ההשקעה החדשה של גיל אגמון - יצרנית רכבים חשמליים סינית
דלק רכב של גיל אגמון היא אחת מיבואניות הרכב הגדולות בארץ - היא התחילה ביבוא מאזדה לפני קרוב ל-30 שנה וייצרה ערך רב לבעלי מניותיה. בהמשך היא גם רכשה את קמור יבואנית BMW והוסיפה מותגים נוספים.
דלק רכב - חברת החזקות עם שלושה עוגנים
במקביל, החליט אגמון לפני כ-7 שנים שהוא צריך לפזר סיכונים ונכנס להשקעה שרבים חשבו שהיא הרפתקה ענקית - רכישת השליטה בורידיס. מה לחברת רכב ולחברה שעוסקת בתחום איכות הסביבה? ואכן זה נראה לא קשור, אפילו תמוה, אבל זה בדיוק גידור הסיכונים שאגמון היה צריך - לצד חברת יבוא רכבים מזהמת הוא נכנס לעולם החדש - טיפול באיכות הסביבה, אנרגיה נקייה ועוד. ורידיס זה לא עסק שמייצר תשואה קבועה, זה עסק בגדילה ובהתחלה היה למשקיעים לא פשוט לעכל אותו, אבל גם כאן הסבלנות השתלמה - ורידיס הונפקה וייצרה לדלק רכב רווח הון גדול והצפת ערך.
ואז הגיעה הרכישה של אינפיניה. זה שווה בדיקה בפני עצמה כי רגע לפני המכירה של החברה שעוסקת בייצור קרטון ונייר לצד פעילות של איכות הסביבה, המגמה היתה חיובית, ורגע אחרי המכירה, המגמה התהפכה. המוכרים - קרנות פימי של ישי דוידי מכרו בזמן, גיל אגמון עשה לפחות בינתיים עסקה גרועה.
תחום הנייר והקרטון מפסיד בקצב של 100 מיליון שקל בשנה וזה היה הפוך רגע לפני העסקה. אבל מדובר בתחום מחזורי כך שמוקדם לקבור את העסקה הזו, היא עוד יכולה להניב, רק שזה ככל הנראה ייקח יותר זמן.
דלק רכב דיווחה על תוצאות בהחלט סבירות (ובמקביל על הצעת רכש של גיל אגמון לכ-5% ממניות החברה בפרמיה של 11%), למרות שבתחום הפעילות המרכזי שלה - יבוא רכבים היא ירדה מנתח שוק של כ-9% ל-5%. לא בטוח שיש שוק שבו אתה נופל בצורה כזו ועדיין מרוויח בקצב של מעל 200 מיליון שקל בשנה. זה מראה עד כמה השוק הזה נטול הוצאות קבועות, נטול תחרות ועד כמה הוא קרטלי.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכבים, איכות הסביבה וסטארטאפים
גיל אגמון, לא השאיר את דלק רכב רק יבואנית עם פעילות של איכות הסביבה. הוא אחד המשקיעים הבולטים בסטארטאפים שקשורים לתחום הרכב. הוא ייצר רווח של מאות מיליוני שקלים בזכות ההשקעה במובילאיי וזה המשיך עם אינוויז והשקעות נוספות. אגמון גם השקיע ישירות בחברת REE והיה היחיד שהשכיל לממש את האחזקה בזמן ברווח אדיר שמוערך במעל 300 מיליון שקל (במחיר מוערך של כ-6 דולר לפני הפיצול) בעוד שהמשקיעים האחרים לרבות זיו אבירם שהקים את מובילאיי לצד אמנון שעשוע, נשאר עד הסוף ואיפס את ההשקעה.
מדוחות הרבעון עולה תמונה לגבי יתר ההשקעות של דלק רכב - ההשקעה באוטוטוקס תימכר לפי השווי בספרים - כ-34 מיליון דולר, היילו הפכה להיות ההשקעה הבולטת ודלק רכב תשקיע בה 24 מיליון דולר נוספים כשבמקביל לעליית ערכה של היילו, השווי שלה בספרי דלק רכב עלה ל-386 (דלק מחזיקה כ-13% ממניות החברה).
ההשקעה החדשה
השקעה מפתיעה של הקבוצה היא ב-NIO, יצרנית הרכבים החשמליים מסין. מדובר באחת מהחברות המובילות בענף הרכב החשמלי וההשקעה נעשתה במקביל להסכם שנחתם בין דלק רכב ל-NIO לייבוא רכבים חשמליים לארץ.- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
היקף ההשקעה לא נמסר. לביזפורטל נודע שמדובר בכ-60-70 מיליון שקל. ההשקעה ב-NIO כשחושבים על זה לא מפתיעה, אגמון אוהב להשקיע במניות של חברות שאת מותגיהן הוא מייבא. נזכיר שהיתה לקבוצה השקעה גדולה במשך שנים במניות פורד.
אבל, NIO היא סיפור מסוכן יחסית. החברה אומנם מגדילה באופן שוטף את היקף המסירות שלה והקצב הוא כ-220 אלף רכבים בשנה, אבל היא עדיין מפסידה ונאלצת לצמצם בהיקף העובדים שלה כשלאחרונה פיטרה 10% מהיקף העובדים. הסיבה העיקרית להפסדים הנמשכים היא תחרות גדולה בשוק הרכב החשמלי, בעיקר בסין.
