מנהלי וויקס מממשים: ניר זוהר וליאור שמש ימכרו מניות בהיקף של 13 מיליון דולר
חברת וויקס וויקס נהנתה בשנה האחרונה מזינוק של מעל לפי 2 במחיר מנייתה. בשבוע שעבר היא פרסמה דוחות טובים והמניה קפצה במעל 20% ביום אחד. על רקע הזינוקים, ניר זוהר, נשיא החברה וממייסדיה וליאור שמש סמנכ"ל הכספים בחברה מוכרים מניות בסכום כולל של 13 מיליון דולר.
לקריאה נוספת
> "לא יודע איזה סיכונים הוא יציב בעתיד, אבל בינתיים ה-AI עוזר לנו להעלות תחזיות"
> האם WIX תדע להתמודד עם מהפכת ה-AI?; הדוחות בינתיים טובים
זוהר דיווח על כוונה למכור כ-33 אלף מניות שהוקצו לו מוקף תפקידו בחברה בשנים 2015-2011, בהיקף כולל של כ-5.6 מיליון דולר. שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה ימכור גם הוא מניות (כ-47 אלף), אשר הוקצו לו בשנים 2017-2019, בהיקף כולל של כ-7.75 מיליון דולר. לפני כחודשיים מימשו השניים מניות בהיקף נמוך בהרבה של כ-62 אלף דולר. לפני המימוש האחרון, החזיק זוהר בכ-903 אלף מניות (1.6% מהחברה) ושמש בכ-310 אלף מניות. המימושים, מגיעים לאחר פרסום הדוחות הטובים, במסגרת חלון המימוש האפשרי. לטענת החברה מדובר במימושים אוטומטיים. מעניין שהאוטמט הזה עובד לאחר הזינוק במניה ולא לפני מספר רבעונים שהמניה היתה בחצי מחיר.
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה של המניות מגיעה על רקע העלייה במחירן בשנה האחרונה. מתחילת השנה זינקה מניית וויקס בכ-40%, תוך שהיא משלימה זינוק של כ-120% בשנה האחרונה (12 חודשים), והיא נסחרת כיום במחיר של כ-165 דולר למניה המשקפים לה שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר.
את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם צמיחה של כ-12% בהכנסות שעמדו על כ-419.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח מתואם של 1.29 דולר למניה, לעונת רווח של 91 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. לצד זאת, החברה גם הודיעה כי היא מעלה את תחזיותיה לשנה כולה, וצופה כעת כי תסיים את 2024 עם הכנסות של בין 1.74-1.76 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה של כ-12% (אמצע הטווח) ביחס לשנת 2023. את הרבעון השני היא צופה לסיים עם הכנסות של בין 431-435 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הצמיחה בפעילות העסקית של החברה ובמחיר המניה מגיעה בזמן שמעל וויקס מרחפת עננת החברה. בעוד חלק מהמשקיעים מביעים חשש מפני השפעה לרעה של הטכנולוגיה על פעילות החברה, מנהלי וויקס ולא מעט אנליסטים נשארים אופטימיים. "חלק מהמשקיעים חוששים שתגיע תחרות מכיוון של סטארטאפים המתבססים על AI בתחום של בנית אתרים, אז בואו נדבר על זה. יש הרבה סטארטאפים שמשתמשים ב-AI אבל הם לא מציעים מה שוויקס מציעה. בוויקס אתם יכולים לפנות ללקוחות, לנהל עובדים, מלאים ועוד המון כלים, את כל זה אי אפשר לעשות בחברות סטארטאפ כי אין להם גישה לשירותים האלה, הסביר השבוע סמנכ"ל הכספים של החברה, ליאור שמש.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 6.שביעי 21/07/2024 17:34הגב לתגובה זוחברה הפסדית. הרוויחה משך כל חייה רק רבעון אחד. הנהלה פח.. עובדים שעושים כל היום הפי הפי גוי גוי. אם היו מגייסים בארץ אז לא היו חיים יותר משנה. הכל כסף אמריקאי שקונה מצגות יפות - אבל תכלס האנשים שם רשלנים ויום יבוא והבועה הזו תתפוצץ ואז גם העובדים שם לא ימצאו עבודה כי הם "חונכו" לא לעבוד ולהיות חאפרים.
- 5.מ פ 01/06/2024 18:15הגב לתגובה זומעניין שהאוטמט הזה עובד לאחר הזינוק במניה ולא לפני מספר רבעונים שהמניה "היתה בחצי מחיר." אם יש לך מידע אז תכתוב,אם אין לך מידע אז למה סתם "ללכלך"?
- 4.עמוס 30/05/2024 13:02הגב לתגובה זוהם לא מבינים מה יש להם ביד חברה מדהימה.אולי צריכים לרכוש עוד דירה .לא מסמן כלום אני קונה את מה שהם מוכרים.
- 3.בהצלחה!!! עבדו קשה!! לבריאות!! תהנו!!!!!!!!!! (ל"ת)ישראל 30/05/2024 11:51הגב לתגובה זו
- אכן. פראיירים מימנו להם מצנחי זהב. (ל"ת)Robin Hood 30/05/2024 12:42הגב לתגובה זו
- 2.מעמיס (ל"ת)ביביסט גאה 30/05/2024 10:33הגב לתגובה זו
- 1.לא להיכנס 30/05/2024 09:45הגב לתגובה זומוכרים,תמיד!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
