אינטר מילאנו
צילום: טוויטר אינטר רשמי

חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?

מועדון הפאר האיטלקי נמצא במשבר עמוק שייתכן כי יוביל לפשיטת רגל, כשבקיץ היו לא רחוקים משם. מה הציל את הקבוצה מלהתפרק ואילו סכומים תצטרך להחזיר? המספרים בפנים
יובל כרמל |

טלטלה בעולם הכדורגל: אמש (חמישי) חשפו בתקשורת האיטלקית כי אינטר היו פסע מפשיטת רגל בקיץ האחרון ויתכן כי מועדון הפאר, שנמצא בחובות עמוקים, בדרך לשם.

הנראזורי שסימנו את העונה הקודמת כהצלחה עם זכייה בגביע האיטלקי והעפלה לגמר ליגת האלופות מחזיקים בחובות אסטרונומיים בגודל 807 מיליון אירו, לעומת 881 מיליון בעונה שעברה. העונה הקבוצה הפסידה כבר 85 מיליון אירו, כשבעונה שעברה המספר עמד על 140 מיליון אירו, כשהרווח של האיטלקים ירד ב-3.2% מאז העונה שעברה, בעיקר בגלל ששיחקו ללא ספונסר במשך רוב העונה.

יש ממה לשמוח? שחקני אינטר חוגגים (אינטר טוויטר)

בגמר ליגת האלופות שיחקה הקבוצה עם "פרמאונט" על החולצה, שהכניס לה 4 מיליון אירו, אך הנזק כבר נעשה. חברת האם של הקבוצה מדווחת על שווי שוק שלילי של 162 מיליון אירו, שרחוק מלכסות את חובות הקבוצה.

הסיבה העיקרית למצב הכלכלי העגום נגרמת מהחברה הסינית Suning Group שמחזיקה ב-70% ממניות החברה, כשהכלכלה הסינית נמצאת בצניחה מתמדת מאז משבר הקורונה. במאי תצטרך להחזיר הקבוצה הלוואת עתק בסך 275 מיליון אירו.

גלגל ההצלה של הקבוצה בקיץ היה המכירות של השוער הקמרוני אנדרה אוננה למנצ'סטר יונייטד עבור 50.2 מיליון אירו, והמבער של מרסלו ברוזוביץ' לאל נאסר של רונאלדו ב-18 מיליון אירו.

כעת נראה כי הקבוצה תאלץ למכור נתח גדול מכוכביה, כשבקיץ נוכל לראות שמות ענק על המדף, כמו חלוץ העל ואלוף העולם לאוטרו מרטינז, ששוויו עומד 110 מיליון אירו, והקשר האיטלקי המוכשר ניקולו בארלה ששווה 75 מיליון אירו.

הקבוצה יכולה להתנחם ביכולת הנהדרת שהיא מציגה על הדשא העונה, עם 4 ניצחונות ותיקו בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה, כשהיא מוביל האת הטבלה עם פער של 4 נקודות מיובנטוס השנייה. בליגת האלופות הקבוצה מעט אכזבה כשסיימה במקום השני בבית בשוויון נקודות עם ריאל סוסיאדד, אך לפחות עלתה לשלב הבא.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.