סלברייט עוקפת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה; המניה עולה בטרום
סלברייט סלברייט המפתחת ומוכרת פלטפורמה לחקירות דיגיטיליות לשוק הציבורי והפרטי, פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-89.6 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת רבעון מקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים שהיה ל-87.8 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-8 סנט לעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 5 סנט למניה.
ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) הסתכמו ב-331.8 מיליון דולר, גידול של 27% מהרבעון המקביל אשתקד החברה הציגה הכנסות ממנויים של 79.2 מיליון דולר, גידול של 29% לעומת רבעון מקביל אשתקד, לצד שיעור שימור הכנסות מלקוחות קיימים בדולרים של 125%.
החברה דיווחה על רווח גולמי GAAP ושולי רווח גולמי של 76.3 מיליון דולר ו- 85.2%, בהתאמה, רווח גולמי Non-GAAP ושולי רווח גולמי של 76.8 מיליון דולר ו- 85.7% בהתאמה, הפסד נקי GAAP של (71.4) מליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 16.9 מליון דולר לצד הפסד נקי למניה בדילול מלא GAAP של 36 סנט. ה-EBITDA מתואם ושולי רווח EBITDA מתואם היו 17.6 מיליון דולר ו- 19.7% בהתאמה.
ב-7 במרץ הכריזה סלברייט על השקת תהליך ההסמכה של פתרונות ה-SaaS שלה להרשאה למכור שירותי ענן לממשל האמריקאי (FedRAMP®). ההסמכה תאפשר ללקוחות הפדרליים של סלברייט להשתמש בפתרונות ה-SaaS של החברה, לזרז ולייעל את תהליכי הרכש שלהם, להימנע מכפילויות השקעה בהערכת הפתרון ולהבטיח יישום עקבי של סטנדרטים לאבטחת מידע. הסמכת FedRAMP מבטיחה גישה מוסדרת להערכת רמת אבטחה, הסמכה וניטור מתמיד למוצרים ושירותי ענן. כחלק מהתהליך סלברייט בחרה בחלוצת שירותי אבטחת הסייבר Coalfire על מנת שתתמוך בפעולות הנדרשות להשלמת התהליך, שסיומו מתוכנן ב- 12 החודשים הבאים.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-14 במרץ השיקה סלברייט את פתרון Cellebrite Endpoint Inspector SaaS אשר מציע ללקוחות במגזר הציבורי, ללקוחות עסקיים ולספקי שירותי eDiscovery יכולות פורנזיקה דיגיטלית המאפשרות איסוף וניתוח של נתונים ממגוון של מכשירים מרוחקים.
"המומנטום העסקי של סלברייט שהחל בשנה שעברה ממשיך גם ברבעון הראשון של 2024", אמרה דנה גרנר, סמנכ"לית הכספים של סלברייט. "הרחבת השורה העליונה, בשילוב עם השקעה מחושבת בטכנולוגיה וביוזמות שיווק (go-to-market) אפשרו לנו להציג רבעון נוסף עם רווחיות משופרת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אנו מצפים להמשיך לרבעון השני עם ARR חזק וגידול בהכנסות, אשר ייצרו EBITDA מתואם גבוה יותר לעומת הרבעון השני של 2023. למרות שאנו בשלב מוקדם יחסית של השנה, אנחנו מאמינים שהחברה בעמדה טובה למימוש יעדיה לשנת 2024 כולה, ומצפים לייצר את מרבית ההכנסות וה-EBITDA המתואם במחצית השניה של השנה."
- 1.אני 25/05/2024 11:16הגב לתגובה זואז למה המניה יורדת
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
