הלילה דוחות אנבידיה - המניה שהיא כבר יותר מרק מניה
אנבידיה NVIDIA COR הפכה בשנה וחצי האחרונות למלכה הבלתי מעורערת של תחום ה-AI. השבבים שהיא מייצרת נחשבים לאבני הבניין והחומר שממנו בנויה מהפכת ה-AI, שעדיין נגלית לנגד עינינו, ובזכות זאת גם המניה של אנבידיה הרקיעה לשחקים, והיא נסחרת כיום במחיר של מעל 950 דולר, כאשר לפני עשור היא הייתה באזור ה-5 דולר בלבד.
מנית אנבידיה ב-12 החודשים האחרונים
הביצועים של אנבידיה בשנים האחרונות לא השתקפו רק במחיר המניה, שעלתה כבר לשווי שוק של 2.35 טריליון דולר, היא גם מיצבה את החברה ואת העומד בראשה כמאסטרים או גורואים של תחום הבינה מלאכותית כולו, כאשר כל אירוע או משפט מעניין שנשמע מטעם החברה או המנכ"ל עשוי להזיז את המניות של כל החברות בתחום למעלה או למטה.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג; קרדיט: אתר החברה
מה הצפי לדוחות הרבעון הראשון?
הערב לאחר נעילת המסחר צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון שלה של השנה והציפיות בהתאם. האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 24.51 מיליארד דולר ורווח של 5.59 דולר למניה. עד כמה הציפיות מהחברה גבוהות? החברה עקפה את הצפי כמעט בכל הדוחות האחרונים, כאשר ב-4 הרבעונים האחרונים היא עקפה את הצפי בשורה התחתונה בממוצע בשיעור של 20%, משמע אם החברה תעקוף את הצפי בפחות מכך, אנו עשויים לראות ירידות במניה.
רוב רובם של הרווחים צפויים להגיע מתחום הדאטה סנטרס החזק, הכולל בתוכו את כל שבבי הבינה המלאכותית של החברה ובהתאם צומח במהירות שיא. תחום זה צפוי להכניס 21 מיליארד דולר, זינוק דרמטי ביחס לכ-4.28 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה שעברה. לעומת זאת, תחום הגיימינג, שהיה בעבר מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, צפוי להכניס 3.5 מיליארד דולר, עלייה מ-2.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
המניות שיעלו אם אנבידיה תעקוף את הצפי
כאמור, אנבידיה גוררת איתה כמעט את כל תחום השבבים והבינה המלאכותית, כך שיש לא מעט חברות שיושפעו, לרעה או לטובה, בהתאם לדוחות של אנבידיה, כאשר אותן חברות הושפעו מהדוחות שלה גם בעבר. ביניהן ניתן למנות את מארוול מארוול , AMD ADVANCED MICRO DEVICES , סופר מיקרו SUPER MICRO COMPUTER INC , סינופסיס SYNOPSYS , ורטיב VERTIV HOLDINGS LLC. ואדבנטסט היפנית כולן עלו בעבר בין 6%-33% אחרי דוחות חזקים של אנבידיה, ותנועות דומות צפויות במניות גם אחרי הדוחות הקרובים.
