הנאסד"ק עלה ב-1%; קומפיוג'ן עלתה ב-7%, פאלו אלטו עם 5%
מדד המחירים לצרכן בשבוע שעבר העיד על כך שהאינפלציה נותרה ללא שינוי, והביא את מדד ה-S&P 500 לסגור את השבוע בפלוס 2.5% ואת הנאסד"ק בפלוס 3.5%. לצד זאת, עונת הדוחות ממשיכה, ולמרות שלא צפוי מספר גדול של דוחות השבוע, צפוי אחד הדוחות המעניינים ביותר והוא של החברה החמה של השנה - אנבידיה NVIDIA COR .
העתיד של OpenAI בסימן שאלה. מה זה אומר לגבי אנבידיה, גוגל ואמזון? סטארט-אפ הבינה המלאכותית נמצא בסערה והמתחרות ינסו לנצל את המצב
הדוחות הצפויים השבוע:
יום שני:
אחרי המסחר: זום ZOOM VIDEO
יום שלישי:
לפני המסחר: בסט ביי BEST BUY CO INC , באידו BAIDU.COM
אחרי המסחר: אנבידיה NVIDIA COR , אייץ' פי HEWLETT PACKARD
S&P 500 0.13%
נאסד"ק -0.21%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דאו ג'ונס 0.16%
BITCOIN 1.38%
- טרם החל המסחר הרציף
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מאקרו
טוויסט בעלילה - סם אלטמן גויס למיקרוסופט MICROSOFT וול סטריט עדה ביומיים האחרונים לאחד הסיפורים המתגלגלים הדרמטיים ביותר שהיו בתקופה האחרונה - אחרי שדירקטוריון חברת OpenAI הודיע בפתאומיות על פיטוריו של המנכ"ל והמייסד השותף סם אלטמן, היום מיקרוסופט מודיעה שהיא ממנה אותו לראש צוות מחקר AI אצלה; 500 עובדי OpenAI מאיימים במעבר דומה אם הדירקטוריון לא יתפטר
לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים וול סטריט מתקרבת לסוף עונת הדוחות שלה, כשהשבוע צפוי אחד הדוחות המעניינים ביותר - אנבידיה שתדווח ביום שלישי; בנוסף השבוע יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים באוקטובר, כאשר הצפי הוא לירידה קלה מחודש ספטמבר
מאמץ קטן ואנחנו בשיא היסטורי: הנתונים האופטימיים מוול סטריט הנאסד"ק בדרך לשיא היסטורי, ו-S&P500 יישר קו. מה קורה בוול סטריט, מה קורה לגרף התשואות ל-10 שנים ואיזה סקטורים משתתפים במאמץ להגיע לפסגה?
למה באמת תומך ג'ו ביידן בישראל ואיך זה קשור לאפגניסטן? עוד שנה בחירות בארה"ב וביידן על פי הסקרים מפגר משמעותית אחרי דונלד טראמפ. האם הוא יתקן הרושם ויתאושש בסקרים ואיך התמיכה בישראל משפיעה על הסקרים?
מקור הכסף הרע: הצצה לאחת הבורסות הכי פחות נגישות בעולם בלי ששמנו לב, הבורסה של טהרן עלתה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. כמה חברות נסחרות בה, מהו המדד המרכזי, ואיך אפשר להשקיע בה (רמז: אי אפשר)
המלחמה פוגעת בכלכלת מצרים - קרן המטבע צפויה להעניק הלוואה למדינה קרן המטבע צופה פגיעה בכל כלכלות המזרח התיכון - אובדן תיירות, עליית מחירי הנפט וחשש ממשבר פליטים
מניות במרכז
היכונו להמראה - למה מניית בואינג BOEING מעניינת כרגע? - חברת המטוסים נהנית מגידול בצבר ההזמנות, ועכשיו גם מקבלת המלצת קניה מדויטשה בנק; החברה הכבדה ממדד הדאו אולי לקראת המראה (לכתבה המלאה)
"הרישיונות ש-Arm מחלקת יניעו את הצמיחה" - מקבלת המלצת קנייה - בוול-סטריט צופים כי החברה תסגור עסקאות רישוי גדולות מה שיאפשר לה לצבור נתח שוק בשלוש השנים הבאות ולגבור על מתחרות ועל השוק הרחב יותר (לכתבה המלאה)
מקדונלד'ס MCDONALDS מגדילה חשיפה לשוק הסיני. היעד: 10,000 סניפים - העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2024, בכפוף לאישורים רגולטוריים. מקדונלד'ס שואפת לפתוח לפחות 10,000 סניפים בסין עד 2028 (לכתבה המלאה)
מיקרוסופט MICROSOFT עלתה אחרי שנכנסה לסאגת הפיטורים של סם אלטמן - החברה ששולטת ב-OpenAI מינתה את המנכ"ל המפוט סם אלטמן, כמו גם את הנשיא המתפטר גרג ברוקמן, לתפקידים בתחום ה-AI שלה עצמה.
זום ZOOM VIDEO עלתה לקראת הדוחות - האנליסטים צופים לפלטפורמת שיחות הוידאו רווח למניה של 1.08 דולר והכנסות של 1.12 מיליארד דולר. החברה שנהנתה מפיצוץ בהיקפי הפעילות בתקופת הקורונה מתקשה לשמור על היקפי פעילות דומים, והצפי הוא שהיא תדווח היום על רבעון שישי ברציפות של צמיחה בשיעורים חד ספרתיים.
חופש הביטוי בטוויטר הפך להסתה פרועה - מאסק מפסיד מפרסמים ולוקח צעד לאחור אלון מאסק - "אמירות בסגנון 'מהנהר ועד לים - פלסטין תשוחרר"' יגררו השעיית החשבון"
הישראליות בוול סטריט
פאלו אלטו פאלו אלטו בתוצאות טובות אבל תחזית מאכזבת - התחזית השנתית - הכנסות של 8.15-8.2 מיליארד דולר ורווח של 5.47 דולר למניה. עלתה ב-5%
"מחזור של 500 מיליון דולר תוך שנתיים זה בר השגה" אחרי שזינקה פי 3 מתחילת השנה, האנליסטים ציפו שקמטק קמטק (US) תמשיך להכות את השוק בגדול - אבל היא מכה בקטן; שוחחנו עם סמנכ"ל הכספים, משה איזנברג, בשביל להבין איפה החברה עומדת ומה הצפי לעתיד: "אני לא מומחה לשוק ההון, אני מומחה לקמטק; החברה עם תוצאות פיננסיות מעולות"
סלברייט סלברייט בהכנסות שיא; המניה זינקה 13% לשווי של 1.6 מיליארד דולר ההכנסות החוזרות שנתיות (ARR) הסתכמו ברבעון ב-295.2 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת שנה קודמת. ההכנסות ברבעון עלו ב-17% ל-84.2 מיליון דולר. ההכנסות ממנויים הסתכמו ב-73.7 מיליון דולר, גידול של 32% לעומת רבעון מקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-21.3 מיליון דולר - רווח נקי למניה בדילול מלא Non-GAAP של 0.09 דולר.
- 1.גורביץ 20/11/2023 19:29הגב לתגובה זומצחיק ממש מצחיק...סע
- אדר 20/11/2023 21:57הגב לתגובה זומי זה גורביץ ומה מצחיק?
- גורביץ 20/11/2023 23:35ראה בגרפים שהשוק האמריקאי יפול לפני בערךחודש ומאז השוק עלה ועלה.....או שהשיטה לא שווה כלום או ש...... נו תביני לבד הופס עוד טעות...שעלתה לאוהדים בכסף....
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
