ההשקה של אופל גרנדלנד - היתרונות והחסרונות של ה-SUV של אופל
אופל חשפה את הגרנדלנד החדש לתקשורת העולמית, ואפשרה לעיתונאים מכל העולם לנהוג ברכב. גם אנחנו היינו שם. אהבנו - הרכב מצוין; חוששים - מהתמחור בישראל עם תחילת השיווק המקומי
אופל חשפה לתקשורת העולמית את האופל גרנדלנד החדש, וגם ביזפורטל היה שם. ההיסטוריה של הגרנדלנד של אופל קצרה יחסית, כאשר הדגם הושק בעולם בשנת 2017 והיה גירסת אופל לפיג'ו 3008, כלומר קרוסאובר בסגמנט C-SUV.
עכשיו משיקה אופל את הגרנדלנד החדש, ולמעשה למעט השם, לא תמצאו ולו בורג אחד זהה בין שתי המכוניות.
באופל גאים מאוד במשפחת ה SUV השימושית של החברה, החל באופל מוקה הנאה בסגמנט B-SUV דרך האופל פרונטרה שמציג פרשנות שונה לקרוסאובר משפחתי שאינו גדול (ושהוסתר מעינינו באולם ההשקה, ועתה האופל גרנדלנד הגדול כך שלקוח שיכנס לאולם התצוגה של אופל ימצא פתרון לכל דרישת SUV.
הגרנדלנד החדש מרשים מאוד בעיצובו ובמימדיו, והוא למעשה גדל משמעותית בכל מימד. האורך הכולל צמח בכ 18 ס"מ ל 4.65 מטר, בסיס הגלגלים החשוב כל-כך למרווח הפנימי צמחח ביותר מ 10 ס"מ ל 2.795 מטר בגירסת החשמל או 2.784 מטר בגירסת הבנזין, כשעיקר ההבדל נובע מהמתלה האחורי השונה. האופל גרנדלנד החדש עושה שימוש לראשונה באופל בפלטפורמת STLA M של תאגיד סטלנטיס.
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- אופל בלאנס תציע משכנתאות: דירוג האשראי של הלווים לא יהווה תנאי סף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני ממשיך את שפת העיצוב העדכנית של אופל, עם שלושה מאפיינים עיקריים – חזית משולבת לד וחתימת אור ייחודית ומזוהה מאוד, פס עיצוב מודגש מאוד במרכז מכסה המנוע הנמתח ממש מהחזית ועד לשמשה הקדמית, לפס זה המשכיות על הדשבורד בתוך הרכב, ותאורת בלימה אחורית מרכזית בחלקו העליון של הספויילר האחורי. המרכיב השלישי הוא ביטול מוחלט של כל שימוש בכרום ברכב, הן בגלל השפה העיצובית והן בגלל התהליך הכימי הלא ידידותי לסביבה בעת הציפוי בכרום.
פנים הרכב נראה ומודרני, עם מושבים ארגונומיים נוחים מאוד, צג לוח מחוונים בגודל 10'' ומולטימדיה בגודל 16''. באופל עשו בחכמה ולא ויתרו על מתגים פיסיים לשליטה על המזגן, וממשק המשתמש אינטואיטיבי ונוח לשימוש. האיבזור בגרנדלנד נדיב מאוד והוא כולל תצוגה עילית, מנופים להחלפת הילוכים / בלימה רגנרטיבית מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שפע של תאי איחסון, משטח טעינה אלחוטי, חומרים נעימים למגע ועוד.
המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, והוא כולל פתחי ממיזוג מאחור, כמו גם מושב אחורי מפוצל ל 40% / 20% / 40% המאפשר גמישות רבה יותר לניצול המרחב הפנימי.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
האופל גרנדלנד החדש מקבל מספר מערכות הינע כבר עם ההשקה, ועוד שתי מערכות הינע שישולבו בעתיד.
הגירסה החשמלית המלאה מצויידת במנוע יחיד בהספק של 213 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. לגרנדלנד החשמלי שני מארזי סוללות 73Kwh (נטו) או 82Kwh (נטו) המספקים טווחים של 523 ק"מ / 582 ק"מ בהתאמה, בתקן WLTP. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 9 שניות בדרך למהירות סופית של 170 קמ"ש.
את הגרנדלנד החשמלי ניתן להטעין בטעינת AC ב 11Kw או בטעינה DC ב 160Kw לסוללה הקטנה מבין השתיים או 150Kw בסוללה הגדולה יותר.
