. שתי החברות מתחרות ישירות בתחום הגנת המחשבים האישיים מפני האקרים, שוק שמוערך בכ-17 מיליארד דולר.
- Reflectiz גייסה 22 מיליון דולר, הודות לסטנדרט אבטחה חדש
- קריית סייבר תוקם בדימונה - ההייטק ינוע דרומה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, הודיעה סנטינל-וואן על שיתוף פעולה משמעותי עם Lenovo, ספקית המחשבים הגדולה בעולם העסקי. על פי ההסכם, התוכנה של סנטינל-וואן תותקן מראש על כל המחשבים שימכרו על ידי Lenovo. צעד זה צפוי לסייע לחברה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום אבטחת נקודות הקצה.
לפי הערכות האנליסטים, כיום סנטינל-וואן מחזיקה בנתח שוק של כ-4% בתחום זה, לעומת 18% של קראודסטרייק ו-26% של מיקרוסופט. עם זאת, יש לציין כי כמחצית מהשוק עדיין מוחזקת על ידי ספקים ותיקים יותר, מה שמותיר מקום רב לצמיחה עבור החברות החדשניות יותר.
האסטרטגיה והיתרונות של סנטינל-וואן
תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל-וואן, הציג בפני האנליסטים את האסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה. לדבריו, מוצרים חדשים על פלטפורמת אבטחת הסייבר הליבתית של החברה יפתחו בפניה שווקים בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד דולר.- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אחד היתרונות התחרותיים המרכזיים של סנטינל-וואן הוא השימוש הנרחב בבינה מלאכותית. החברה הדגימה כיצד מודלים של AI מסייעים לתוכנה שלה להימנע מבעיות עדכון כמו אלו שפגעו בקראודסטרייק. בנוסף, הבינה המלאכותית מאפשרת אוטומציה של מוצרי אבטחת הסייבר של החברה בתחומי המחשוב בענן ורשתות ארגוניות.
הצמיחה המהירה של סנטינל-וואן באה לידי ביטוי גם בנתונים הפיננסיים. החברה צומחת בקצב שנתי של 30%, והפכה לחיובית מבחינת תזרים המזומנים השנה. לפי הערכות האנליסטים, היא צפויה להגיע להכנסות שנתיות ממנויים של מיליארד דולר עד אמצע השנה הבאה.
נסחרת במכפיל של 100
סנטינל-וואן עדיין נסחרת במכפיל רווח גבוה מאוד של כ-100, מה שמעיד על ציפיות גבוהות מאוד לצמיחה עתידית. החברה מתכוונת להשתמש בתזרים המזומנים החיובי להמשך צמיחה, כך שלא צפוי שיפור משמעותי במכפיל הרווח בטווח הקרוב.
למרות זאת, אנליסטים רבים ממליצים על המניה. מאט דזורט מ-Needham, למשל, מעריך כי למניה יש פוטנציאל עלייה של לפחות 20% ב-12 החודשים הקרובים, עם מחיר יעד של 32 דולר.
התחרות בין סנטינל-וואן לקראודסטרייק מדגישה את החשיבות של חדשנות מתמדת בתחום אבטחת הסייבר. שתי החברות מציגות את הפלטפורמות המתקדמות ביותר בשוק, וקצב הצמיחה הגבוה שלהן בונה יתרונות תחרותיים משמעותיים.
הדוחות האחרונים
סנטינל-וואן רשמה לראשונה בדוחותיה האחרונים רווח - אומנם נמוך ועדיין, רווח של 0.01 דולר למניה על הכנסות של 198.93 מיליון דולר. צפי האנליסטים היה לאיזון והכנסות של 197 מיליון דולר.
תזרים המזומנים החופשי עמד על מינוס של 6 מיליון דולר, בעוד הצפי היה למינוס של 9 מיליון. בתחזיתה לשנת 2025, החברה צופה הכנסות של 815 מיליון דולר, לעומת צפי של 813 מיליון.
"הצגנו ביצועים מעל הממוצע בכל המדדים המרכזיים, כולל שיא ברווחיות ובשולי הרווח. אנו ממשיכים להוביל את התעשייה מבחינת טכנולוגיה, צמיחת הכנסות והרחבת מרווחים. הרבעון השני סימן את הרבעון ה-12 ברציפות עם שיפור דו-ספרתי במרווח התפעולי", אמר דייב ברנהרדט, סמנכ"ל הכספים של החברה. "בהתבסס על ביצוע חזק יותר ותנופה עסקית, אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו לשנת הכספים 2025."
החברה נסחרת כעת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית סנטינל-וואן ירדה ב-5% מתחילת השנה וזינקה ב-48% ב-12 החודשים האחרונים.
- 2.סידרה כבר את הכשלים בדיווח הכספי?משמידת ערך מחורבנת. (ל"ת)Bill Hwang 18/10/2024 00:41הגב לתגובה זו
- 1.לחברות ישראליות יש רעיונות גאונים אבל ניהול פיננסי מזעזע... (ל"ת)ז'ורז'יניו 17/10/2024 22:41הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
