פתיחה לדוחות הביג-טק: דוחות טובים של נטפליקס לא מזיזים את המניה
נטפליקס NETFLIX פותחת באופן רשמי את עונת דוחות הביג טק, עם תוצאות שמביסות את תחזיות האנליסטים, ובכל זאת לא משפיעים משמעותית על מחיר המניה במסחר המאוחר. המניה הגיבה תחילה בירידה של כ-2%, ולאחר מכן תיקנה, ובסופו של דבר המסחר המאוחר נסגר ללא שינוי משמעותי במחיר המניה. מתחילת השנה טיפסה המניה במעל 30%.
הרבה מונח על כתיפיהן של ענקיות הטק בעונת הדוחות הקרובה. הנאסד"ק נסחר ביומיים האחרונים בירידות חדות על רקע חשש מהערכות שווי גבוהות מדי, מקשיים גיאופוליטיים, וממעבר להשקעה באפיקים אחרים, ולא מעט אנליסטים מצפים לתיקון. השוק מצפה מענקיות הטק לדוחות לא פחות ממצויינים, וכל פספוס עלול להיתקל בתגובה חריפה.
נטפליקס לא נמנית על השורה הראשונה של ענקיות הטק, אך היא בהחלט בשורה השניה, והיא הראשונה שמפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. התוצאות היכו את התחזיות והחברה בהחלט סיפקה את הצמיחה שציפו ממנה להציג, אבל לא באופן שמפתיע את השוק לטובה או מניע מהלך עולה.
הנתון אולי החשוב ביותר בדוחות הוא צמיחת המשתמשים הרשומים, ופה נטפליקס סיפקה מספרים מרשימים. הדוחות הראו צמיחה של 16%, או 8 מיליון משתמשים חדשים, וכעת מספר המנויים של נטפליקס עומד על 277.7 מיליון משתמשים משלמים ברחבי העולם. הצפי היה לתוספת של 4.5 מיליון משתמשים בלבד. ברבעון המקביל נוספו למצבת המנויים של החברה 5.89 מיליון מנויים חדשים. מניית החברה ירדה באפריל כאשר היא הודיעה כי החל משנת 2025 לא תדווח החברה על מספר המנויים. חלק מהמשקיעים ראו זאת כאות אזהרה להאטה בצמיחת המנויים. דוחות הרבעון השני מערערים את התיזה הזו.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסות טיפסו ב-17% והגיעו ל-9.56 מיליארד דולר, והרווח הנקי טיפס ב-44% ל-2.15 מיליארד דולר, או 4.88 דולר למניה. ממוצע צפי האנליסטים היה להכנסות של 9.5 מיליארד דולר ולרווח נקי של 4.74 דולר למניה, כך שנטפליקס היכתה קלות את תחזיות האנליסטים מבחינת הכנסות ורווחים. תזרים המזומנים החופשי היה 1.21 מיליארד דולר לעומת 1.34 מיליארד ברבעון הקודם - אז ירדו ההוצאות על רקע שביתות השחקנים והתסריטאים. התזרים החופשי היה מתחת לציפיות השוק.
העלייה במספר המנויים והצמיחה בהכנסות וברווח מעידים על כך שהתוכניות העסקיות של החברה, ביניהן הגבלת שיתוף סיסמאות, העלאת מחירי המנויים, ופתיחת אפיק למנוי מבוסס פרסומות, נושאות פרות. החברה ממשיכה להיות מובילת השוק מבחינת ענף הסטרימינג. בנוסף, השקה של כמה סדרות וסרטים מוצלחים במהלך הרבעון, כמו העונה השלישית של הסידרה ברידג'סטון, סייעה להצלחת הביצועים העסקיים ברבעון. בנוסף, החברה גם הזרימה כמה אירועים בשידור חי, כולל ספורט תחום שמייצר הכנסה מפרסומות.
ביחס לרבעון השלישי, בנטפליקס מצפים לצמיחה של 13.9% בהכנסות ל-9.7 מיליארד דולר, קצב צמיחה נמוך יותר מאשר ברבעון הנוכחי, ומעט מתחת לציפיות של וול סטריט ל-9.8 מיליארד דולר. השורה התחתונה לדעתה של החברה תעמוד על 5.1 דולר למניה, מעל הציפיות בשוק לרווח נקי של 4.74 דולר למניה. ביחס לשנת 2024 כולה החברה העלתה את הרף התחתון ל-14% לעומת 13% בצפי הקודם. הטווח העליון נשאר על 15%, כך שאמצע הטווח כעת הוא 14.5% לעומת 14% קודם לכן. עוד עדכנה החברה את הצפי לשולי הרווח השנתיים ל-26% לעומת 25% בתחזית הקודמת.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