דגם הבנזין עושה שימוש במנוע 1.2 ליטר בעל שרשרת תזמון, תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים, כפולת מצמדים, אליו משודכת מערכת היברידית קלה. הספק המשולב עומד על 136 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. דגם זה מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 10.2 שניות, ומהירותו המקסימלית 202 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 18.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.
לעתיד מתכננים באופל עוד שתי גירסאות הנעה לגרנדלנד – גירסת Long Range בעלת סוללה בקיבולת 97Kwh וטווח של כ 700 ק"מ וגירסת דואל מוטור עם הנעה כפולה AWD.
בנהיגה מתגלה הגרנדלנד כרכב איכותי ונעים מאוד. הגירסה החשמלית בעלת שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל ואקו, כאשר כל מצב נהיגה מגביל את הספק המנוע באופן שונה, כך שבמצב אקו ההספק עומד על 160 כ"ס, במצב נורמל ההספק עומד על 180 כ"ס, ואילו בספורט מקבלים את מלוא ההספק – 213 כ"ס. על אף האמור, לחיצה חזקה על דוושת התאוצה לטובת האצה חזקה, תשחרר את מלוא ה 213 כ"ס. לגרנדלנד החשמלי גם שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית שהתגלו המעט חלשים מדי לטעמי. לשאלה האם בבלימה רגנרטיבית נדלקים אורות הבלימה, אזי התשובה היא כי רק במצב החזק ביותר יופעלו אורות הבלימה.
לחובתו ניתן לומר כי גם במצב ספורט התאוצות אנמיות משהו, ולא מזכירות את מה שאנחנו מכירים מכלי רכב חשמליים דומים מהמזרח. אם לנסות למצוא בזה נקודה חיובית ניתן לומר שהנוסעים פחות מטולטלים מההאצות החזקות שכלי הרכב החשמליים מציעים.
צריכת החשמל הממוצעת במהלך נהיגת המבחן עמדה על כ 20Kw ל 100 ק"מ, אולם נתון זה צריך להיבדק במבחן ארוך וממצה כאן בישראל.
סה"כ הגרנדלנד החשמלי נעים מאוד לנסיעה, התחושה בו נינוחה, אחיזת הכביש גבוהה, עם זאת משקל הרכבת, מעל 2.1 טון מורגש גם בכביש מהיר, וגם בכבישים מפותלים.
ההפתעה הגדולה היתה עם המעבר לדגם הבנזין עם ההנעה ההיברידית הקלה. למרות שהמנוע חלש משמעותית, הרכב הרגיש הרבה יותר זריז וקליל לנהיגה. מבט קצר בנתונים מגלה שהבדל המשקל בין שני הדגמים עומד על מעל 500 ק"ג, (1600 ק"ג לבנזין 2132 ק"ג לחשמלי) משקל שיוצר פער מורגש מאוד בנהיגה. המנוע מגיב היטב, על הסאונד שהוא מפיק הדעות חלוקות, אבל יש בו משהו יותר נכון, יותר שלם ואחרי נהיגה בו פתאום כל החלקים בפאזל מסתדרים. הוא פשוט נפלא. לא ניתן היה לבחון את צריכת הדלק של הגרנדלנד ההיברידי קל, נתון שייבדק על כבישי ישראל במבחן ממצה. אבל אם אתם שואלים אותי – זו הגירסה הנכונה לרכב.
בתחום הבטיחות האקטיבית, הגרנדלנד מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים, אולם הוא טרם נבחן על ידי ה EuroNcap. הציפייה היא ללא פחות מחמישה כוכבי בטיחות.
לסיכום, האופל גרנדלנד החדש הוא דגם חדש לחלוטין, מתקדם טכנולוגית, מרווח ונוח מאוד. לקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל לישראל יש מכונית מצויינת עם פוטנציאל להיות הצלחה גדולה, הרבה יותר מאותם 1124 גרנדלנדים מהדגם הקודם שנמכרו בישראל.
הסגמנט אליו נכנס הגרנדלנד הוא הצפוף ביותר בשוק, עם התחרות המגוונת ביותר שיש.
המשימה של לובינסקי היא לרתום את היצרן ולתמחר את הרכב באופן שהוא יוכל לתת פייט לתחרות מהמזרח. בתמחור נכון יש ללובינסקי להיט ביד.
- 1.השאלה הקריטית 23/10/2024 17:52הגב לתגובה זוחחח התכוונתי לא אמין.גיר רציף.מנוע רעשני.חלודות.מערכת חשמל פיאט
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
