תקופת המימושים: גם בצ'ק פוינט בכירים מימשו מניות
נדמה כי זוהי תקופת המימושים. לאחר שדיווחנו על המימושים במאנדיי גם בכירים בצ'ק פוינט צ'ק פוינט מימשו מניות בחודשים האחרונים, כאשר סביר להניח שגם פה זה בוצע בצורה של מכירה עיוורת.
בשלושת המקומות הראשונים ניתן למצוא את סמנכ"לית הטכנולוגיות דורית דור, שמכרה כ-43,172 מניות לפי שווי של 5,760,439 דולר, אחריה נמצאים חבר הדירקטוריון שי וייס, המשמש גם כמנכ"ל וירג'ין אטלנטיק שמכר בסך הכל כ-31,684 מניות לפי שווי מצטבר של 4,697,119 דולר ומנהלת הפיתוח העסקי, מרים שטייניץ, שמכרה בסך הכל 31,579 מניות לפי שווי מצטבר של 4,497,521 דולר. לבסוף גם קרן Rothrock Joint Revocable Trust מכרה 25,000 מניות לפי שווי מצטבר של 3,723,250 דולר ויפתח יופה, סמנכ"ל משאבי אנוש מכר כ-12,225 מניות לפי שווי מצטבר של 1,820,669 דולר
בדוחותיה האחרונים עקפה צ'ק פוינט את תחזית האנליסטים - חברת הסייבר דיווחה על הכנסות של 596.3 מיליון דולר לעומת 577.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 35 וגם מעל תחזית האנליסטים שעמדה על 592 מיליון דולר.
הכנסות ממנויי אבטחה: 248 מיליון דולר, עלייה של 15% משנה לשנה. ההכנסות הנדחות שמלמדות על הגידול העתידי (סוג של צבר הזמנות קדימה) עלו ב-4% ל-1,709 מיליון דולר. הרווח התפעולי המתואם הסתכם ב-269 מיליון דולר שמהווים 45% מהמכירות. הרווח למניה הסתכם ב-2.07 דולר למניה בעוד השוק ציפה ל-2.02 דולר למניה. על רקע הנתונים האלה, צ'ק פוינט עדכנה את תחזית ההכנסות שלה ל-636-686 מיליון דולר ואת תחזית הרווח למניה ל-2.35-2.55 דולר.
- בעלי השליטה מממשים - אחרי עליה של פי 2
- שנת התנודות בשוק ההון: כך פעלו בעלי העניין ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"הביצועים שלנו ברבעון השלישי היו חזקים", אומר גיל שויד מנכ"ל החברה, "עלינו ב-17% ברווח למניה וב-15% בהכנסות ממנויי אבטחה. הרווח למניה הגיע לשיא. ב-60 הימים האחרונים, השלמנו בהצלחה שלוש רכישות, מה שמדגיש את ההובלה שלנו בפלטפורמת האבטחה המלאה. הרכישה של Perimeter 81 סיפקה לנו פתרון SASE של ספק יחיד המספק מהירות כפולה מזו של פתרונות תחרותיים תוך הבטחת אבטחת מניעה מובילה בתעשייה.
"למרות האירועים הטרגיים בישראל בשלושת השבועות האחרונים העסק העולמי שלנו המשיך לפעול כמתוכנן הודות למחויבות ומסירות של עובדינו. הצגנו מוצרים חדשים חדשניים, השלמנו רכישות, והמשכנו לספק את הרמה הגבוהה ביותר של הגנה ושירות ללקוחות ולשותפינו. במהלך התקופה, קיבלנו תמיכה מדהימה מהעובדים, הלקוחות, השותפים שלנו ומקהילת ההשקעות שלנו".
- 2.עידן 21/12/2023 06:35הגב לתגובה זוהנהלת החברה אומרת לך ברגע שנפתחות מניות חסומות תמכור. מהיום הראשון אומרים לך את זה.
- 1.כגן 21/12/2023 06:20הגב לתגובה זווהוא העובדה שהמניה אינה דואלית.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