סופר מיקרו למשל היא חברת שבבים שהפכה לאחת הזוכות הגדולות מהתיאבון של וול סטריט להשקעות בבינה מלאכותית. המניה שלה זינקה ביותר מ-900% בשנה האחרונה. החברה בונה שרתי מחשב המכילים מעבדים גרפיים (GPUs) המכילים שבבי בינה מלאכותית שאנבידיה מתכננת. המניה קפצה ב-33% לאחר שאנבידיה חשפה את הדוחות הרבעוניים האחרונים שלה, והיא גם עלתה ביותר מ-23% לפני שנה כאשר אנבידיה דיווחה על הרווחים ברבעון הראשון.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מנית סופר מיקרו ב-12 החודשים האחרונים
AMD היא המתחרה הגדולה ביותר של אנבידיה, וגם היא ראתה את המניות שלה מזנקות לאחר הדוחות האחרונים של אנבידיה. המניה שלה עלתה ב-10.7% לאחר התוצאות האחרונות של אנבידיה וב-11.2% באותה תקופה אשתקד. הזינוק בשווי השוק משקף את הרעב המתמשך של המשקיעים לחברות שתכננות ומוכרות מעבדים גרפיים עבור בינה מלאכותית. בשנה שעברה, AMD הכריזה על שבב חדש שיכול להתחרות ב-H100 של אנבידיה, שנחשב כיום לסטנדרט ליישומי בינה מלאכותית. האנליסטים רואים שגם AMD משפרת את התוכנה שלה לבינה מלאכותית, ובכך מתקרבת לאט לאט אל עבר אנבידיה בתור מלכת השבבים של הבינה המלאכותית.
מנית AMD ב-12 החודשים האחרונים
Advantest Corp היפנית היא יצרנית מערכות הבדיקה למיקרו-שבבים הגדולה בעולם, וגם היא נהנתה מהראלי המונע על ידי בינה מלאכותית. המניה הרשומה ביפן עלתה ב-165% מאז השקתה צ'ט הבינה המלאכותית הפופולארי ChatGPT בתחילת 2023. המכירות של החברה לאנבדיה מהוות כ-1% מסך ההכנסות, ולאחר המניה שאנבידיה חשפה את הדוחות הרבעוניים האחרונים שלה עלתה מנייתה ב-7.5%, וב-16.2% לאחר שפורסמו נתוני הרבעון הראשון של 2023.
הסיכונים והחששות
עם זאת, חלק מהאנליסטים טוענים שמחיר המניה מנופח וזאת לצד חששות לטווח הקצר לגבי ההשפעה של המעבר בין סדרות השבבים הנוכחיות (Hopper) לסדרת Blackwell החדשה והחזקה יותר. האנליסטים חוששים שלקוחות ידחו או יבטלו הזמנות של שבבי Hopper כדי לחכות למוצרים החזקים יותר בסדרת Blackwell. כבר עלו דיווחים על כך שאמזון עצרה כמה הזמנות מאנבידיה בהמתנה לשבבי Blackwell, אך החברה הבהירה לאחר מכן שהיא לא עצרה הזמנות אלא רק העבירה פרויקט מחשוב עתידי לשבבי Blackwell.
מומחים אחרים טוענים שאנבידיה לא תאפשר לחברות "לעקוף את התור" לרכישת שבבי Blackwell גם אם ידחו הזמנות של Hopper. אם כמות גדולה של לקוחות יעכבו הזמנות לטובת השבבים החדשים, הדבר עלול להשפיע על התוצאות של אנבידיה.
בנוסף, אנבידיה נאלצת להתמודד עם אתגר חדש שהולך וגובר - לקוחותיה הגדולים, ביניהן ענקיות הטכנולוגיה אמזון AMAZON , גוגל GOOGLE ומיקרוסופט MICROSOFT , מפתחות שבבי בינה מלאכותית באופן עצמאי. לפי דיווחים שונים השבבים שמפתחות ענקיות אלה הם בעלי יעילות אנרגטית גבוהה יותר מאשר אלה של אנבידיה, מה שהופך אותם לאטרקטיביים יותר.
חשוב לציין כי פיתוח שבבים עצמאי לא בהכרח אומר נטישה מוחלטת של שבבי אנבידיה. יחד עם זאת, המגמה הזו תוכל לפגוע בנתח השוק של ענקית השבבים. בנוסף, גם מתחרותיה המסורתיות כמו AMD ואינטל INTEL CORPORATION מאיצות את פיתוח שבבי הבינה המלאכותית שלהן.
- 2.המרק הזה סמיך יותר מידי (ל"ת)עוקב של אבא של בבר 22/05/2024 21:53הגב לתגובה זו
- 1.רפי 22/05/2024 21:50הגב לתגובה זוהכל הימורים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