NIO שנסחרת ב-13.3 מיליארד דולר בוול סטריט, עלולה להיקלע לבעיה תזרימית ובהתאמה השוק חושש. בחודשים האחרונים איבדה מניית החברה מעל 20% וסיכוי טוב שדלק רכב מופסדת על ההשקעה שיעור דומה שמתבטא בהפסד של כ-10-14 מיליון שקל.
- 6.שמעון 03/12/2023 15:40הגב לתגובה זודלק רכב נסחרת במחיר כנזיד עדשים. תעלה ב2024 לפחות לכיוון שער 6000. בהצלחה
- 5.אף פעם לא ממש חיבבתי את האיש הזה ולא שום דבר שהוא מייצג (ל"ת)dudu 27/11/2023 22:32הגב לתגובה זו
- 4.dave921 27/11/2023 01:04הגב לתגובה זוהשקעה חכמה של אגמון ! NIO היא חברה מצויינת עם רכבים מדהימים
- 3.רון 26/11/2023 19:04הגב לתגובה זובישראל והיה מבין אלה שהזהירו שישראל תהיה מבודדת כלכלית, עושה כעת עסקים עם עם המדינה הכי " דמוקרטית"באסיה, כמה צביעות .
- דמוקרט 27/11/2023 07:25הגב לתגובה זויש הבדל בין עסקים של חברה ספציפית עם מדינה לא דמוקרטית לבין הפיכת מדינה ללא דמוקרטית רק כדי שאדם מסוים יברח מהמשפט שלו. היום אנחנו יודעים בבירור שביבי היה עסוק במשפט במקום למלא את תפקידו והביא עלינו את אסון הטבח בעוטף עזה. ככה שתגובתך בעת הזו היא מוזרה בלשון המעטה. מה גם שמחזירה את הפיצול בעם.
- 2.זו אינה השקעה, זה הימור ואם להמר עדיף על טויוטה (ל"ת)זליג 26/11/2023 11:15הגב לתגובה זו
- 1.לרון 26/11/2023 10:06הגב לתגובה זוגיל אגמון בונה אידיבי חדשה בהדרגה,עוד 10 שנים נדבר,לא המלצה

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
בנק ההשקעות ג’יי.פי מורגן מזהיר כי ההתלהבות הגוברת סביב תחום הבינה המלאכותית הפכה לגורם סיכון מרכזי עבור שוקי ההון.
קרי קרייג, אסטרטג שווקים גלובלי בחטיבת ניהול הנכסים של בנק ההשקעות ג’יי.פי מורגן מזהיר כי אכזבה מתוצאות כספיות של חברות בתחום עשויה להוביל לתיקון חד הרבה יותר מזה שעלול להיגרם מהסלמה במתיחות פוליטית בעולם.
קרייג מסביר כי המיקוד החריג ב-AI וההשקעות האדירות של ענקיות הטכנולוגיה יצרו ציפיות גבוהות במיוחד. אם ההשקעות האלו לא יתורגמו להכנסות ממשיות, שוק המניות עלול להתחיל להטיל ספק בתחזיות הצמיחה ובשוויי החברות. לדבריו, כבר באפריל האחרון ראינו כיצד דוחות חלשים של מספר חברות טכנולוגיה הובילו לירידות חדות - תרחיש שיכול לחזור על עצמו.
לצד זאת, קרייג מציין כי השילוב בין ביקוש גבוה ל-AI לבין הציפיות להפחתות נוספות בריבית הפדרל ריזרב הוא אחד הגורמים שהובילו את המדדים המרכזיים בארה״ב לרמות שיא היסטוריות בו זמנית. עם זאת, הוא סבור כי הפוטנציאל להמשך עליות בארה״ב מוגבל, בעוד שבאירופה ניתן למצוא תמיכה פיסקלית שעשויה לסייע לשוקי המניות. ביפן, לדבריו, הרפורמות התאגידיות צפויות להוסיף רוח גבית, ובשווקים המתעוררים בולטות במיוחד ההזדמנויות על רקע תמחור אטרקטיבי יחסית.
ג’יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגיע שבוע שעבר לביקור מפתיע בקפיטול היל, שם נפגש עם קבוצת סנאטורים רפובליקנים ודן עמם בצמיחה הכלכלית ובמדיניות הפדרל ריזרב. דיימון, אמר לכתבים לאחר הפגישה כי אינו מודאג בנוגע לעצמאות הפד. לדבריו, “הפד צריך להיות עצמאי. שמעתי גם את הנשיא טראמפ אומר שהפד צריך להיות עצמאי, ולכן איני מודאג מכך”. דבריו נאמרו על רקע ביקורת מתמשכת מצד הנשיא טראמפ כלפי יו"ר הפד וצוותו, ובזמן שבו רגישות השווקים לנושאי מדיניות מוניטרית נמצאת בשיא.
- צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, דיימון תיאר את מצב הכלכלה האמריקאית כ”עד כה, טוב”. לדבריו, "ישנם סימנים להאטה, אך התמונה הכוללת עדיין יציבה, אך צריך לפעול כדי שתישאר כך".