לקראת דוחות קוסטקו - למה לשים לב אצל ענקית הקמעונאות?
הדוחות של רשתות הקמעונאות הגדולות בארה"ב נחשבים למדד עבור יכולת הצריכה של הצרכן האמריקאי. הדוחות של וולמארט וטארגט היו חזקים, מה שמעיד על עוצמה אצל האמריקאים, למרות הריבית הגבוהה, וגם הדוחות של קוסטקו צפויים להיות חזקים. למה לצפות בדוחות?
הצפי לדוחות הקרובים
ראשית, קוסטקו היא לא עוד רשת קמעונאות. היא הרשת הצומחת ביותר, מה שמשתקף גם במניה שלה שעלתה ב-62% בשנה האחרונה, לעומת 50% של מניית וולמארט ו-37% אצל טארגט. בנוסף, קוסטקו פועלת באופן שמהותית שונה מהאופן בו פועלות הרשתות האחות - בשביל לקנות בקוסטקו אתם צריכים להיות חברים במועדון, שכרוך בתשלום של 65 דולר לשנה. הרוכשים אומנם משלמיםאת הסכום עוד לפני שהם שמו מוצר בעגלה, אבל הם עושים זאת כי הם יודעים שקוסטקו היא הרשת הזולה בפער, כך שגם עם עלות המנוי, הקנייה אצלם יותר זולה.
סניף קוסטקו; קרדיט: טוויטר
הדבר העיקרי שעוזר לקוסטקו למכור כל כך בזול הוא כמויות. בקוסטקו תרכשו מוצרים בחבילות גדולות, כמעט בסיטונאות. ככה קוסטקו אומנם מוכרת בזול אבל היא מוכרת יותר.
- וולמארט תאפשר קניות ישירות דרך ChatGPT - המניה קופצת ב-5%
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפי האנליסטים בוול סטריט הוא כי ההכנסות של קוסטקו ברבעון יגדלו ב-1.29% ל-79.96 מיליארד דולר, והרווח למניה יעלה ב-12.2% לעומת השנה שעברה, ל-5.69 דולר.
"על רקע תנאים מעורבים בתחום הצריכה הלא-חיונית, אנו מאמינים שמאמצי המסחור של קוסטקו, כולל מגוון אטרקטיבי של רמות מחירים למנוי, תרמו לשיפור משמעותי במגמות בקטגוריות שאינן מזון לאחרונה", כתב האנליסט רופש פאריק מאופנהיימר. מכירות קוסטקו בחנויות זהות צפויות לעלות ב-6.4%, בעוד שמכירות האונליין צפויות לזנק ב-19.63%.
הפרומו - הנתונים של חודש אוגוסט
בחודש אוגוסט, התנועה בסניפי קוסטקו קפצה ב-10.5%, לפי חברת ניתוחי הנתונים Placer.ai. מגזר חנויות הסופר-מרקטים ומועדוני הסיטונאות רשם גידול של 4.9% בתנועת הלקוחות.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
על פי נתונים מקדמיים שפרסמה החברה, היא הציגה עלייה של 7.1% במכירות נטו מהמועדון שלה שהגיעו ל-19.8 מיליארד דולר ברבעון. למרות הביקושים החזקים, המכירות בחנויות זהות רשמו עלייה מתונה יותר של 5%, בהשוואה ל-5.2% בחודש הקודם. הסיבה העיקרית לכך היא הירידה במחירי הדלק, שהשפיעה לרעה על המכירות בשיעור של 1.5%.
בנוסף, במהלך הרבעון קוסטקו העלתה את מחירי המנויים שלה, לרשונה אי פעם. החל מה-1 בספטמבר, דמי החברות ברמת ה-Gold Star של קוסטקו עלו ב-5 דולר ל-65 דולר, בעוד שחברות ברמת Executive עלתה ב-10 דולר ל-130 דולר. ההעלאה צפויה להשפיע על כ-52 מיליון מנויים, כאשר מעט יותר ממחציתם הם חברי Executive. הצפי הוא שההכנסות מדמי החברות יגדלו בשיעורים גבוהים של ספרה אחת עד שתי ספרות נמוכות.
הצריכה האמריקאית חזקה
עד לא מזמן המשקיעים חששו ממצב של כניסה למיתון. החששות נבעו בעיקר מדוחות חלשים של נתוני התעסוקה, אך הנתונים חזרו לרמות מעודדות יותר, וכמובן שהורדת הריבית של 0.5% על ידי הפד' הורידה הרבה מאוד מהלחץ.
בנוסף, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, מכירות הקמעונאות והשירותים בארה"ב בחודש אוגוסט 2024 עמדו על 710.8 מיליארד דולר, עלייה קלה של 0.1% לעומת חודש יולי 2024. למרות השיפור הקל בחודש האחרון, קיים גידול שנתי של 2.1% בהשוואה לאוגוסט 2023. הנתונים מעידים כי הרכישות בקמעונאות ממשיכות לעלות בצורה עקבית, למרות העלייה המתונה בקצב החודשי.
המגמה השנתית מראה כי גם בתקופת יוני עד אוגוסט 2024, המכירות עלו ב-2.3% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתון זה מדגיש שהצריכה נמשכת בקצב יציב, גם על רקע אי הוודאות הכלכלית והאתגרים הגלובליים. גם עסקי המזון והמזון לשתייה רשמו עלייה שנתית של 2.7%, מה שמסמל את המשך ההתחזקות של הענף ואת ההתאוששות של היציאה ממשבר הקורונה. עם זאת, העלייה בחודש אוגוסט הייתה מינורית לעומת החודש הקודם.
באופן כללי, הנתונים משקפים יציבות יחסית בשוק הקמעונאי האמריקאי, אך עם מגמה ברורה של עלייה במכירות מקוונות לצד התחזקות ענף המזון והשירותים. למרות שענפים מסוימים חוו ירידות חודשיות, קצב הצמיחה השנתי מראה אופטימיות מסוימת בנוגע לשוק הקמעונאי בשנה הקרובה.
כאמור, הקמעונאיות הגדולות האחרות כמו וולמארט וטארגט כבר דיווחו על תוצאות טובות והראו שהצרכן האמריקאי ממשיך לקנות. לפי צפי האנליסטים והנתונים המקדמיים שפרסמה קוסטקו, נראה שגם היא תדווח על מספרים חזקים ותמשיך את הקו של המתחרות שלה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
