אופל גרנדלנד 2024
צילום: ביזפורטל

ההשקה של אופל גרנדלנד - היתרונות והחסרונות של ה-SUV של אופל

אופל חשפה את הגרנדלנד החדש לתקשורת העולמית, ואפשרה לעיתונאים מכל העולם לנהוג ברכב. גם אנחנו היינו שם. אהבנו - הרכב מצוין; חוששים - מהתמחור בישראל עם תחילת השיווק המקומי

איציק יצחקי | (1)
נושאים בכתבה אופל גרנדלנד 2024

אופל חשפה לתקשורת העולמית את האופל גרנדלנד החדש, וגם ביזפורטל היה שם. ההיסטוריה של הגרנדלנד של אופל קצרה יחסית, כאשר הדגם הושק בעולם בשנת 2017 והיה גירסת אופל לפיג'ו 3008, כלומר קרוסאובר בסגמנט C-SUV.

עכשיו משיקה אופל את הגרנדלנד החדש, ולמעשה למעט השם, לא תמצאו ולו בורג אחד זהה בין שתי המכוניות.

באופל גאים מאוד במשפחת ה SUV השימושית של החברה, החל באופל מוקה הנאה בסגמנט B-SUV דרך האופל פרונטרה שמציג פרשנות שונה לקרוסאובר משפחתי שאינו גדול (ושהוסתר מעינינו באולם ההשקה, ועתה האופל גרנדלנד הגדול כך שלקוח שיכנס לאולם התצוגה של אופל ימצא פתרון לכל דרישת SUV.

הגרנדלנד החדש מרשים מאוד בעיצובו ובמימדיו, והוא למעשה גדל משמעותית בכל מימד. האורך הכולל צמח בכ 18 ס"מ ל 4.65 מטר, בסיס הגלגלים החשוב כל-כך למרווח הפנימי צמחח ביותר מ 10 ס"מ ל 2.795 מטר בגירסת החשמל או 2.784 מטר בגירסת הבנזין, כשעיקר ההבדל נובע מהמתלה האחורי השונה. האופל גרנדלנד החדש עושה שימוש לראשונה באופל בפלטפורמת STLA M של תאגיד סטלנטיס.

העיצוב החיצוני ממשיך את שפת העיצוב העדכנית של אופל, עם שלושה מאפיינים עיקריים – חזית משולבת לד וחתימת אור ייחודית ומזוהה מאוד, פס עיצוב מודגש מאוד במרכז מכסה המנוע הנמתח ממש מהחזית ועד לשמשה הקדמית, לפס זה המשכיות על הדשבורד בתוך הרכב, ותאורת בלימה אחורית מרכזית בחלקו העליון של הספויילר האחורי. המרכיב השלישי הוא ביטול מוחלט של כל שימוש בכרום ברכב, הן בגלל השפה העיצובית והן בגלל התהליך הכימי הלא ידידותי לסביבה בעת הציפוי בכרום.

פנים הרכב נראה ומודרני, עם מושבים ארגונומיים נוחים מאוד, צג לוח מחוונים בגודל 10'' ומולטימדיה בגודל 16''. באופל עשו בחכמה ולא ויתרו על מתגים פיסיים לשליטה על המזגן, וממשק המשתמש אינטואיטיבי ונוח לשימוש. האיבזור בגרנדלנד נדיב מאוד והוא כולל תצוגה עילית, מנופים להחלפת הילוכים / בלימה רגנרטיבית מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, שפע של תאי איחסון, משטח טעינה אלחוטי, חומרים נעימים למגע ועוד.

המרווח ליושבים מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, והוא כולל פתחי ממיזוג מאחור, כמו גם מושב אחורי מפוצל ל 40% / 20% / 40% המאפשר גמישות רבה יותר לניצול המרחב הפנימי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

האופל גרנדלנד החדש מקבל מספר מערכות הינע כבר עם ההשקה, ועוד שתי מערכות הינע שישולבו בעתיד.

הגירסה החשמלית המלאה מצויידת במנוע יחיד בהספק של 213 כ"ס ומומנט של 35.2 קג"מ. לגרנדלנד החשמלי שני מארזי סוללות 73Kwh (נטו) או 82Kwh (נטו) המספקים טווחים של 523 ק"מ / 582 ק"מ בהתאמה, בתקן WLTP. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 9 שניות בדרך למהירות סופית של 170 קמ"ש.

את הגרנדלנד החשמלי ניתן להטעין בטעינת AC ב 11Kw או בטעינה DC ב 160Kw לסוללה הקטנה מבין השתיים או 150Kw בסוללה הגדולה יותר.  

