אוהדי נבחרת אוסטריה
צילום: טוויטר רשמי התאחדות אוסטרית

הסוס השחור של היורו - מי אתם, נבחרת אוסטריה וראלף ראנגניק?

המאמן שהתעמת עם רונאלדו במנצ'סטר יונייטד ונחל כישלון חרוץ, סירב לבאיירן מינכן כדי להישאר בנבחרת עימה העפיל ליורו הקודם. הנבחרת האפורה שלו סיימה ראשונה בבית ומשגעת את אירופה
איציק יצחקי | (2)
אף אחד מפרשני היורו, לפחות הבכירים שבהם, לא הימר על נבחרת אוסטריה בתחילת הטורניר. בשום סיטואציה ותחשיב הגיוני, אוסטריה לא הייתה אמורה להעפיל לשלב הבא מבית כל כך קשה - היא פתחה אמנם בהפסד לצרפת, אבל השלישיות מול הולנד ופולין הוכיחו שיש לה עוד הרבה מה למכור בהמשך.   אוסטריה היא הסוס השחור של הטורניר הזה, אולי מי שאמורה להחליף את קרואטיה, שבעבר כונתה כך. אוסטריה היא נבחרת נטולת כוכבים ומשום מה, גם בטורניר הקודם היא הצליחה להעפיל לשמינית גמר, ממקום לא צפוי. אוסטריה הגיעה לגרמניה אחרי שעלתה מבית לא קל, שכלל את בלגיה שסיימה ראשונה. היא פגשה את גרמניה, סלובקיה וטורקיה במשחקי ההכנה ונראתה מעולה אך הפציעות של דויד אלאבה והשוער אלכסנדר שלאגר יצרו בעיה עבורה. על הקווים עומד הגרמני ראלף ראנגניק, 65, שאמנם הצליח בליגה הגרמנית בעבר אבל נכשל במנצ'סטר יונייטד וזכור בעיקר בשל המתיחות עם כריסטיאנו רונאלדו. השדים האדומים בתקופתו, החל מנובמבר 2021 ועד תום העונה ההיא, סיימו במקום השישי עם 58 נקודות - שיא שלילי מאז שקמה הליגה. אחרי פיטוריו של אולה גונאר סולשיאר, יונייטד קיוותה לעידן חדש, אבל נכשלה עם המינוי שלו בגדול. למה נבחרת אנגליה היא אכזבת הטורניר בבתים והאם משהו ישתנה? אחרי ההישג עם אוסטריה בטורניר הקודם, ראנגניק מונה לקדנציה נוספת ואפילו דחה הצעה מבאיירן מינכן בשביל לאמן אותה. בניגוד לחברו, אנדרי הרצוג, שאימן את נבחרת ישראל ורשם כישלון גדול, ראנגניק לא היה שחקן גדול ומהבחינה הזו - נחל כישלון. ראלף ראנגניק (התאחדות הכדורגל האוסטרית טוויטר) הצלחה מסחררת בנבחרת. ראנגניק (התאחדות לכדורגל האוסטרית, טוויטר רשמי) רבים הרימו גבה כשהגיע לנבחרת אחרי מה שזכרו שקרה לו באנגליה. ייתכן שהסירוב לבאיירן לא היה לחינם - אוהדי הקבוצה חתמו על עצומה שקוראת לא למנות אותו. המאמן טען בפני התקשורת כי לא דחה את ההצעה של באיירן אלא פשוט החליט להישאר באוסטריה, אבל ייתכן כי הרקע לכך היה ההתנגדות של האוהדים. המאמן גיבש סביבו חבורה של לוחמים. ההיעדרות של  מריאל מדריד גרמה לכך שהסגל ייראה אפור עוד יותר. אחד הכוכבים הוא מרקו ארנאוטוביץ' מאינטר, הבחור שכבש בפנדל מול פולין, אבל הוא כבר בן 35. לעומתו, מרסל סביצר (30) ששיחק בבאיירן ובמנצ'סטר יונייטד, וכבש את השער השלישי מול הולנד שפתח את החגיגות, חוגג יורו שלישי ונחשב לאחד מכוכבי הנבחרת. שחקנה של ריאל מדריד נחשב לאחד העוגנים הבטוחים בהרכב אחרי שנרכש ב-20 מיליון אירו. פטריק ווימר נחשב גם הוא לאחד הכשרונות הגדולים של הנבחרת. שחקנה של וולפסבורג, 23, שיחק באוסטריה וינה בעברו והופיע גם במדי הנבחרת הצעירה של ארצו. עכשיו, כל החבורה הזאת תנסה להדהים את אירופה. היא חושבת צעד צעד, אבל אולי נראה אותה ברבע הגמר.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אוסטריה המרעננת של היורו העייף... (ל"ת)
    מרקו 26/06/2024 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נבחרת טובה מאיטליה והולנד (ל"ת)
    מתתיהו 26/06/2024 08:41
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.