לאחר ששיחק 9 דקות בלבד העונה: חלוץ פ.ס.ז' מעורר עניין בפרמייר ליג
עוד שחקן בדרך לליגה הטובה בעולם? החלוץ הוגו אקיטקה של פריז סן ז'רמן קושר למספר מועדוני פרמייר ליג, לאחר שלא נספר במשך כל העונה. הצרפתי היה בדרך לניוקאסל בקיץ 2022, אך ברגע האחרון חתם במדי האלופה המקומית, עבור 30 מיליון אירו.
אקיטיקה בן ה-20 גדל במחלקת הנוער של סטאד ריימס, וב-2021, בהיותו בן 19, עשה את המבער לקבוצה הבוגרת, שבמדיה רשם 28 הופעות כשהוא כובש 11 שערים ומוסיף 4 בישולים. בקיץ לאחר מכן הוא כבר עורר עניין בכמה מהמועדונים הגדולים, לרבות פ.ס.ז', ניוקאסל, ומנצ'סטר יונייטד, כשלבסוף בחר השחקן להשאר בארץ מולדתו. החלוץ התקשה להסתגל למועדון, ונותר מאחור כמה מהשמות הגדולים שהיה לקבוצה להציע, כמו מסי וניימאר.
יעזוב את צרפת בפעם הראשונה? אקיטיקה (טוויטר פריז סן ז'רמן)
בעונה שעברה רשם אקיטיקה 32 הופעות, בהן כבש 4 שערים ובישל עוד 4, כשהוא רושם 1395 דקות. העונה המצב התדרדר - מאז מינויו של לואיס אנריקה החלוץ כמעט ולא שיחק. במחזור הפתיחה של הליגה ראה את הדשא ל-9 דקות, בשני המחזורים לאחר מכן ישב על הספסל ומאז נעלמו עקבותיו, כשהוא לא נכלל בסגל הקבוצה אף לא פעם אחת, מבחינה מקצועית בלבד; אקיטיקה לא חווה אף פציעה.
- אחרי עזיבת אמבפה: אלו השחקנים שיובילו את אלופת צרפת. מה שוויים?
- 4.8 מיליון אירו תוך חצי שנה: מלך שערי הלאומית לשעבר משגע את צרפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
