ליאו מסי
צילום: אינטר מיאמי טוויטר

"מרוויח 9 מיליון שקל": הישראלים נוטשים לליגת הכדורגל בארה"ב - זו הסיבה

אחרי עבדה ובריבו, השוק לארה"ב נפתח השנה, גם בגלל מסי. אתמול עברו גם זרים, בוריס אינו ומנואל שואו - כמה מרוויחים הבכירים בליגה הזו, כמה מסי, מי הישראלי שמרוויח 2.448 מיליון דולר בשנה והאם קינדה, שהרוויח פי 2, צריך להתחרט שחזר?
איציק יצחקי | (1)

עד לפני מספר שנים, ישראל וארה"ב רשמו מעברים בודדים של כדורגלנים ממדינה למדינה. המרחק מקשה על הסקאוטים להגיע לכאן ולכן בישראל חותמים בעיקר שחקנים מאירופה ואפריקה. ובכל זאת, השנתיים האחרונות הוכיחו שמעבר לליגת הכדורגל בארה"ב היא לא דבר יוצא דופן. סוכני הכדורגל החלו לעבוד עם סוכנים מארה"ב ולהציע שחקנים לליגה המקומית. השאלה היא למה הישראלים עושים את זה, איך בכלל נפתח השוק בשנתיים האחרונות ומה ההשפעה של מעבר מסי לשם?

משלמים סכומי שיא

אתמול עברו קשר מכבי נתניה ומכבי חיפה, בוריס אינו ומנואל שואו, לדי.סי יונייטד ולדאלאס מליגת ה-MLS. מה שמדהים הוא הסכום ששילמה די.סי יונייטד למכבי נתניה - 2.2 מיליון דולר. דאלאס לקחה את שואו בהשאלה ממכבי חיפה. האחרון נרכש בקיץ ב-1.2 מיליון אירו מלודוגורץ הבולגרית אבל לא ממש מצא את מקומו כאן. לאמריקאים תהיה אופציית רכישה בסכום דומה ובחיפה מקווים שקשר אנגולה יירכש ולא ישוב.

מי שפתח את הדלת לשחקנים רבים מרחבי העולם היה דיוויד בקהאם (עם המעבר ללוס אנג'לס גלאקסי), אבל המעבר הקיץ של ליאו מסי גרם לשחקנים רבים לרצות לעבור לליגה הזאת, כשחלקם יהנה מהחוויה לשחק מולו.

הליגה בארה"ב עלתה לכותרות גם כאן בשל ההצלחה של תאי בריבו (710 אלף דולר לעונה), שהבקיע שלושער באחד ממשחקיו האחרונים והוא כבר עם 6 שערים ב-7 הופעות - נתונים שהיה קשה לו להביא לידי ביטוי גם בישראל. ליאל עבדה ארבעה שערים ובישול. בריבו עבר לפילדלפיה מוולפסברגר האוסטרית. הוא קיבל חוזה לשנתיים וחצי עם אופציה לעונה נוספת, כששכרו נאמד ב-650 אלף אירו.

ליאל עבדה (טוויטר סלטיק)

2.448 מיליון דולר בשנה. ליאל עבדה (טוויטר סלטיק)

האוסטרים קיבלו 1.4 מיליון אירו עבורו. לגבי עבדה, הישראלי עזב את סלטיק לאחר ששרלוט שילמה עבורו 8 מיליון דולר. שכרו של עבדה הוא השכר השלישי בגובהו של שחקן ישראל. הוא מרוויח 2.448 מיליון דולר, כלומר בערך תשעה מיליון שקל בשנה - שכר כמעט בלתי נתפס כשמדובר בשחקן ישראלי. רק מונאס דאבור ומנור סולומון מרוויחים יותר ממנו. לשם השוואה, יש רק ספורטאי ישראלי אחד שמרוויח הרבה יותר מכולם - הכדורסלן דני אבדיה ששכרו נאמ בשנה האחרונה ב-23 מיליון שקל. ליאו מסי מרוויח בארה"ב 20.4 מיליון דולר לעונה.

קינדה מתחרט?

בקיץ האחרון עברו גם שחקני שחקנים אחרים לארה"ב - הזרים וויליאם אגאדה ויוג'ין אנסה, והאמת - הם עושים חייל. אגאדה שבלט בשורות הפועל ירושלים אבל לא היה שחקן מוביל בליגה שלנו הבקיע תשעה שערים בקנזס, כשהשווי שלו צמח ל-2.5 מיליון דולר, אחרי שהיה שווה מאות אלפי דולרים בודדים. אנסה משחק בדאלאס, הקבוצה אליה עבר שואו, ונחשב לשחקן הרכב.

ומה עם שחקנים שיעשו את הדרך לארץ? גדי קינדה חזר אחרי מספר שנים לארץ. הוא הגיע למכבי חיפה, אבל לא הביא לה אליפות בעונה האחרונה. שחקנה של קנזס סיטי, אליה הגיע מבית"ר, בולט אצל הירוקים וינסה העונה להחזיר לה את התואר תחת ברק בכר. קינדה מרוויח כ-450 אלף דולר במכבי חיפה. בארה"ב הוא הרוויח יותר - 918 אלף דולר לעונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חובב מיאמי 23/07/2024 08:07
    הגב לתגובה זו
    נו באמת
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.