לקראת דוחות קוסטקו - למה לשים לב אצל ענקית הקמעונאות?
הדוחות של רשתות הקמעונאות הגדולות בארה"ב נחשבים למדד עבור יכולת הצריכה של הצרכן האמריקאי. הדוחות של וולמארט וטארגט היו חזקים, מה שמעיד על עוצמה אצל האמריקאים, למרות הריבית הגבוהה, וגם הדוחות של קוסטקו צפויים להיות חזקים. למה לצפות בדוחות?
הצפי לדוחות הקרובים
ראשית, קוסטקו היא לא עוד רשת קמעונאות. היא הרשת הצומחת ביותר, מה שמשתקף גם במניה שלה שעלתה ב-62% בשנה האחרונה, לעומת 50% של מניית וולמארט ו-37% אצל טארגט. בנוסף, קוסטקו פועלת באופן שמהותית שונה מהאופן בו פועלות הרשתות האחות - בשביל לקנות בקוסטקו אתם צריכים להיות חברים במועדון, שכרוך בתשלום של 65 דולר לשנה. הרוכשים אומנם משלמיםאת הסכום עוד לפני שהם שמו מוצר בעגלה, אבל הם עושים זאת כי הם יודעים שקוסטקו היא הרשת הזולה בפער, כך שגם עם עלות המנוי, הקנייה אצלם יותר זולה.
סניף קוסטקו; קרדיט: טוויטר
הדבר העיקרי שעוזר לקוסטקו למכור כל כך בזול הוא כמויות. בקוסטקו תרכשו מוצרים בחבילות גדולות, כמעט בסיטונאות. ככה קוסטקו אומנם מוכרת בזול אבל היא מוכרת יותר.
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- וולמארט מפרסמת דוחות מעורבים - המניה יורדת 3%; האם המניה יקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפי האנליסטים בוול סטריט הוא כי ההכנסות של קוסטקו ברבעון יגדלו ב-1.29% ל-79.96 מיליארד דולר, והרווח למניה יעלה ב-12.2% לעומת השנה שעברה, ל-5.69 דולר.
"על רקע תנאים מעורבים בתחום הצריכה הלא-חיונית, אנו מאמינים שמאמצי המסחור של קוסטקו, כולל מגוון אטרקטיבי של רמות מחירים למנוי, תרמו לשיפור משמעותי במגמות בקטגוריות שאינן מזון לאחרונה", כתב האנליסט רופש פאריק מאופנהיימר. מכירות קוסטקו בחנויות זהות צפויות לעלות ב-6.4%, בעוד שמכירות האונליין צפויות לזנק ב-19.63%.
הפרומו - הנתונים של חודש אוגוסט
בחודש אוגוסט, התנועה בסניפי קוסטקו קפצה ב-10.5%, לפי חברת ניתוחי הנתונים Placer.ai. מגזר חנויות הסופר-מרקטים ומועדוני הסיטונאות רשם גידול של 4.9% בתנועת הלקוחות.
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
על פי נתונים מקדמיים שפרסמה החברה, היא הציגה עלייה של 7.1% במכירות נטו מהמועדון שלה שהגיעו ל-19.8 מיליארד דולר ברבעון. למרות הביקושים החזקים, המכירות בחנויות זהות רשמו עלייה מתונה יותר של 5%, בהשוואה ל-5.2% בחודש הקודם. הסיבה העיקרית לכך היא הירידה במחירי הדלק, שהשפיעה לרעה על המכירות בשיעור של 1.5%.
בנוסף, במהלך הרבעון קוסטקו העלתה את מחירי המנויים שלה, לרשונה אי פעם. החל מה-1 בספטמבר, דמי החברות ברמת ה-Gold Star של קוסטקו עלו ב-5 דולר ל-65 דולר, בעוד שחברות ברמת Executive עלתה ב-10 דולר ל-130 דולר. ההעלאה צפויה להשפיע על כ-52 מיליון מנויים, כאשר מעט יותר ממחציתם הם חברי Executive. הצפי הוא שההכנסות מדמי החברות יגדלו בשיעורים גבוהים של ספרה אחת עד שתי ספרות נמוכות.
הצריכה האמריקאית חזקה
עד לא מזמן המשקיעים חששו ממצב של כניסה למיתון. החששות נבעו בעיקר מדוחות חלשים של נתוני התעסוקה, אך הנתונים חזרו לרמות מעודדות יותר, וכמובן שהורדת הריבית של 0.5% על ידי הפד' הורידה הרבה מאוד מהלחץ.
בנוסף, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב, מכירות הקמעונאות והשירותים בארה"ב בחודש אוגוסט 2024 עמדו על 710.8 מיליארד דולר, עלייה קלה של 0.1% לעומת חודש יולי 2024. למרות השיפור הקל בחודש האחרון, קיים גידול שנתי של 2.1% בהשוואה לאוגוסט 2023. הנתונים מעידים כי הרכישות בקמעונאות ממשיכות לעלות בצורה עקבית, למרות העלייה המתונה בקצב החודשי.
המגמה השנתית מראה כי גם בתקופת יוני עד אוגוסט 2024, המכירות עלו ב-2.3% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתון זה מדגיש שהצריכה נמשכת בקצב יציב, גם על רקע אי הוודאות הכלכלית והאתגרים הגלובליים. גם עסקי המזון והמזון לשתייה רשמו עלייה שנתית של 2.7%, מה שמסמל את המשך ההתחזקות של הענף ואת ההתאוששות של היציאה ממשבר הקורונה. עם זאת, העלייה בחודש אוגוסט הייתה מינורית לעומת החודש הקודם.
באופן כללי, הנתונים משקפים יציבות יחסית בשוק הקמעונאי האמריקאי, אך עם מגמה ברורה של עלייה במכירות מקוונות לצד התחזקות ענף המזון והשירותים. למרות שענפים מסוימים חוו ירידות חודשיות, קצב הצמיחה השנתי מראה אופטימיות מסוימת בנוגע לשוק הקמעונאי בשנה הקרובה.
כאמור, הקמעונאיות הגדולות האחרות כמו וולמארט וטארגט כבר דיווחו על תוצאות טובות והראו שהצרכן האמריקאי ממשיך לקנות. לפי צפי האנליסטים והנתונים המקדמיים שפרסמה קוסטקו, נראה שגם היא תדווח על מספרים חזקים ותמשיך את הקו של המתחרות שלה.

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.