טלפון
צילום: UNSPLASH

עלייה של מאות אחוזים בבקשות לחיבור לטלפונים קוויים של בזק

מאז ההמלצה של יונה יהב להתקין טלפונים קוויים, חלה עלייה שבועית ממוצעת של 364% בביקוש להתקנת טלפונים קוויים של בזק בחיפה; בצפון כולו נרשמה עלייה שבועית ממוצעת של 193% להתקנתם ובשאר הארץ עלייה ממוצעת של 168%; וגם - מה הציע מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, למשרד התקשורת?

דור עצמון | (5)

הביקוש לחיבור לטלפונים קוויים של חברת בזק גדל במאות אחוזים מיום ראשון שעבר, לאחר שראש עיריית חיפה, יונה יהב, התריע בישיבת מועצת העיר כי לאור ההתפתחויות הביטחוניות כדאי לתושבים להתקין טלפונים קוויים בדירות ובממ"דים מחשש לקריסת מערכות הטלפונים הסלולריים.

הגידול נרשם לא רק בחיפה אלא בכל הארץ, אך חיפה באופן טבעי רושמת את הגידול הגבוה ביותר – ממוצע שבועי של 364% יותר הזמנות לחיבור של טלפונים קוויים לעומת 8 השבועות הקודמים.

הגידול בביקוש החל כבר ביום ראשון שעבר כאשר יהב התריע ונתן את המלצתו עם עלייה מתונה של 191%. למחרת (שני) הביקוש כבר גדל ב-591% והשיא נרשם ביום רביעי עם ביקוש שיא של 791% יותר הזמנות לעומת 8 השבועות הקודמים.

גם בשאר הישובים באזור הצפון נרשמה עלייה בביקוש עם עלייה שבועית ממוצעת של 193% כאשר כמו בחיפה ביום ראשון נרשמה עלייה מתונה יחסית בביקוש, עם 88% בקשות לחיבור לטלפון קווי, והיא זינקה ל-303% ביום שני. גם בשאר ימי השבוע הייתה עלייה בביקוש של בין 136%-298%.

מגמת הביקוש הגבוהה לחיבור לטלפונים קוויים, נרשמה גם בשאר הארץ, אך היא מתונה יחסית לחיפה –עלייה שבועית ממוצעת של 168% כאשר ביום ראשון חלה עלייה של 111% ולמחרת היא זינקה כבר ל-206%.

ניר דוד, מנכ"ל חברת בזק: "מאז תחילת המלחמה אנחנו עובדים בכוחות מתוגברים גם לטפל בשירותים השוטפים וכמובן לתת מענה לתשתיות שנפגעו במהלך הלחימה. אנו ערוכים לתת מענה מהיר גם לביקוש ההולך וגדל לחיבור לטלפונים קווים באזור הצפון ובשאר אזורי הארץ".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, התארח אתמול בועידת ההשקעות באנרגיה של ביזפורטל והתייחס לאפשרות שקריסה של מערכת החשמל תשבית את התקשורת הסלולארית: "פנינו למשרד התקשורת, אמרנו להם שאנחנו רוצים ביחד אתכם לבצע פעולה שתמנע מצב של קריסת מערכת הסלולאר אם למשל הרשת הארצית תיפגע ולא תספק חשמל לאותם אתרים שיש אנטנות ואותן יחידות שמאפשרות פריסה ארצית של התקשורת הסלולארית. אמרנו אנחנו כי ברגע שתהיה קריסה כולם יידעו שזה בגלל שאין חשמל לאותן תחנות ממסר. לאן יצביע הציבור? על חברת החשמל. כי אין חשמל, אין סלולאר, אנשים חסרי אונים ביכולת לתקשר בינם לעצמם ומפנים אצבע לחב' החשמל, למרות שזה לא. הצענו בממלכתיות ובציונות לשמה ולא אישרו את זה. אלה פני הדברים".

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מהנדס טלפונייה 17/04/2024 17:20
    הגב לתגובה זו
    פעם גם המרכזיות היו עובדות במיתוג אנלוגי היום הכל חשמלי. ברגע שלא יהיה חשמל גם הטלפונים הקווים של בזק יושבתו.
  • 4.
    100 17/04/2024 12:21
    הגב לתגובה זו
    נו באמת מה השגעון הזה?
  • 3.
    שמואל 17/04/2024 12:19
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לשיח האחוזים!!! מכיוון ששנים לא מתחברים ברשת הקווית, אלא במספרים קטנים. היה כדאי להראות את הירידה בחיבור לרשת הקווית בשנים אחרונות, ביחס לתקופה הנוכחית. די לקרוא את דוחות בזק והוט. אם עד לאחרונה חוברו ברשת הקווית 100 לשבוע, וכעת 300 עקב המלחמה, אז אכן זו עליה של 200%.
  • 2.
    כשהטלפון היה מחובר לקיר האדם היה חופשי (ל"ת)
    אריאל 17/04/2024 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רון גל 17/04/2024 10:50
    הגב לתגובה זו
    כל בוקר אני מצטער על זה שאני לא עושה בשביל משהו למכור לעם המבוהל הזה שטויות שהם לא צריכים.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.