נבחרת פורטוגל
צילום: נבחרת פורטוגל טוויטר רשמי

בדרך לזכייה בעוד יורו? הקמפיין המושלם של רונאלדו ופורטוגל

האם רונאלדו יוכתר כאלוף אירופה בפעם השנייה? נבחרת פורטוגל סיימה את מוקדמות אליפות אירופה בצורה מושלמת. מי השחקן הכי יקר?
יובל כרמל | (1)

מושלמת: נבחרת פורטוגל סיימה את קמפיין מוקדמות היורו שלה עם ניצחון 2-0 על נבחרת איסלנד, מה שחתם רצף של עשרה נצחונות בעשרה משחקים. הנבחרת הפורטוגלית אחת מהמועמדות החזקות ביותר לקחת את הטורניר, כשהפעם האחרונה בה הוכתרה כאלופת אירופה הייתה ב-2016.

אמנם הפורטוגלים הוגרלו לבית יחסית קל, אך הישג כזה לא רואים כל יום. שווי שאר הנבחרות בבית עומד על כ-324 מיליון אירו, כמעט שליש משווי הסגל של הפורטוגלים, אשר עומד על 921 מיליון אירו (ועולה ל1.1 מיליארד אירו כשכלל השחקנים כשירים).

בשורות הפורטוגלים משחקים כמה מהשחקנים הטובים בעולם. שוערה של פורטו, דיוגו קוסטה בן ה-24, נמצא במגמת עלייה מתמדת, ושוויו עומד על 45 מיליון אירו. הגנת הפורטוגלים היא מהטובות בעולם: המאמן רוברטו מרטינז יכול לבחור בין רובן דיאש (26, שווי שוק: 80 מיליון אירו  - מה שהופך אותו לבלם היקר בעולם) שחקנה של מנצ'סטר סיטי שנחשב לאחד הבלמים האיכותיים שמשחקים כיום, לבין הבלם הצעיר ואחד הכשרונות הפורטוגלים הגדולים ביותר, אנטוניו סילבה בן ה-20 של בנפיקה, אשר שוויו מוערך ב-45 מיליון אירו, או לפתוח עם פפה (40, שווה כמיליון אירו בלבד מפאת גילו) הבלתי נגמר בהרכב, אקס ריאל מדריד ואחד משחקני ההגנה הבולטים של העשור האחרון, שמשחק היום בפורטו.

שלא יגמר לעולם. פפה (קרדיט - נבחרת פורטוגל טוויטר רשמי)

לא ניתן למנות את שחקני ההגנה הפורטוגלים מבלי להזכיר את ז'ואאו קאנסלו, ששייך למנצ'סטר סיטי ונמצא בהשאלה בברצלונה. המגן בן ה-29, שיכול לשחק ב-שני הצדדים, מחזיק בשווי שוק של כ-50 מיליון אירו. הקישור מרשים לא פחות: כוכבי פרמיירליג כמו ברנרדו סילבה של מנצ'סטר סיטי וברונו פרננדש של מנצ'סטר יונייטד, אשר שווים 80 ו-75 מיליון אירו בהתאמה. בקישור האחורי משחק פאליניה, שהיה במרחק נגיעה ממעבר לבאיירן מינכן, אך המסמכים לא הוגשו בזמן. כוכב פולהאם בן ה-28 שווה כ-55 מיליון אירו.

העמדה הכי חזקה בנבחרת הפורטוגלית היא כנף שמאל. שלושה שחקנים מהטובים בעולם לובשים את המדים האדומים-ירוקים עבור פורטוגל: ז'ואאו פליקס (24) המושאל לברצלונה מאתלטיקו מדריד ודיוגו ז'וטה (26) של ליברפול, אשר שווים כל אחד כ-50 מיליון אירו, והשחקן היקר ביותר בנבחרת - רפאל לאאו בן ה-24, שמשחק במילאן. שווי השוק שלו מעורך בלא פחות מ-90 מיליון אירו.

ובעמדת החלוץ זהו כריסטיאנו בן ה-39, שעליו אין צורך לפרט. אגדת הכדורגל וקפטן פורטוגל, שמשחק כיום באל נאסר הסעודית, כבש 10 שערים בקמפיןן המוקדמות ובישל שניים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אסי 25/11/2023 09:02
    הגב לתגובה זו
    אמנם לא זכה לשחק בנבחרת עם מורשת של זכייה במונדיאלים או בכלל...אבל עשה את ההישגים הכי גדולים בהיסטוריה של פורטוגל בכל טורניר אפשרי כולל חצי גמר מונדיאל 2006 בפריצה שלו כשהוא היה השחקן מספר 1 של פורטוגל בטורניר
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.