באפט מכר מניות של בנק אוף אמריקה - כמה הוא מחזיק היום?
ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B של וורן באפט מכרה מניות של בנק אוף אמריקה בשווי 1.5 מיליארד דולר בימים האחרונים, מדובר בכמות יחסית קטנה של מניות שכן ההחזקה של המשקיע האגדי בבנק עומדת כעת, לאחר המכירה, על 42.9 מיליארד דולר. ברקשייר מכרה כמעט 34 מיליון מניות בימים רביעי עד שישי והיא מחזיקה כעת בכ-999 מיליון מניות.
נראה כי וורן באפט, המפקח על תיק המניות של ברקשייר בשווי של מעל 400 מיליארד דולר, מנצל את העליות האחרונות במניית בנק אוף אמריקה על מנת למממש רווחים בהחזקה השנייה בגודלה של החברה אחרי אפל. מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-7% בחודש האחרון ו-29% מתחילת השנה כשהיא מגיעה לשיא של 52 שבועות של מעל 44 דולר למניה לאחר שדיווחתה על תוצאות טובות לרבעון השני. מגזר הבנקאות כולו בארה"ב נהנה ממגמה חיובית.
הנתח של ברקשייר בבנק אוף אמריקה עומד כעת על 12.8%. החברה של באפט נדרשת לחשוף כל שינוי באחזקותיה תוך שני ימי עסקים כאשר הנתח שלה בחברה מסוימת עולה על 10%.
בשנים האחרונות ברקשייר צמצמה ואף מכרה לחלוטין החזקות במספר חברות בענף הבנקאות כדוגמת וולס פארגו, ג'יי פי מורגן, גולדמן זקס, U.S. Bancorp ובנק אוף ניו יורק.
- "משבר אשראי עלול לגרור גל מכירות כפוי בוול סטריט"
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה האחרונה בבנק אוף אמריקה הפתיעה קלות את וול-סטריט היות ובאפט לא נגע בהשקעה שלו בבנק בעבר כאשר מכר מניות של בנקים אחרים. במהלך הרבעון הראשון ברקשייר צמצמה את ההחזקה באפל ולפי השמועות, המשקיע האגדי הקטין עוד יותר את ההחזקה בענקית הטכנולוגיה גם ברבעון השני. ברקשייר צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון השני ב-3 באוגוסט וכנראה תפרסם באותו היום את דו"ח ה-10K שלה שאמור לספק מידע מעודכן בנוגע להחזקות החברה.
תיק המניות של ברקשייר הגיע לשיא חדש
הודות לזינוק האחרון בהחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B , אפל, הגיע לאחרונה שווי תיק המניות של החברה לשיא חדש של מעל 400 מיליארד דולר. תיק המניות של החברה מהווה בערך 40% משווי השוק של ברקשייר העומד על 936 מיליארד דולר.
התיק של ברקשייר נשלט על ידי אפל APPLE , המייצגת 44% מההחזקות. בנוסף, ברקשייר מחזיקה גם בחברות כמו Kraft Heinz ו-Occidental Petroleum ביותר מ-20% מהמניות. שתי ההחזקות הללו יחדיו שוות כ-25 מיליארד דולר. בין המניות עם הביצועים המנצחים בתיק של ברקשייר ניתן למצוא גם כאמור את בנק אוף אמריקה, ההחזקה השנייה בגודלה ואת אמריקן אקספרס.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אפל נשארה המנוע של תיק המניות של ברקשייר, גם לאחר שבאפט חתך את ההחזקות בענקית הטכנולוגיה ביותר מ-10% ברבעון הראשון של 2024 לכ-790 מיליון מניות. יצרנית האייפון זינקה בעיקר הודות לאסטרטגיית הבינה המלאכותית עליה הכריזה לאחרונה.
הדוחות לרבעון הראשון
ברקשייר האת'ווי דיווחה בתוצאותיה לרבעון הראשון על זינוק ברווח התפעולי לאחר מס של 39% והגיעה לשיא של 11.2 מיליארד דולר דולר, הודות לחוזק בעסקי הביטוח של החברה והכנסות גבוהות מהשקעות. החברה רכשה בחזרה מניות בשווי 2.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת 2.2 מיליארד ברבעון הרביעי.
הרווח הרבעוני שיקף רווחי חיתום בעסקי הביטוח של 2.6 מיליארד דולר, לעומת 911 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהשקעות עלו ל-2.6 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד דולר בשנה שעברה, שיפור המשקף ריביות גבוהות יותר לטווח הקצר ויתרות מזומנים גבוהות יותר.
יתרות המזומנים של החברה המשיכו לצמוח והגיעו אז לשיא של 189 מיליארד דולר, עלייה מ-167.7 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, בעקבות מימוש אחזקות כדוגמת אפל.
- 1.ביזפורטל-למה לאכול לנו את הלב בתחילת השבוע?! (ל"ת)D-BILL 22/07/2024 00:18הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
