מכינה את הקרקע? פאלו אלטו עם שיתוף פעולה חדש לפני הדוחות
חברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס פאלו אלטו , של ניר צוק, הכריזה היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת SLB, ספקית שירותי טכנולוגיה מובילה בתחום הנפט והגז, אשר בעבר הייתה מוכרת בשם שלומברגר (Schlumberger). שיתוף הפעולה יאפשר שילוב של הפתרונות ומוצרי הסייבר המתקדמים של פאלו אלטו במערכות ובשירותים של SLB.
מנכ"ל SLB, אוליבייה לה פוץ', ציין בהקשר זה כי "באמצעות שיתוף פעולה זה, נוכל להמשיך ולבסס את מעמדנו כשותף הדיגיטלי המועדף עבור לקוחותינו".
ההודעה על שיתוף הפעולה הגיעה בתזמון אידיאלי, ממש לפני פרסום תוצאות החברה לרבעון הרביעי. עם זאת, בוול סטריט קיים חשש כי החברה עלולה להוריד את תחזיות הרווח שלה, על רקע ציפיות גבוהות במיוחד אשר הובילו לעלייה חדה במחיר המניה, שנסחרת כיום ברמה של פי 50 מהתחזית הממוצעת של האנליסטים לרווחי שנת 2025.
דיווחים על מתן הנחות משמעותיות בערוצי המכירה של פאלו אלטו, בשילוב עם היסוס מצד לקוחות להתחייב לפלטפורמת הסייבר המקיפה של החברה, גרמו לפיטר לוין, אנליסט ב-ISI Evercore, לשנות את המלצתו למניית פאלו אלטו ל"מכירה" בשבוע שעבר. לוין הסביר כי לדעתו "קיימת הסתברות גבוהה לכך שהתחזית הראשונית של פאלו אלטו לשנת הכספים 2025 תאכזב את המשקיעים".
האנליסטים צופים כעת כי פאלו אלטו תדווח על הכנסות של 2.16 מיליארד דולר ברבעון יולי, לצד רווח של 1.41 דולר למניה. התחזיות הללו משקפות צפי להכנסות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר ורווח של 5.58 דולר למניה עבור שנת הכספים 2024 כולה.
- Reflectiz גייסה 22 מיליון דולר, הודות לסטנדרט אבטחה חדש
- קריית סייבר תוקם בדימונה - ההייטק ינוע דרומה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חששות המשקיעים מהתחזית
התחזיות העתידיות של פאלו אלטו מהוות מוקד לדאגה בקרב ציבור המשקיעים. בשנה החולפת, קצב הצמיחה של החברה לא עמד בציפיות האופטימיות במספר רבעונים. כעת, התחזית הממוצעת להכנסות בשנת הכספים 2025 עומדת על 9.1 מיליארד דולר, עם רווח מתואם של 6.22 דולר למניה.
שרניק קוטארי, אנליסט מחברת המחקר Baird, ממליץ על "קנייה" של מניית פאלו אלטו. בסקירה שפרסם בשבוע שעבר, קוטארי ציין כי השיחות שקיים עם הנהלת החברה הותירו בו רושם חיובי לגבי פעילותה העסקית. עם זאת, הוא העריך שבמהלך שיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדו"חות, פאלו אלטו תנסה "להתאים את ציפיות השוק בצורה מדויקת יותר, תוך התבססות על מדדים צופי פני עתיד ותחזיות צמיחה ארוכות טווח ברות-קיימא".
התנודתיות שאפיינה את מחיר מניית פאלו אלטו בשבוע האחרון משקפת את חוסר הוודאות והפיזור בציפיות המשקיעים. נראה כי גם אם התוצאות שידווחו יהיו מתחת לצפי, ההכרזה על שיתוף הפעולה עם SLB עשויה לרכך במעט את תגובת השוק ולהאיר באור חיובי את פעילות החברה והאסטרטגיה שלה.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.שיהיה בהצלחה (ל"ת)שלום פיינברג 19/08/2024 22:30הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