דגם הבנזין עושה שימוש במנוע 1.2 ליטר בעל שרשרת תזמון, תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים, כפולת מצמדים, אליו משודכת מערכת היברידית קלה. הספק המשולב עומד על 136 כ"ס והמומנט 23.4 קג"מ. דגם זה מאיץ מעמידה ל 100 קמ"ש ב 10.2 שניות, ומהירותו המקסימלית 202 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 18.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

לעתיד מתכננים באופל עוד שתי גירסאות הנעה לגרנדלנד – גירסת Long Range בעלת סוללה בקיבולת 97Kwh וטווח של כ 700 ק"מ וגירסת דואל מוטור עם הנעה כפולה AWD.

בנהיגה מתגלה הגרנדלנד כרכב איכותי ונעים מאוד. הגירסה החשמלית בעלת שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל ואקו, כאשר כל מצב נהיגה מגביל את הספק המנוע באופן שונה, כך שבמצב אקו ההספק עומד על 160 כ"ס, במצב נורמל ההספק עומד על 180 כ"ס, ואילו בספורט מקבלים את מלוא ההספק – 213 כ"ס. על אף האמור, לחיצה חזקה על דוושת התאוצה לטובת האצה חזקה, תשחרר את מלוא ה 213 כ"ס. לגרנדלנד החשמלי גם שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית שהתגלו המעט חלשים מדי לטעמי. לשאלה האם בבלימה רגנרטיבית נדלקים אורות הבלימה, אזי התשובה היא כי רק במצב החזק ביותר יופעלו אורות הבלימה.

לחובתו ניתן לומר כי גם במצב ספורט התאוצות אנמיות משהו, ולא מזכירות את מה שאנחנו מכירים מכלי רכב חשמליים דומים מהמזרח. אם לנסות למצוא בזה נקודה חיובית ניתן לומר שהנוסעים פחות מטולטלים מההאצות החזקות שכלי הרכב החשמליים מציעים.  

צריכת החשמל הממוצעת במהלך נהיגת המבחן עמדה על כ 20Kw ל 100 ק"מ, אולם נתון זה צריך להיבדק במבחן ארוך וממצה כאן בישראל.

סה"כ הגרנדלנד החשמלי נעים מאוד לנסיעה, התחושה בו נינוחה, אחיזת הכביש גבוהה, עם זאת משקל הרכבת, מעל 2.1 טון מורגש גם בכביש מהיר, וגם בכבישים מפותלים.

ההפתעה הגדולה היתה עם המעבר לדגם הבנזין עם ההנעה ההיברידית הקלה. למרות שהמנוע חלש משמעותית, הרכב הרגיש הרבה יותר זריז וקליל לנהיגה. מבט קצר בנתונים מגלה שהבדל המשקל בין שני הדגמים עומד על מעל 500 ק"ג, (1600 ק"ג לבנזין 2132 ק"ג לחשמלי) משקל שיוצר פער מורגש מאוד בנהיגה. המנוע מגיב היטב, על הסאונד שהוא מפיק הדעות חלוקות, אבל יש בו משהו יותר נכון, יותר שלם ואחרי נהיגה בו פתאום כל החלקים בפאזל מסתדרים. הוא פשוט נפלא. לא ניתן היה לבחון את צריכת הדלק של הגרנדלנד ההיברידי קל, נתון שייבדק על כבישי ישראל במבחן ממצה.  אבל אם אתם שואלים אותי – זו הגירסה הנכונה לרכב.

בתחום הבטיחות האקטיבית, הגרנדלנד מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים, אולם הוא טרם נבחן על ידי ה EuroNcap. הציפייה היא ללא פחות מחמישה כוכבי בטיחות.

לסיכום, האופל גרנדלנד החדש הוא דגם חדש לחלוטין, מתקדם טכנולוגית, מרווח ונוח מאוד. לקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל לישראל יש מכונית מצויינת עם פוטנציאל להיות הצלחה גדולה, הרבה יותר מאותם 1124 גרנדלנדים מהדגם הקודם שנמכרו בישראל.

הסגמנט אליו נכנס הגרנדלנד הוא הצפוף ביותר בשוק, עם התחרות המגוונת ביותר שיש.

המשימה של לובינסקי היא לרתום את היצרן ולתמחר את הרכב באופן שהוא יוכל לתת פייט לתחרות מהמזרח. בתמחור נכון יש ללובינסקי להיט ביד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    השאלה הקריטית 23/10/2024 17:52
    הגב לתגובה זו
    חחח התכוונתי לא אמין.גיר רציף.מנוע רעשני.חלודות.מערכת חשמל פיאט
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.