גם בישראל: מרצדס E-Class עושה עלייה
קבוצת כלמוביל יבואנית דגמי מרצדס לישראל השיקה את ה-E-Class החדשה. דגם הE-Class הוא רכב הסאלון מנהלים של מרצדס והוא אחד הדגמים המצליחים ביותר של מרצדס בעולם.
מרצדס ציידו את ה-E-Class הטכנולוגיות העדכניות ביותר של החברה יחד עם עיצוב מרשים מאוד, הכולל גריל קדמי המורכב ממאות סמלי מרצדס קטנים, ויחידות תאורה אחוריות מרהיבות אשר גם בהן משולב סמל מרצדס עם פסי לד. בסיס הגלגלים של הE-Class עומד על 2.961 מטר, ואורך כללי של 4.95 מטר.
תא הנוסעים מיישר קו עם הדגמים המתקדמים ביותר של מרצדס ומשלב תאורת ומערכת ה-MBUX עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועד שלושה מסכים בהתאם לרמת הגימור - לוח מחוונים בגודל "12.3, מולטימדיה בגודל "14.4 במרכז הדשבורד ומסך "12.3 נוסף מול מושב הנוסע המאפשר לנוסע לצפות בתכנים כאשר לא ניתן לצפות במסך זה ממושב הנהג.
ה-E-Class תשווק בישראל כרגע עם שני סוגי הנעות – טורבו בנזין היברידי קל, וטורבו בנזין פלאג אין, כך שגירסת הכניסה ה-E200 תצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, בשילוב מערכת היברידית קלה 48V המספקים 204 כ"ס ומומנט של כמעט 32.6 קג"מ. הביצועים של ה-E200 מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 ב-7.6 שניות ומהירות מקסימלית של 236 קמ"ש.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גירסת ה-E300e מונעת על ידי מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר יחד עם מנוע חשמלי המספקים יחד 313 כ"ס ומומנט של 53 קג"מ. סוללת ה-E300e בקיבולת של 25.4Kwh המאפשרת טווח חשמלי טהור (כלומר נסיעה רק על חשמל, ללא הפעלת מנוע הבנזין) של כ-100 ק"מ. ה-E300e מציעה תאוצות חזקות אף יותר עם 6.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות המקסימלית דומה, 234 קמ"ש.
ה-E-Class מצוידת בכל אמצעי הבטיחות האקטיבית הנחוצים, ובהתאמה מקבלת ציון 6 באיבזור בטיחות. ה-E-Class עדיין לא נבחנה על ידי ה-EuroNcap אולם בהתאם לדגמי ה-E-Class הקודמים שקיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, יש לצפות כי גם הדגם החדש יקבל את אותו הציון.
ה E-Class תשווק בארץ במחיר של החל מ-539 אלף שקל לדגם ה-E200 והחל מ-639 אלף שקל לדגם ה-E 300e. על מחיר זה ניתן להוסיף חבילות איבזור בתשלום.
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל, ציין כי לצד פיתוח סדרות ה-EQ החשמליות של מרצדס, היצרנית ממשיכה לפתח מנועי בנזין ודיזל מתקדמים. אנחנו נוסיף כי ה-E-Class היא חביבת נהגי המוניות ברחבי עולם, ולא מן הנמנע שישווקו גם גירסאות עם מנועי דיזל מתקדמים וחסכוניים, עם איבזור מופחת על מנת להשאיר את ה-E-Class כחלופה תחרותית גם ללקוחות אלו.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הכותב יואב פולס מאתר car-pad.
- 1.שלי 29/03/2024 12:17הגב לתגובה זוומגיעים ממקום למקום באותו זמן..חחחח
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
